וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שקד, רק לפני חודש: "למה שיהודים לא יחיו בפלסטין?"

30.1.2014 / 18:35

בנט תקף את נתניהו על הצעתו להותיר מתנחלים במדינה הפלסטינית, אך מסתבר שלפני חודש הייתה זו חברתו למפלגה שהעלתה את אותו הרעיון. שקד: "לעולם לא אסכים לרעיון מסוכן זה"

צילום: באדיבות i24news, עריכה: יאיר דניאל

הסיפור הפוליטי של השבוע היה העימות החריף בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין יו"ר הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט. לשכת ראש הממשלה שחררה בראשית השבוע "בלון ניסוי" לפיו בהסכם מדיני עתידי יוכלו המתנחלים ביהודה ושומרון לבחור האם להתפנות מבתיהם, או לחילופין להישאר תחת שלטון פלסטיני. מי שהיה ראשון המבקרים הוא יו"ר הבית היהודי, שהגדיר את הרעיון "אובדן עשתונות ערכי", והוסיף: "אלפיים שנות כיסופים לארץ ישראל לא עברו כדי לחיות תחת שלטונו של אבו מאזן, ומי שמעלה על דעתו חיי יהודים בארץ ישראל תחת שלטון פלסטיני שומט את הקרקע תחת ישיבתנו בתל אביב. אני קורא לראש הממשלה להזים מיד רעיון חמור זה".

אלא, שמסתבר שמי שהעלה את אותו רעיון בדיוק, רק לפני חודש, הייתה חברת סיעתו ואחת הדמויות המקורבות לו ביותר, יו"ר הסיעה איילת שקד. בראיון לרשת החדשות הבינלאומית I24news המשדרת מנמל יפו, שהתקיים ב-29 בדצמבר, אמרה שקד: "אם יהיה הסכם שלום, אני חושבת שכפי שערבים חיים בישראל, אני לא רואה סיבה מדוע המתנחלים לא יוכלו להישאר ולחיות במדינה הפלסטינית אם הם ירצו בכך".

עוד על הסערה הפוליטית:
בנט שבר את הכלים, אבל נתניהו הראה מי הבוס / פרשנות
אחרי האולטימטום, בנט התנצל: "מכבד את נתניהו"
"לא רצינו למעוך את נתניהו, יכולנו לפרק את הליכוד"

ח"כ איילת שקד בוועדה לשוויון בנטל, ספטמבר 2013. טלי מאייר
כיצד יגיב בנט לדבריה? שקד/טלי מאייר

המראיינת, לוסי אהריש, הקשתה על שקד, ושאלה אותה: "את מדמיינת מדינה שבה יהודים ישראלים חיים תחת רשות פלסטינית?". שקד השיבה לה כי "ראשית, אני לא חושבת שפתרון שתי המדינות יקרה, אבל אם כן, אני לא מבינה למה אבו מאזן רוצה מדינה פלסטינית נקייה מיהודים? אני פשוט לא תופסת את זה. יש כפרים ערבים בישראל, אני חושבת שהם זכאים לאותן זכויות כמוני, אני לא רואה סיבה שיהודים לא יוכלו לחיות במדינה הפלסטינית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האולטימטום עבד. בנט ונתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסיעתה של שקד קשה היה למצוא חבר כנסת שיסכים להגן על ההתבטאות. ארבעה חברי כנסת אליהם נעשתה פנייה סירבו בנימוס להסביר את הפער בין עמדת יו"ר הסיעה ובין עמדת יו"ר המפלגה. היחיד שהסכים להתייחס בקולו לעניין היה חבר הכנסת מוטי יוגב: "העמדה העקרונית שלנו נאמרה, גם על ידי נפתלי וגם על ידי. ראיתי את הסרטון אבל למה היא בדיוק התכוונה, צריכים לשאול אותה", אמר.

עם זאת, הוסיף יוגב כי "לאורך כל הדרך היא אמרה שהיא מתנגדת למדינה פלסטינית כך שאני לא יודע מה לשייך מהרעיון, אבל ברור לכל בר דעת, שגם דעתה אז וגם דעתה היום היא שאין מקום לשלטון פלסטיני בין הים לירדן. הערבים יחיו טוב כתושבים ואולי כאזרחים כשיהיה רוב יהודי מוצק - זו הייתה כוונתה לדעתי גם אז. מה בדיוק הייתה כוונתה אני לא יודע".

איילת שקד מסרה היום (חמישי) כי "אני מדגישה בכל ראיון בנושא וגם בראיון הנ"ל, שאני מתנגדת נחרצות לרעיון המסוכן של שתי המדינות, ושאינני מאמינה שתרחיש כזה יכול לקרות. בקטע החתוך מהראיון הזה השתמשתי בתרחיש הדמיוני הזה כדוגמא התוקפת את גזענותו של אבו מאזן ותו לא. לצערי ההצהרות שיצאו מלשכת ראש הממשלה השבוע דיברו על הצעה אמיתית ממי שמסכים למדינה פלסטינית ולכן אסור היה שיאמרו".

אמש הגיעה המתיחות בקואליציה לסיומה, עם כניעתו של השר בנט לאולטימטום שהציב לו ראש הממשלה – להתנצל עד ליום ראשון או להסתכן בפיטורים. "ישנם גורמים שמנסים להפוך דיון מהותי על עתיד ארצנו ועל ביטחוננו למתקפה אישית שלא הייתה, ואם ראש הממשלה נפגע, זו לא הייתה הכוונה", התנצל בנט, שדיבר במהלך כנס חינוך בים המלח. "אני מכבד את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת מנהיגותו בתנאים לא פשוטים, תומך בו כשצריך ומבקר אותו כשצריך, וזוהי חובתי. הטלת ריבונות פלסטינית על אזרחים ישראלים היא מסוכנת, ומחובתי היתה להוריד רעיון זה מיידית מסדר היום, ואכן הרעיון ירד."

(עדכון ראשון: 14:32)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully