וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדרס בשביל הולכי רגל: "לא היה קורה בצפון תל אביב"

28.1.2014 / 16:34

הרב אלקנה אליאסי, בן 41, הלך בשביל שיועד להולכי רגל באזור של עבודות בשכונת התקווה, ונדרס למוות על ידי טרקטור. משפחתו של ההרוג מאשימה את העירייה: "ההפקרות חוגגת"

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק, קריינות: מור שמעוני
שביל להולכי רגל באתר הבנייה ברחוב נטעים, ת"א. ינואר 2014. יותם רונן
השביל שבו עבר אליאסי ברחוב נטעים./יותם רונן

הרב אלקנה אליאסי, תושב תל אביב בן 41, נהרג ביום רביעי שעבר מפגיעת טרקטור סמוך לביתו בשכונת התקווה. התאונה אירעה כשאליאסי, רב מוכר ואהוב בשכונה, הלך בשביל להולכי רגל. הוא נפגע על ידי הטרקטור בקצה השביל, ונהרג תוך שניות אחדות. משפחת המנוח טוענת שמקרה כזה לא היה קורה בצפון העיר ומוחה על יחס מזלזל מצד העירייה בתושבי האזור. נהג הטרקטור עוכב לחקירה ורשיונו נשלל ל-90 יום.

עוד בוואלה! חדשות:
נער נדקר במספריים בבית ספר באשדוד, מצבו קשה
חשד: מורה לספורט צילם את תלמידותיו מתפשטות
אישום: אנס את אחייניתו ו"קנה" את שתיקת אמה

ביום התאונה, עשה הרב אליאסי את דרכו לבית הכנסת ברחוב נטעים, כאשר סמוך לשעה 12:00 בצהריים הוא נקלע לקטע רחוב שבו בוצעו עבודות תשתית. על מנת לעבור במקום בבטחה, נכנס אליאסי לשביל שהוקצה במיוחד להולכי רגל ונתחם על ידי חציצת רשת עשויה מפלסטיק. "כשהרב המשיך לפסוע, התקרב אליו הטרקטור במהירות גבוהה וכף העפר העמוסה של הטרקטור פגעה בעורפו. הוא נפל ארצה ונדרס למוות", תיאר גיסו, יעקב מזמר.

"הטרקטור לא השאיר לו סיכוי"

קרוביו של אליאסי מתרעמים על כך שלא היה במקום שוטר שיסדיר את התנועה ויאמר לאליאסי לעצור בתום המעבר. "הוא מת בשנייה הראשונה. הטרקטור לא השאיר לו סיכוי", הוסיף גיסו. "אין לנו ספק שצריך באמת לשפר את חזות העיר ולסייע לנו, תושבי המקום. השירות הזה מגיע לנו, אבל במקביל, לא מגיע לנו יחס כזה, שעם כל הכבוד - אם זה היה בצפון תל אביב - היה פיקוח הרבה יותר קפדני. אני אומר את זה באופן הוודאי ביותר. פה מרשים לעצמם הכול, וזה בסדר, ומותר, ההפקרות חוגגת עד הסוף. אנחנו לא מוכנים לקבל את זה".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
הרב אליקים אליאסי שנהרג בתאונת טרקטור. ינואר 2014. באדיבות המשפחה
התושבים מאשימים את המפגעים בשכונה. הרב אליאסי/באדיבות המשפחה

במהלך ימי השבעה ביקש הקבלן האחראי על עבודות התשתית, שאת שירותיו שכרה חברת "חלמיש" באמצעות עיריית תל אביב, להגיע לביקור ניחומים בבית המשפחה. לאחר שזכה לתשובה חיובית, הוא נפגש עם האלמנה ועם הגיס. "החלטנו לאפשר לו, לשמוע מה יש לו להגיד. הוא הביע צער והציע לעזור", אמר הגיס והוסיף כי האלמנה לא דיברה, אלא רק הקשיבה. "אנחנו מחכים שתסתיים השבעה כדי להתחיל להבין מה עושים", אמר.

נהג הטרקטור עוכב לחקירה, נערך לו שימוע ורישיונו נפסל ל-90 יום. "גם אנחנו רוצים לדעת מה קרה שם", אמר מהנדס בחברת חלמיש לוואלה! חדשות. "ביקשנו מהקבלן להפסיק את העבודות עד לסיום השבעה, שמתקיימת ממש בסמוך, כדי לא להפריע למשפחה. אנחנו ממתינים בלחץ לתוצאות חקירת המשטרה, שיועברו אלינו".

אתר הבנייה בו אירעה תאונת הטרקטור. ינואר 2014. יותם רונן
המקום שבו עבר הטרקטור/יותם רונן

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "מדובר בעבודות שביצעה חברת חלמיש עבור העירייה. באשר לצעדים ולפעולות שננקטו בפרויקט הזה ספציפית יש לפנות אליהם. העירייה דורשת מכל גוף או קבלן המבצע עבודות מטעמה להכין תכנית הסדרי תנועה בהתייעצות המשטרה טרם תחילת העבודות ולבצע את העבודות בכפוף לפיקוח של מהנדסי תנועה ויועצי בטיחות מטעם הקבלן".

יו"ר הצוות הניהולי בחברת חלמיש, רותי מוסקונה, מסרה: "הנושא עדיין בבירור על ידי המשטרה ועל כן אין ביכולתנו להגיב בשלב הזה".

ממשטרת התנועה נמסר בתגובה: "אין באפשרותנו להתייחס לחקירות מתנהלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully