וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים זיכתה צלם אל-ג'זירה ועשרות מתומכי מורסי

בצעד נדיר, בית המשפט בקהיר ביטל כתבי אישום נגד 60 מתומכי "האחים המוסלמים" שנעצרו בקיץ והואשמו באחזקה בלתי חוקית של נשק. גם צלם של הרשת הקטארית שוחרר ללא הסבר

מוחמד בדר, איש צוות של אל-ג'זירה המואשם בטרור וכלוא מאז חודש אוגוסט 2013. בית המשפט בקהיר, מצרים. AP
מוחמד בדר, בסוף השנה שעברה בבית המשפט בקהיר/AP

בית משפט בקהיר זיכה עובד של רשת אל-ג'זירה, שהוחזק במעצר במשך חודשים ארוכים והואשם בעבירות טרור. מוחמד בדר, צלם מצרי, נעצר בחודש יולי 2013, אחרי המהומות שליוו את הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי.

בשבוע שעבר הוגשו כתבי אישום נגד בדר ונגד 19 עיתונאים נוספים של אל-ג'זירה, בהם אזרח של אוסטרליה, שני בריטים, הולנדי ומצרי בעל אזרחות קנדית. העצורים הואשמו בטרור ו"בפרסום ידיעות כוזבות שסיכנו את הביטחון הלאומי".

המשטר הצבאי מאשים את רשת החדשות אל-ג'זירה, שבסיסה בקטאר, בהטיית הדיווחים לטובת "האחים המוסלמים". הרשת מכחישה בתוקף את הטענות, ודורשת לשחרר ממעצר את כל עיתונאיה העצורים.

ארה"ב, בריטניה וארגונים בינלאומיים לזכויות אדם ביקרו בחריפות את החלטתה של מצרים להגיש כתבי אישום נגד קבוצת העיתונאים, וייתכן שהלחץ הכבד תרם להחלטה לשחרר את בדר. לא נמסר נימוק לביטול כתב האישום נגדו.

בצעד נדיר, זוכו גם 60 מתומכיו של הנשיא המודח מורסי. האישומים נגדם כללו אחזקה בלתי חוקית של נזק, ונדליזם והפרעה לסדר הציבורי. מאז חודש יולי נעצרו אלפים מתומכי "האחים המוסלמים", והנשיא מורסי עצמו מואשם בעבירות טרור חמורות.

בתוך כך, הודיע ראש הממשלה הזמני, חאזם בבלאווי, כי שר ההגנה עבד אל פאתח א-סיסי יתפטר בימים הקרובים מהממשלה ומהצבא כדי להכריז על מועמדותו לנשיאות. מועד ההצבעה צפוי להתקיים בשבועות הקרובים. סיסי הוא המועמד הבולט והיחיד שאותת עד כה על כוונתו להתמודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully