וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים פשטה על חברה בבורסת היהלומים; שניים נעצרו

28.1.2014 / 13:32

חוקרי רשות המסים חושדים שעובדי אחת החברות הפועלות במתחם הבורסה ברמת גן העלימו מסים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. עובדי הבורסה התרעמו: "לא הודיעו מראש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחם הבורסה ברמת גן/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוקרי יחידת יהלום של רשות המסים פשטו היום (שלישי) על חברה במתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן, זאת בשל חשד להעלמות מס באחת מחברות היהלומים הפועלות במקום. בשעות הבוקר הגיעו חוקרי היחידה יחד עם המשטרה לבתיהם של שניים מעובדי החברה החשודים בעבירות האמורות ועצרו אותם. לאחר מכן הובאו החשודים למשרדם במתחם הבורסה, במטרה לאסוף ראיות על היקף העלמות המס, המוערכות בעשרות מיליוני שקלים.

עוד בוואלה! חדשות:
האמצעים החדישים שימנעו ריגול בכור בדימונה
חשד: מורה לספורט צילם את תלמידותיו מתפשטות
משרד הביטחון למשפחת שרון: החזירו מסמכים סודיים

במשטרה וברשות המסים מנהלים תקופה ארוכה חקירה נגד יהלומנים בבורסה בחשד כי אלו מעלימים מס בהיקפים וסכומים רחבי היקף. ברשות המסים מסרו בתגובה: "אנו לא מתייחסים לפעולות הספציפיות. עם זאת, מזה תקופה ארוכה מנהלת רשות המסים יחד עם המשטרה חקירה מורכבת בבורסה ליהלומים?. עובדי הבורסה התרעמו על הפשיטה שנערכה היום. לטענתם, מדובר בהפרה של הסכם במסגרתו אנשי רשות המסים לא נכנסים למתחם ללא הודעה מראש.

לפני כחודש, הודיעה פרקליטות מיסוי וכלכלה לחמישה יהלומנים ולחברות שבבעלותם, החשודים במעורבות בפרשת "הבנק המחתרתי" בבורסה ליהלומים, על כוונה להגיש נגדם כתבי אישום בכפוף לשימוע. החמישה חשודים בביצוע עבירות על פקודת מס הכנסה בגין קבלה והוצאת חשבוניות פיקטיביות במיליוני דולרים. בפרקליטות בוחנים את חומר הראיות בנוגע לחשודים רבים נוספים בפרשה זו.

על פי החשד שנחקר, "הבנק המחתרתי", אשר פעל בבורסה ליהלומים, ניצל את ההסדרים המיוחדים החלים בעולם היהלומים והאמון שניתן בפועלים בתחום מיוחד זה, על מנת להלבין הון באופן שיטתי במשך שנים. הפרשה החלה בשנת 2011 בחקירה סמויה, שכללה פעילות מודיעינית רחבת-היקף ומתוחכמת וכן שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים, בעזרתם הצטברו ראיות ממשיות באשר לקיומו של הבנק המחתרתי בתוככי הבורסה. החקירה הפכה לגלויה בראשית שנת 2012 עם ביצוע חיפושים נרחבים, חקירת חשודים ומעורבים רבים. בין החשודים נמנים אנשי עסקים שכיהנו כמנהלי "הבנק", עובדיהם השונים וכן יהלומנים עובדי הבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully