וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד תומך בהחלטת בג"ץ: "הגיע המאני-טיים"

שר האוצר גיבה את ההחלטה לאסור תקצוב מוסדות תורניים שגיוס תלמידיהם נדחה: "זו החלה של החוק". ח"כ שקד, יו"ר הוועדה לשוויון בנטל: "החלטה מיותרת. אנו בעיצומן של הצבעות"

עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

שר האוצר, יאיר לפיד, הגיב הבוקר (רביעי) לראשונה להחלטת בג"ץ לאסור העברת כספים לצורך תמיכה במוסדות תורניים לאברכים שהיו אמורים להתגייס מאז חודש אוגוסט, אולם גיוסם נדחה על ידי שר הביטחון משה יעלון. בראיון לגלי צה"ל הסביר לפיד את ההחלטה, ואמר: "הגיע ה'מאני-טיים' ובג"ץ אומר שאי אפשר למשוך את זה יותר". הוא דחה את הביטוי "סנקציות פליליות" שלכאורה יוטלו על חרדים שלא יתגייסו במסגרת חוק הגיוס החדש עליו עומלים בכנסת הימים אלו: "מדובר בהחלה של חוק שירות ביטחון, שחל על כולם", הבהיר, "הביטוי הזה הוא עלבון לחרדים – הם לא פושעים".

עוד על ההחלטה הדרמטית של בג"ץ:
בג"ץ: לא לתקצב חרדים שלא התגייסו לצה"ל
בישיבות זועמים על ההחלטה: "כולנו נטורי קרתא"

שר האוצר יאיר לפיד בראיון לוואלה! חדשות. ינואר 2014. טלי מאייר
"יש שוויון גם בחובות ובזכויות". לפיד/טלי מאייר

לפיד שב והדגיש את עמדתו לפיה על כל האזרחים לשאת בנטל באופן שווה. "יש שוויון גם בחובות ובזכויות", הדגיש. "אין דבר כזה החרגה מהחוק. כולם שווים בפני החוק, ואנחנו נתעקש עליו. החוק עבר בממשלה ובכנסת – בג"ץ רק מזכיר לנו שזה החוק. אם אדם רוצה להיות בישיבה, אני אגן על זה, אבל הזכות הזו לא אומרת שהציבור צריך לשלם על זה. זכויות וחובות הולכות ביחד. זה נורא מוזר בעיניי שאני צריך להסביר את זה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
גיוס לנחל החרדי בבקו"ם. אוגוסט 2013. ניב אהרונסון
חרדים בבקו"ם בתל השומר/ניב אהרונסון

צו הביניים שנתן אתמול בג"ץ מתייחס לצעירים חרדים שנולדו בשנים 1994, 1995 והחצי הראשון של 1996, שגיוסם נדחה בעקבות הנחייתו של השר יעלון לא לגייס תלמידי ישיבה עד חקיקה בנושא. על פי ההחלטה, המדינה תעדכן את בית המשפט עד ה-31 במרץ בנוגע להתקדמות בחקיקת חוק השוויון בנטל. בהחלטה כתב הנשיא אשר גרוניס כי אם עד אז לא יחוקק החוק, בית המשפט "ישקול את המתחייב מכך".

בעקבות החלטת בג"ץ, הורה לפיד למשרד האוצר "להפסיק באופן מידי את כל התשלומים לישיבות שתלמידיהן אינם מתגייסים לצה"ל".

"לא משנים ביום אחד מצב של 65 שנה"

חברת הכנסת איילת שקד (הבית היהודי), העומדת בראש הוועדה לבחינת הצעת החוק בעניין השוויון בנטל, תקפה את החלטת בג"ץ וכינתה אותה "מיותרת". לדבריה, "אנו בעיצומן של ההצבעות. ביום שני החלטנו להעביר את החוק בשבוע השני של חודש מרץ בקריאה שנייה ושלישית". היא הוסיפה כי באופן מעשי, להחלטת בג"ץ אין משמעות כיוון שהישיבות כבר קיבלו את התשלום עבור חודש פברואר.

ח"כ שקד התייחסה להליך חקיקת החוק והעלתה סיבה אפשרית להחלטת בג"ץ. "החוק מורכב ולדעתי חובה לעבוד בצורה יסודית ומעמיקה תוך הידברות עם המגזר החרדי", אמרה. "חוקים יותר קלים כמו חוק הריכוזיות לקחו יותר זמן. יכול להיות ששופטי בג"ץ לא עודכנו בהחלטה להעביר את החוק במרץ. ההחלטות האלה לא מוסיפות לתהליך. מצב של 65 שנה לא משנים ביום אחד, זה לוקח זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully