וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא רצינו למעוך את נתניהו, יכולנו לפרק את הליכוד"

30.1.2014 / 7:52

בכיר בבית היהודי טען כי התנצלותו של בנט הייתה במקומה, אולם מיהר להבהיר: "מדובר באיומי סרק של נתניהו, החרדים ובוז'י לא היו נכנסים". "אנחנו השכפ"ץ של המפלגה שלו"

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, ערוץ 10, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

בכיר במפלגת הבית היהודי הביע הבוקר (חמישי) סיפוק רב מסיום ההתנצחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר מפלגתו, שר הכלכלה נפתלי בנט, עם התנצלותו הפומבית של האחרון. "לא באנו למעוך את נתניהו, כך שזה היה הדבר הנכון לעשות", אמר. עם זאת, הוא הבהיר כי נתניהו עשה שימוש באיומי סרק, שכן פיטורי בנט היו מפרקים את הממשלה - ואף את מפלגת השלטון. "האולטימטום של ראש הממשלה לא היה מעשי כי החרדים ובוז'י (יו"ר העבודה, יצחק הרצוג - ע.נ) לא היו נכנסים. אנחנו השכפ"ץ של המפלגה שלו, אם היינו יוצאים ופותחים נגדו קמפיין - היינו מפרקים את הליכוד", קבע.

"אני מאוד מרוצה מהשורה התחתונה", המשיך הבכיר. "הרגנו את הרעיון של השארת אזרחים יהודים תחת ריבונות פלסטינית, ובסופו של דבר גם נשמר כבודו של ראש הממשלה". לדבריו, המשקעים האישיים הידועים בין השניים לא תרמו לאווירה. "אנחנו הרי צריכים לעבוד עם נתניהו, זה הפך לעניין אישי בגלל המטען הרגשי בין השניים", הוסיף.

המתיחות בין נתניהו לבנט - כותרות אחרונות
בנט שבר את הכלים, אבל נתניהו הראה מי הבוס / פרשנות
אחרי האולטימטום, בנט התנצל: "מכבד את נתניהו"
נתניהו במסר חריף לבנט: התנצל – או שתפוטר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אם בנט היה מפוטר מהממשלה - היינו מפרקים את הליכוד". בנט ונתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתיחות בין השניים החלה בשל התבטאות של בנט, לפיה ההצעה של ראש הממשלה להותיר מתנחלים בשטחי המדינה הפלסטינית היא "אובדן עשתונות ערכי". נתניהו דרש מבנט שיתנצל על דבריו, והקציב לו עד יום ראשון ב-10:00 לעשות כן. שעות ספורות לאחר שיצא האולטימטום מלשכת ראש הממשלה - הגיעה ההתנצלות. "ישנם גורמים שמנסים להפוך דיון מהותי על עתיד ארצנו ועל ביטחוננו למתקפה אישית שלא הייתה, ואם ראש הממשלה נפגע, זו לא הייתה הכוונה", אמר בנט בכנס חינוך בים המלח.

"אני מכבד את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת מנהיגותו בתנאים לא פשוטים, תומך בו כשצריך ומבקר אותו כשצריך, וזוהי חובתי. הטלת ריבונות פלסטינית על אזרחים ישראלים היא מסוכנת, ומחובתי היה להוריד רעיון זה מידית מסדר היום, ואכן הרעיון ירד", אמר אתמול בנט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נפתלי בנט בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי. ינואר 2014. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
"התנהגותו החצופה פוגעת באינטרסים של ההתיישבות". בנט/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

אף שלכאורה יש "סולחה", עצם הצבת האולטימטום היוותה עליית מדרגה ביחסים בין האישים. "אף אחד לא ילמד את נתניהו אהבת ישראל ומהי שמירה על ביטחון ישראל", אמרו היום בסביבת נתניהו. "אחרי כל הטענות של בנט, לא ברור למה הוא נדבק לכיסא הממשלה", הוסיפו הגורמים.

לדבריהם, "ההתנהגות החצופה שלו והסגנון חסר האחריות שלו לא יעברו בשתיקה. ההתנהגות הזו של בנט פוגעת באינטרסים של ההתיישבות. לנתניהו יש מספיק חלופות. גם ממשלה בלי בנט תמשיך לדאוג לביטחון אזרחי ישראל בדיוק כפי שהממשלה הקודמת בראשות בנימין נתניהו עשתה זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully