וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: "העולם ניצב בפני צונאמי של סרטן"

לרגל יום הסרטן הבינלאומי, פרסם ארגון הבריאות העולמי מסמך, לפיו בתוך שני עשורים יחלו בכל שנה כ-22 מיליון בני אדם במחלה. "העניין עומד לצאת משליטה גם במדינות משגשגות"

עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בתוך שני עשורים יחלו בכל שנה כ-22 מיליון בני אדם במחלת הסרטן – כך קובע דוח של המכון לחקר הסרטן של ארגון הבריאות העולמי לשנת 2014. על פי הדוח, שהתפרסם היום (שלישי) לרגל יום הסרטן הבינלאומי, "העולם עומד בפני צונאמי של סרטן", ומספר מקרי המוות כתוצאה מהמחלה צפוי לעלות מ-8.2 מיליון מקרים בשנה ל-13 מיליון מקרים.

הדוח מפרט גם את התפלגות סוגי הסרטן בעולם. סוג הסרטן שהוביל למרבית מקרי המוות הוא סרטן הריאות, וב-2012 מתו 1.8 מיליון בני אדם מסוג סרטן זה. סוגי סרטן נוספים שנמצאו בראש דירוג מקרי המוות היו סרטן השד - 1.7 מיליון מקרים, וסרטן המעי הגס - 1.4 מיליון מקרים. כמו כן, כ-60% ממקרי הסרטן אובחנו במדינות מתפתחות באפריקה ובאסיה.

עוד בוואלה! חדשות:
אבי הקצין שנהרג מאש כוח צה"ל: "טל מת לשווא"
בדקה ה-90: "הדרג המדיני בחמאס סיכל תקיפת ישראל"
מצוד בינלאומי אחר חשוד במעילת מיליארדים באיראן

עישון. ShutterStock
סרטן הריאות הוביל למרבית מקרי המוות/ShutterStock

מחברי הדוח ציינו גם את הגורמים למחלה הקטלנית. עישון, זיהומים שונים, שתיית אלכוהול, השמנה, חוסר פעילות גופנית, קרינת שמש, סריקות רפואיות וזיהום אוויר הוזכרו כגורמים המרכזיים התורמים להתפתחות המחלה. בשל כך, הארגון טוען כי קיים צורך אמיתי בקיום תכניות למניעת סרטן, כגון התמודדות עם השמנה והפסקת עישון ושתיית אלכוהול.

"אם נבחן את עלויות הטיפול הגבוהות בסוגי הסרטן השונים, נבין כי העניין עומד לצאת משליטה אפילו במדינות משגשגות", אמר ראש המכון לחקר הסרטן, ד"ר כריסטופר וויילד. "תכניות למניעת סרטן הן קריטיות, והנושא הוזנח בשנים האחרונות", הבהיר. "זו לא בעיה שנוכל לפתור באמצעות תרופות".

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully