וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון למשפחת שרון: החזירו מסמכים סודיים

בארכיון הפרטי של ראש הממשלה לשעבר בחוות שקמים נמצאים ארגזים עם מסמכים סודיים ביותר שנלקחו על ידי שרון לאחר מלחמת יום הכיפורים. המדינה כבר דרשה אותם בעבר ונדחתה

אריאל שרון עם משה דיין במלחמת יום הכיפורים. ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה
כבר בוועדת אגרנט דרשו ממנו להחזיר המסמכים. שרון במלחמת יום הכיפורים/ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה

האם משרד הביטחון יחייב את משפחת שרון למסור לידיו מסמכים סודיים השמורים בארכיון המשפחה בחוות שקמים? בעיתון "הארץ" פורסם הבוקר (שלישי) כי המשרד נערך לתפיסת מסמכים שראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, החזיק ברשותו במשך שנים בניגוד לחוק.

עוד על אריאל שרון:
עשרות עלו לקבר של שרון בתום השבעה
כך מכבס משרד החינוך את עברו של שרון
תיעוד נדיר: שרון מתדרך על הקרבות האגדיים בסיני

משפחת שרון מחזיקה בחוות שקמים ארכיון גדול הכולל מסמכים מפרקים ארוכים בחייו הציבוריים של ראש הממשלה לשעבר - החל מימיו כקצין בכיר בצה"ל, דרך שנותיו הארוכות בפוליטיקה ועד לימיו כראש ממשלה. בין המסמכים הרבים בארכיון ישנם מסמכים סודיים ביותר, ועל פי הפרסום המדינה כבר דרשה את החזרתם אך נענתה בשלילה.

ועדת אגרנט. סער יעקוב, לשכת העיתונות הממשלתית
"איני מבין, סליחה, הרי זה לא רכוש פרטי של מישהו". ועדת אגרנט/לשכת העיתונות הממשלתית, סער יעקוב

החזקת מסמכים סודיים בביתו של שרון עלתה לדיון כבר במהלך עדותו בפני ועדת אגרנט שחקרה את נסיבות פריצתה של מלחמת יום הכיפורים. שרון הופיע בפני הוועדה באוגוסט 1974 ונשאל מדוע לקח לביתו ארגזי מסמכים מהאוגדה עליה פיקד, בהם יומן המבצעים של האוגדה. שופט בית המשפט העליון, מנחם לנדוי, שאל אותו מדוע נזקק לחומרים הללו - "איני מבין, סליחה, הרי זה לא רכוש פרטי של מישהו", אמר לנדוי.

שרון הסביר: "האוגדה צריכה להגיש דוח. עכשיו באוגדה התחלפו כל האנשים. אין שם, פרט לראש המטה, אף אחד ששירת בתקופה ההיא. עם עזיבת האנשים נלקחו משם הארגזים, שהם ישנם. אני מודה שאף פעם לא פתחתי אותם, לא הסתכלתי בהם, אני יודע שהם מאוחסנים בחדר סגור באיזשהו מקום. כל הארגזים סגורים, אין לי אפילו מפתחות שלהם". שרון הסביר גם כי הארגזים נשמרים לצורך כתיבת הדוח האוגדתי.

מבקר המדינה דאז יצחק נבנצאל, שהיה גם הוא חבר בוועדת החקירה, אמר לשרון כי אחסון החומרים הללו ברשות פרטית הינו מעשה "אסור לחלוטין", והוסיף כי "מיד צריך להחזיר את זה לצבא". השופט אגרנט שאל היכן הארגזים נמצאים ושרון השיב: "בחדר סגור אצלי במשק, נעול עם סורגים". שרון שב והסביר: "החומר הזה, צריך לשבת עליו, לקרוא אותו, לחבר את הדוח, לסמן אותו". הוא הבטיח כי "כל מה שיש שם יובא לפניכם בהקדם האפשרי, בדיוק כפי שהוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully