וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו: תנו לארביב להגן על עצמו ולהוכיח חפותו

בראיון ל"עובדה" התייחס המפכ"ל לחשדות המיוחסים לראש להב 433: "הוא במצוקה נוראית, קורא את ההאשמות ומטפס על הקירות". על היעדר חקירות שחיתות נגד בכירים: "דמגוגיה זולה"

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו במסיבת עיתונאים בעקבות הסופה המשתוללת ברחבי הארץ. דצמבר 2013. טלי מאייר
"אני חושב שהיום יש פחות שחיתות". המפכ"ל דנינו/טלי מאייר

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, מתייחס לפרשת "הרב והניצב" – ויוצא להגנתו של מפקד להב 433 מנשה ארביב, החשוד בקבלת טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו. בראיון לאילנה דיין ששודר הערב (חמישי) בתכנית עובדה בערוץ 2, אמר דנינו כי "כל מי שעוסק בעניין – מח"ש, פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה – חייבים לתת לארביב כמה שיותר מהר את האפשרות להגן על עצמו". כזכור, השבוע פנה ארביב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ולפרקליט המדינה שי ניצן, והלין על כך שחלפו שלושה שבועות והוא טרם זומן לחקירה, ולא התאפשר לו להשמיע את גרסתו לפני החלטה בעניין כתב האישום נגד פינטו.

"ניצב מנשה ארביב במצוקה נוראית", אמר המפכ"ל בראיון בלעדי לאילנה דיין. "הוא נמצא כרגע בבית כבר כמעט שבוע שלישי, הוא קורא את כל ההאשמות החמורות, הוא מטפס על הקירות. הוא טוען שזו עלילת שווא. לפחות תנו לו את ההזדמנות הכי בסיסית להוכיח שמדובר בעלילת שווא", הוסיף.

עוד בוואלה! חדשות:
רקטה נורתה לאשקלון והתפוצצה מדרום לעיר
צפו: ניידת משטרה הוצתה בהפגנת חרדים באשדוד
קרבות עזים בחלב; המורדים השתלטו על הכלא המרכזי

ניצב מנשה ארביב, מפקד יחידה להב-433, בהצהרה לאחר פיצוץ רכב הפרקליט בתל אביב, 8 באוקטובר 2013. דרור עינב
"לתת לארביב כמה שיותר מהר את האפשרות להגן על עצמו"/דרור עינב

רנ"צ דנינו התייחס גם לתיק הפלילי נגד דפני ליף, ממובילי המחאה החברתית בקיץ 2011. המפכ"ל אמר כי הוא מתנגד להחלטה שקיבלה התביעה המשטרתית להעמיד לדין את ליף, הנאשמת בתקיפת שוטרים באחת ההפגנות. בראיון שהתקיים השבוע, עוד לפני שהיועץ המשפטי וינשטיין הורה לעכב את ההליכים הפליליים נגד ליף, אמר דנינו: "אני לא אהבתי את כל כתבי האישום, אבל לא התערבתי בשיקול הדעת".

לדבריו, "אחרי שראיתי שוב את הפרסומים, ביקשתי שהם יעשו רגע 'סטופ' לבדוק את עצמנו שוב וזה מה שעשינו. אמרתי, נעשה את זה יחד עם היועץ המשפטי לממשלה ועם פרקליט המדינה, ונראה אם בשלב הזה באמת נכון להמשיך את ההליכים". הוא ציין כי לא היה מעוניין לראות את ליף מורשעת בפלילים, "ובטח לא מקבלת עונש על זה שהיא הקימה תנועת מחאה ויצאה עם זה לרחוב. לא במדינת ישראל, לא כשאני מפכ"ל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
דיון של דפני ליף ונאשמי המחאה החברתית בשלום בת"א, אפריל 2013. יותם רונן
"לא אהבתי, אבל לא התערבתי". דפני ליף על ספסל הנאשמים/יותם רונן

דנינו הגיב גם על הביקורת נגד טיפולו של הארגון שבראשו הוא עומד במלחמה בפשע המאורגן, וכן לעובדה שמאז כניסתו לתפקיד הבכיר במאי 2011 לא נפתחה אף חקירת שחיתות חמורה נגד אישי ציבור בכירים. "מספיק כבר עם הדמגוגיה הזולה הזו, מספיק", השיב דנינו לשאלה בנושא. "אתם באמת מנסים להטעות את הציבור, אתם מנסים לבלבל אותו. מה אתם מנסים להגיד לו?", תהה, "שיש משטרה אנמית שלא נלחמת בשחיתות? לי אתם אומרים את זה? אם אתה בודק היום אובייקטיבית, אתה רואה הרבה פחות (חקירות). ואז אתה שואל את עצמך: למה? האם באמת זה בגלל שאף אחד פה לא עושה את עבודתו?".

"אני מנסה להיות הכי אובייקטיבי שאפשר, למרות שזה קשה", המשיך דנינו. "אני חושב שהיום יש הרבה יותר זהירות. אני חושב שהיום יש פחות שחיתות. אני מעריך שההרתעה נוצרה בתקופה, נקרא לה 'תור הזהב של רשויות האכיפה במלחמה בשחיתות', בתקופה שהייתי ראש אגף החקירות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully