וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוצאנו עליך חוזה": סכסוך נגמר בשריפת רכב. תיעוד

4.2.2014 / 17:53

חברי כנופיה נאשמים שאיימו על בעלי אולמות אירועים לאחר שאחד מהם הביא לפיטורי חברם. לפי החשד, הם אף איימו באקדח: "המשטרה לא תעזור. שמור על המשפחה והחיים שלך"

צילום: מצלמות אבטחה, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

הצתות כלי רכב, איומים עם כדורי אקדח וסחיטה של מאות אלפי שקלים: כך פעלה כנופיה נגד בעל אולם אירועים שהביא לפיטוריו של אחד מחבריה. מתיעוד שהגיע לידי וואלה! חדשות ועל פי התיק שמתנהל בימים אלה בבית המשפט המחוזי בירושלים, עולה תמונה קשה של מסכת איומים ארוכה, שבאורח נס הסתיימה ללא נפגעים בנפש.

תיעוד: כנופייה הציתה כלי רכב של בעלי אולמות. צילום מסך
כופר של 750 אלף שקל: "יש לך זמן עד החגים". החשודים בהצתה בסמוך לבית המתלונן/צילום מסך

על פי כתב אישום שהוגש בחודש שעבר כנגד הכנופיה, המונה ארבעה אנשים לפחות, שני בעלי אולם אירועים בירושלים היו נתונים לאיומים מצד הנאשמים. כאשר נודע למואיד שמאסנה, אחד הנאשמים, כי בכוונתו של אחד מבעלי האולם להעיד כנגד העובד במסגרת תיק מע"מ, הוא התקשר לטלפון הנייד של בעל האולם והציג את עצמו: "אני מהעולם התחתון". מהר מאוד השיחה גלשה לאיומים מפורשים. "יש לך משפחה ועסק טוב. הוצאנו עליך חוזה של 700 אלף. יש לך זמן עד החגים, אני אחזור אליך. שמור על המשפחה שלך", אמר.

עוד כותרות מוואלה! חדשות:
קצין צה"ל נהרג מאש כוחותינו ליד רצועת עזה
דוח חמור נגד מתקן סהרונים: "ללא שירותים רפואיים"
ניצב ארביב נאלץ לצפות מהצד בחקירת השוחד שהוביל

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
קליע. ShutterStock
מעטפה עם כדור אקדח 9 מ"מ: "לא כדאי לך להתנגד"/ShutterStock

בעקבות אותה השיחה, החליט בעל האולם, בו עבד חבר כנופייה נוסף בשם מוראד עראמין, לפנות למשטרה. אולם, הדבר לא מנע מהכנופיה להמשיך לאיים על בעל האולם. כך, כשבועיים לאחר שיחת הטלפון המאיימת, הניח שמאסנה מעטפה בתיבת הדואר של המתלונן ובה כדור אקדח 9 מ"מ, וכן מכתב עם דרישה לתשלום של 750 אלף שקל, יחד עם איומים נוספים. "כדאי לך לשמור על החיים שלך ועל המשפחה שלך", נכתב במכתב, "אם תתנגד לשלם, אתה אחראי על כל מה שקורה לך. לא כדאי לך להתנגד, שלא תשלם יותר. תחשוב טוב לפני שתלך להודיע למשטרה. גם זה לא יעזור לך, תהיה זהיר, תחשוב טוב ותשלם את הקנס בשקט. אם צריך להוריד דם - מורידים, לא חושבים פעמיים. יש לך עד סוף החודש".

מסכת ההטרדות, נכתב בכתב האישום, לא פסקה, ומהר מאוד הגיעו עוד ועוד מסרונים מאיימים. "מה החלטת, אתה רוצה לשלם את הכסף או לא? תן לנו תשובה. יש לך 24 שעות", נכתב. "רק תשלח כן או לא. אם לא נותן תשובה, זה אומר לא". כאשר שאל המתלונן לזהות השולח, ענה לו האחרון: "נראה לי שלא קראת את המכתב טוב, ואתה והשותפים שלך רוצים לחיות בצרות ולהפסיד. לא כדאי להתנגד. אתם בסוף תשלמו את הכסף, ואל תשאלו שאלות יותר מדי".

"גזר דין של העולם התחתון"

הודעות אלו נשלחו ב-28 באוקטובר. באותו לילה, על פי צילומי אבטחה, הציתו שלושה מהנאשמים – בהם צלאח אמיר ומוחמד שמאסנה – את רכבו של המתלונן. החבורה לא חדלה ממעשיה גם ביום למחרת, וכך הגיעו על פי כתב האישום לביתו של בעל אולם אחר והציתו גם את רכבו. יומיים לאחר מכן הגיע מסרון נוסף: "אתה לא רוצה לקנות את השקט והחיים שלך... אתה לא יודע עם מי אתה מתעסק. זה גזר דין של העולם התחתון, ולא כדאי לך להתנגד ולהפסיד עוד. המשטרה לא תעזור לך. זו רק ההתחלה".

כמה ימים לאחר אירועים אלה, התייצב בעל האולם למתן עדות, אולם בחר לשתוק לכל אורכה. בסופו של דבר, לאחר שהמשטרה אספה את כל הממצאים שהובילו לכנופיה, נעצרו הנאשמים.

עו"ד יהודה שושן, המייצג את הנאשמים, מסר בתגובה כי "המשטרה הפעילה קסמיה על הפרקליטות, שנפלה כפרי בשל בטעויות הראייתיות והמשפטיות שבתיק. כל הנאשמים שוחררו ממעצר, ואת טענותינו נשטח בבית המשפט. מדובר בנמלה עם תחפושת של אריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully