וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן הסדר טיעון עם החרדי שהציע לרגל לטובת איראן

20.11.2013 / 19:06

לוואלה! חדשות נודע כי הפרקליטות מנהלת מגעים עם יצחק ברגל, איש נטורי קרתא, הנאשם כי יצר קשר עם שגרירות איראן בברלין והציע לאסוף עבורה מידע מודיעיני על ישראל

פרקליטות המדינה מנהלת בימים אלה מגעים להסדר טיעון עם יצחק ברגל, חרדי המשתייך לפלג החרדי הקיצוני נטורי קרתא, הנאשם כי ב-2011 יצר קשר עם השגרירות האיראנית בברלין והציע לאסוף עבורה מידע מודיעיני על ישראל. על פי מידע שהגיע לוואלה! חדשות, עדיין קיימת מחלוקת בין הסנגוריה לפרקליטות, הדורשת לא פחות מארבע שנות מאסר.

ואולם, הסנגוריה מבקשת להשוות את דינו של ברגל, תושב ירושלים בן 46, הנאשם בעבירות של מגע עם סוכן זר וגילוי כוונה לבגוד, לזה של ענת קם, שנידונה לשלוש שנות מאסר וחצי לאחר שהורשעה בהחזקת מידע סודי בהיותה חיילת. היום היה אמור להיערך בבית משפט המחוזי בירושלים דיון נוסף בעניינו של ברגל, העצור מאז חודש יולי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוצא השבוע מבידוד שבו שהה מאז תחילת מעצרו. ברגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואולם, סנגורו, עו"ד יאיר נהוראי, ביקש לדחותו בפעם השנייה עד לגיבושה של חוות דעת פסיכיאטרית שתבדוק את מידת האחריות הפלילית של ברגל למעשיו. נהוראי, שסירב לאשר או להכחיש את הפרטים, מסר לוואלה! חדשות: "אנחנו בינתיים עובדים על חוות דעת פסיכיאטרית שתבדוק האם בעת ביצוע המעשים הוא היה אחראי למעשיו".

לוואלה! חדשות אף נודע כי ברגל הוצא השבוע מבידוד שבו שהה מאז תחילת מעצרו והועבר מכלא באר שבע לאגף רגיל בכלא איילון, מה שעשוי ללמד כי רמת המסוכנות שמייחסים לו פחתה. כזכור, בחודש אוגוסט הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי עצר ב-17 ביולי את ברגל. בדיון שנערך באותו חודש אף החליט בית משפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים נגדו. בריאיון בלעדי לוואלה! חדשות אמרה בזמנו אשתו של ברגל, איריס, כי בעלה עשה את המעשים המיוחסים לו בשל בעיות כלכליות.

"הוא עשה את זה בשביל הכסף"

"הוא עשה את זה בשביל הכסף. לאורך השנים היה לנו מאוד קשה מבחינה כלכלית, אבל יצחק עשה כל מה שהוא יכול להביא לבית פרנסה", אמרה. בהמשך תיארה אשתו את רגע המעצר: "זה היה מוצאי תשעה באב. התעוררנו מדפיקות חזקות בדלת. צעקו לו: 'יצחק, אנו יודעים שאתה שם. תפתח, תפתח, אם לא נשבור את הדלת'. לבית נכנסו שבעה, אחרי זה הגיעו עוד כמה. הם לא היו לבושים כשוטרים, אלא בחליפות שחורות. אחד מהם הבחין במדבקות שהיו על הכוננית 'יהודי לא ציוני' ושאל אותו: 'מה זה? תזרוק את זה'. לאחר מכן הם הפכו את כל הבית, כל ארון וכל מגירה. לקחו מצלמה, טלפון נייד, ניירות ודברים אחרים. אחרי זה הם שמו עליו אזיקים, לקחו אותו ומאז ועד המשפט לא ראיתי אותו".

בפרוטוקול הדיון שנערך בחודש אוגוסט, פירט סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט יעקב צבן, את מעשיו של ברגל, כפי שעולה מחומר החקירה: "הנאשם החליט ליצור קשר עם נציגי הממשל האיראני ולהציג עצמו לשירותם באיסוף מידע מודיעיני על ישראל. לשם כך טס לברלין, וביום 17.1.11, הגיע לשגרירות האיראנית, הציג עצמו כישראלי המוכן לשוחח עימם ומסר לפקיד את דרכונו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השוטרים הפכו את כל הבית". אשתו של יצחק ברגל, איריס/מערכת וואלה!, צילום מסך

השופט צבן המשיך ופירט: "בתוך השגרירות פגש הנאשם שלושה איראנים, הסביר את עיקרי אמונתו השוללת את קיומה של מדינת ישראל, השאיפה להחלפת השלטון בשלטון גויים והציע לאסוף עבור איראן מודיעין על המדינה. לאחר דו-שיח נוסף, מסרו האיראנים לנאשם כי עליהם לערוך בירור ואחד מהם מסר לנאשם פתק עם דואר אלקטרוני וסיסמה. הנאשם חזר ובדק כמה פעמים את תיבת הדואר האלקטרוני שקיבל וכן התקשר לשגרירות מטלפונים ציבוריים בירושלים".

עוד על הפרשה
הנאשם החרדי שהציע לרגל לטובת איראן: יצחק ברגל
אשת המרגל לאיראן מדברת: "הציונים לקחו אותו למרתף"
אישום: חרדי קיצוני מירושלים הציע לרגל עבור איראן

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully