וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב ריגלה בעזרת אפליקציית 'אנגרי בירדס'"

מסמכים סודיים שהודלפו על ידי אדוארד סנודן חושפים כי ה-NSA ומקבילתה הבריטית ה-GCHQ אספו מידע על משתמשים באמצעות רשתות חברתיות ואפליקציות לטלפונים חכמים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו: הנשיא אובמה מכריז על רפורמות בתכנית המעקבים)

הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) ומקבילתה הבריטית GCHQ אספו מידע על משתמשים באמצעות גישה למידע שדלף מאפליקציות המותקנות על גבי מכשירי טלפון חכמים, בהן האפליקציה הפופולרית "אנגרי בירדס" – כך נחשף אמש (שני) בעיתונים "ניו יורק טיימס", "גרדיאן" ואתר האינטרנט "פרופבליקה".

על פי המסמכים, שהודלפו על ידי עובד ה-NSA לשעבר אדוארד סנודן, ארצות הברית ובריטניה שיתפו פעולה החל משנת 2007 על מנת להשתמש במידע מתוך אפליקציות, כמו גם מתוך רשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר, לצורכי ריגול – באופן שאינו ניתן לזיהוי על ידי המשתמשים.

המידע שנאסף מהאפליקציות איפשר לאנשי המודיעין לקבל מידע רב על פרטיהם האישיים של המשתמשים, כגון גיל, מין, מספר טלפון, חשבון דואר אלקטרוני, מיקום גיאוגרפי ועוד. הסיבה שאיסוף מידע מתוך טלפונים סלולריים הושם בעדיפות גבוהה אצל אנשי המודיעין האמריקנים והבריטים היא, בין השאר, משום שמכשירים כאלו נמצאים בשימוש בקרב גורמי טרור רבים ברחבי העולם.

פרשת "מסמכי סנודן" - כותרות אחרונות:
סנודן: "ה-NSA גונבת מידע מסחרי, ללא קשר לביטחון"
אובמה: "כל עוד אני נשיא, מרקל לא צריכה לדאוג"
מכרה זהב: "ארה"ב יירטה 200 מיליון מסרונים ביום"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארה"ב ברק אובמה. הבית הלבן, דצמבר 2013. GettyImages
נשיא ארה"ב, ברק אובמה/GettyImages

על פי אחד המסמכים שנחשפו, לבד מ"אנגרי בירדס", אחת האפליקציות הפופולריות שבה עשו סוכנויות המודיעין שימוש במידע היא שירות הניווט של גוגל: "Google maps". עיקר המאמצים של ה-NSA ושל ה-GCHQ רוכז בניסיון לבנות מאגר מידע ענקי שיאחד תחתיו מידע רב על כל מי שמשתמש באפליקצית הניווט של גוגל.

לפני שבועיים: אובמה הכריז על רפורמת הביון

ה-NSA הגיבה אמש לפרסום המסמכים הסודיים, וטענה כי שיטות המעקב שפיתחו אנשיה באמצעות מידע מתוך אפליקציות סלולריות נועדו לעקוב רק אחר מטרות מודיעיניות מוגדרות, ולא אחר אזרחים פשוטים. "ההתקשרויות של אנשים שאינם מהווים מטרה מודיעינית אינם מעניינה של הסוכנות לביטחון לאומי", נאמר בהודעה מטעם ה-NSA. סוכנות המודיעין הבריטית סירבה להגיב באופן ישיר על אופן שיטות הריגול שלה, ורק מסרה שכל פעולותיה מאושרות ומתיישבות עם החוק הבריטי.

לפני כשבועיים, נשא נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נאום בבניין משרד המשפטים בוושינגטון, בו חשף את הרפורמות בתקנות הביון האמריקניות. זאת, בניסיון לשים סוף לשערוריית ההאזנות ולביקורת הקשה שעוררו החשיפות במסמכים שהדליף סנודן. בין היתר, הבהיר אובמה כי פעילויות הביון האמריקניות במדינות זרות מבוצעת רק למטרות ביטחון לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully