וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4.5 שנות מאסר לחרדי שביקש לרגל למען איראן

28.1.2014 / 12:50

יצחק ברגל, איש חסידות "נטורי קרתא" שהואשם בניסיון ריגול נגד ישראל כאשר פנה בשנת 2011 לשגרירות איראן בברלין, נידון במסגרת הסדר טיעון עם הפרקליטות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מדובר בתוצאה הטובה ביותר". ברגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

יצחק ברגל, איש חסידות "נטורי קרתא" שהואשם בניסיון ריגול נגד ישראל כאשר פנה בשנת 2011 לשגרירות איראן בברלין, נידון היום (שלישי) לארבע וחצי שנות מאסר במסגרת הסדר טיעון שנחתם עם הפרקליטות. במסגרת ההסכם, הורשע ברגל בסעיפים של מגע עם סוכן זר וניסיון לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל. עורך דינו יאיר נהוראי אמר: "אנו סבורים שבשקלול כל מכלול הצדדים, מדובר בתוצאה הטובה ביותר". ברגל שהה במעצר מאז חודש יולי 2013.

עוד על הפרשה
כך התגבש הסדר הטיעון של ברגל
הנאשם החרדי שהציע לרגל לטובת איראן: יצחק ברגל
אשת המרגל לאיראן מדברת: "הציונים לקחו אותו למרתף"

בפרוטוקול הדיון שנערך בחודש אוגוסט של אותה שנה, פירט סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט יעקב צבן, את מעשיו של ברגל, כפי שעלו מחומר החקירה: "הנאשם החליט ליצור קשר עם נציגי הממשל האיראני ולהציג עצמו לשירותם באיסוף מידע מודיעיני על ישראל. לשם כך טס לברלין, ובחודש ינואר 2011 הגיע לשגרירות האיראנית, הציג עצמו כישראלי המוכן לשוחח עימם ומסר לפקיד את דרכונו".

השופט צבן המשיך ופירט: "בתוך השגרירות פגש הנאשם שלושה איראנים, הסביר את עיקרי אמונתו השוללת את קיומה של מדינת ישראל, השאיפה להחלפת השלטון בשלטון גויים והציע לאסוף עבור איראן מודיעין על המדינה. לאחר דו-שיח נוסף, מסרו האיראנים לנאשם כי עליהם לערוך בירור ואחד מהם מסר לנאשם פתק עם דואר אלקטרוני וסיסמה. הנאשם חזר ובדק כמה פעמים את תיבת הדואר האלקטרוני שקיבל וכן התקשר לשגרירות מטלפונים ציבוריים בירושלים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עשה את זה בשביל כסף", אשתו של ברגל, איריס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בריאיון בלעדי לוואלה! חדשות אמרה בזמנו אשתו של ברגל, איריס, כי בעלה עשה את המעשים המיוחסים לו בשל בעיות כלכליות. "הוא עשה את זה בשביל הכסף. לאורך השנים היה לנו מאוד קשה מבחינה כלכלית, אבל יצחק עשה כל מה שהוא יכול להביא לבית פרנסה", אמרה. בהמשך תיארה אשתו את רגע המעצר: "זה היה מוצאי תשעה באב. התעוררנו מדפיקות חזקות בדלת. צעקו לו: 'יצחק, אנו יודעים שאתה שם. תפתח, תפתח, אם לא נשבור את הדלת'. לבית נכנסו שבעה, אחרי זה הגיעו עוד כמה. הם לא היו לבושים כשוטרים, אלא בחליפות שחורות. אחד מהם הבחין במדבקות שהיו על הכוננית 'יהודי לא ציוני' ושאל אותו: 'מה זה? תזרוק את זה'. לאחר מכן הם הפכו את כל הבית, כל ארון וכל מגירה. לקחו מצלמה, טלפון נייד, ניירות ודברים אחרים. אחרי זה הם שמו עליו אזיקים, לקחו אותו ומאז ועד המשפט לא ראיתי אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully