וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בחר מפקד חדש ל-NSA: "זמן קריטי לארגון"

31.1.2014 / 5:56

הנשיא בחר במייקל רוג'רס, מפקד הסייבר בצי האמריקני, להחליף את קית' אלכסנדר. על כתפיו תוטל המשימה המורכבת לשקם את תדמית הארגון. הייגל: יידע לאזן בין הביטחון והפרטיות

מייקל רוג'רס, ראש הסוכנות לביטחון לאומי החדש של ארה"ב. ינואר 2014. רויטרס
עומד בפני אתגר גדול. רוג'רס/רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הודיע אמש (חמישי) על כוונתו למנות לראש הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) את סגן אדמירל מייקל רוג'רס, המשמש כיום ראש מפקדת הסייבר של הצי האמריקני. רוג'רס יחליף את גנרל קית' אלכסנדר, האיש שנאלץ להתמודד בחודשים האחרונים עם הגילויים שעסקו באופנים שבהם ארגונו אוסף מידע על חייהם הפרטיים של מיליוני אמריקנים, כמו גם כן אזרחים זרים. על כתפיו של רוג'רס, שצפוי להיכנס לתפקידו במרץ, תוטל משימה מורכבת למדי: לשפר את תדמית הארגון, שנפגעה עמוקות וספגה ביקורת קשה מצד גורמים שונים.

רוג'רס סומן כיורשו של אלכסנדר כבר לפני זמן רב. הלילה אמר שר ההגנה צ'אק הייגל כי הוא משוכנע ביכולתו של רוג'רס "לאזן בין דרישות הביטחון, הפרטיות והחופש בעידן הדיגיטלי". לדברי הייגל, "זהו זמן קריטי ל-NSA, ורוג'רס יביא יכולות יוצאות דופן לתפקיד הזה. הסוכנות תמשיך במשימתה החיונית ותיישם את הרפורמות של הנשיא אובמה".

מפקד ה-NSA הגנרל קית' אלכסנדר בכנס בלומברג בוושינגטון. אוקטובר 2013. GettyImages
התמודד עם מבוכה וביקורת חריפה. ראש ה-NSA הנוכחי קית' אלכסנדר/GettyImages

גם ראש המודיעין הלאומי, ג'יימס קלפר, תיאר את רוג'רס כקצין מודיעין מסור "שמבין באופן עמוק את דרישות מבצעי המודיעין והסייבר, דבר שהופך אותו מוכשר באופן יוצא דופן להוביל את הסוכנות ואת מבצעי הסייבר של של ארצות הברית".

מינויו של רוג'רס דרוש את אישור הסנאט, ובשימוע שייערך למפקדת הסייבר עתידים חלק מהמחוקקים להביע את תסכולם לנוכח איסוף המידע של הסוכנות ולדרוש מרוג'רס להציג את האופן שבו הוא רואה את הסוכנות מתקדמת בסוגיה זו.

בחודש יוני האחרון החלו להיחשף הדלפותיו של אדוארד סנודן, אנליסט שעבד בעבר עבור הסוכנות. אלה שפכו אור על האופן שבו אסף ואחסן הארגון מידע פרטי אודות אזרחים אמריקנים וזרים, וכן וראשי מדינות - חלקן בעלות ברית - ובכלל זה מנהיגים ישראלים.

בין השאר, נחשף כי רשויות החוק אפשרו לסוכנות לפרוץ לרשומות הטלפון והאינטרנט של אוכלוסיות שלמות ולאכן את מיקומם של אזרחים. רק לפני כשבועיים, בניסיון לשמור על תדמיתו, הכריז אובמה על רפורמות באופן שבו תאסוף ארצו מודיעין מעתה ואילך.

עוד בנושא מסמכי סנודן:
"ארה"ב ריגלה בעזרת אפליקציית 'אנגרי בירדס'"
סנודן: "ה-NSA גונבת מידע מסחרי, ללא קשר לביטחון"
אובמה: "כל עוד אני נשיא, מרקל לא צריכה לדאוג"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully