וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: יש עתיד יורדת ל-12 מנדטים, הליכוד מתחזק

סיעתו של ראש הממשלה זוכה ל-36 מנדטים, לפי סקר "גלובס", אך כל שותפותיה לקואליציה נחלשות. העבודה זוכה ל-17 מנדטים, מרצ נוסקת ל-10 וש"ס שומרת על כוחה עם 11 מנדטים

השרים לפיד, לבני ויעלון  בישיבת הממשלה, דצמבר 2012. עמית שאבי, מערכת וואלה! NEWS
הקואליציה של נתניהו נחלשת/מערכת וואלה! NEWS, עמית שאבי

ירידה בכוחה של הבית היהודי והתאוששות קלה ביש עתיד: "גלובס" פרסם אמש (חמישי) סקר על הבחירות לכנסת, ממנו עולה כי הקואליציה של ראש הממשלה בנימין נתניהו נחלשת. הסקר שנערך בשיתוף עם מכון רפי סמית אמנם מראה על עלייה בחמישה מנדטים לליכוד-ביתנו ל-36, אך הקואליציה יורדת מ-68 מנדטים ל-63 בלבד.

אם הבחירות היו נערכות היום, מפלגתו של יאיר לפיד הייתה עומדת על 12 מנדטים – ירידה בשבעה מהבחירות, אך עלייה בשני מנדטים לעומת הסקר שהתפרסם בעיתון בחודש שעבר. הבית היהודי נחלשת במנדט אחד לעומת הבחירות ובשני מנדטים לעומת הסקר הקודם שצפה לה התחזקות. התנועה בראשות ציפי לבני עולה אמנם במנדט לעומת הסקר הקודם, אך יורדת בשניים לעומת הבחירות – בהן זכתה לשישה מנדטים.

עוד ידיעות פוליטיות:
ח"כ שקד, רק לפני חודש: "למה שיהודים לא יחיו בפלסטין?"
אחרי האולטימטום, בנט התנצל: "מכבד את נתניהו"
שנה לבחירות: הזעזוע מתחת לאדמה בציונות הדתית. פרשנות

מי שעוד מאבדת מכוחה היא מפלגת העבודה שזכתה בסקר בחודש דצמבר ל-19 מנדטים ויורדת ל-17. עם זאת, נתון זה עדיין משקף עלייה בשני מנדטים לעומת מצבה של הסיעה כיום. שותפתה לאופוזיציה מרצ, לעומת זאת, עולה ל-10 מנדטים – הישג שנרשם בפעם האחרונה בבחירות בשנת 1999.

יהדות התורה מתחזקת במנדט לשמונה מנדטים, ש"ס שומרת על כוחה עם 11 מנדטים, וכמוה חד"ש (עם ארבעה מנדטים), רע"מ-תע"ל (עם ארבעה מנדטים) ובל"ד (עם שלושה מנדטים). קדימה, שזכתה בבחירות האחרונות לשני מנדטים, נמחקת מהמפה הפוליטית לפי תוצאות הסקר האחרון.

(עדכון ראשון: 21:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully