וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה קבעה: ראש העיר בת ים לחיאני יושעה לשנה

גלעד גרוסמן

6.2.2014 / 12:28

בהתאם לחוק ההשעיה, הוועדה המיוחדת השעתה את לחיאני מכל תפקיד "הכרוך בניהול כספי ציבור". ההחלטה תיכנס לתוקף בעוד שבועיים. מועצת העיר בת ים תבחר את ממלא מקומו

צילום: אבי כהן, טל אנגלנדר, דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

הוועדה המיוחדת להשעיית ראשי רשויות החליטה היום (חמישי) להשעות מתפקידו את ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני - הנאשם בקבלת שוחד, במרמה והפרת אמונים - לתקופה של שנה. זאת, לאחר שלחיאני הודיע לוועדה כי הוא מסכים לבקשת היועץ המשפטי לממשלה להשעותו. ההשעיה תכנס לתוקף בעוד שבועיים.

בנוסף, החליטה הוועדה להשעותו מתפקידיו כחבר מועצת העיר "בתפקידים שיש להם השפעה מהותית על התנהלותה התקינה של הרשות המקומית, או בתפקידים הכרוכים בניהול כספי ציבור". משמעות הדבר כי על לחיאני ייאסר לכהן בוועדת כספים ובוועדת מכרזים, בוועדה מקומית או ועדת המשנה לתכנון ובניה, וכן לכהן בדירקטוריון בתאגידים עירוניים.

כתב אישום הוגש הבוקר לשלמה לחיאני ראש עיריית בת ים, אוקטובר 2013. דרור עינב
ההשעיה תיכנס לתוקף בעוד שבועיים. לחיאני בעת הגשת כתב האישום, אוקטובר 2013/דרור עינב

בהודעה מטעמו של לחיאני נמסר כי הוא הודיע לוועדה על החלטתו להשעות את עצמו מתפקידיו כראש העירייה "על מנת להתפנות לניהול משפטו". לדבריו, "בחירתם המחודשת של תושבי בת-ים בו בבחירות האחרונות – וזאת לאחר שהוגש נגדו כתב האישום ונוכח החלטת בג"ץ בעניינו – מעידה כאלף עדים על הכרתם והוקרתם את פועלו ועל כך מודה מר לחיאני לתושב העיר". עוד נמסר בהודעה: "אנו תקווה כי ההליך המשפטי יסתיים תוך תקופה קצרה ובסיומו ישוב מר לחיאני לשרת את הציבור".

"חוק ההשעיה", אותו יזם שר הפנים גדעון סער ושאושר פה אחד במליאת הכנסת, קבע לראשונה אפשרות לפיה ועדה מיוחדת תוכל להשעות ראשי רשויות לתקופה של שנה, הניתנת להארכה בהחלטה נוספת של הוועדה אם יוגש נגד ראש הרשות כתב אישום חמור. עוד קובע החוק כי מועצת העיר היא שתבחר את ממלא מקומו של ראש העיר המושעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כתב אישום הוגש הבוקר לשלמה לחיאני ראש עיריית בת ים, אוקטובר 2013. דרור עינב
ייאסר עליו לכהן בתפקידים הכרוכים בניהול כספי ציבור. שלומי לחיאני/דרור עינב

בראשות הוועדה המיוחדת עומד השופט בדימוס ומנהל בתי המשפט לשעבר משה גל. עוד מכהנים בוועדה עו"ד מרים רוזנטל, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, וכן מוטי אביסרור, שכיהן כראש המועצה המקומית ירוחם.

באוקטובר 2013 הגישה הפרקליטות לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד ראש לחיאני בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים ובמתן עדות שקר. לחיאני נאשם בכך שהיה ערב באופן אישי לחובות של מיליוני שקלים שצברו חברות קבלניות שבבעלותו, ופעל ביחד עם אחיו אבי לקבלת כספי שוחד מגורמים שניהלו קשרים עסקיים עם עיריית בת ים, על מנת לעמוד בהסכמים שכרת עם בנקים שונים וכדי להימנע מפשיטת רגל. לטענת הפרקליטות, בין השנים 2005-2004 קיבל לחיאני כספי שוחד בסך 900 אלף שקלים.

עוד בנושא:
אחרי 3 חודשים: לחיאני הרכיב קואליציה בבת ים
האופוזיציה בבת ים נגד "אנשים": "עובדת בשביל לחיאני"
התנגדות להשתתפות שלומי לחיאני ב"רוקדים עם כוכבים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully