וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם החרדי שהציע לרגל לטובת איראן: יצחק ברגל

7.8.2013 / 16:46

בית המשפט התיר לפרסם את שמו של ברגל, המשתייך לפלג הקיצוני נטורי קרתא. לגבי בריאותו הנפשית של ברגל, קבע בית המשפט ש"מדובר באדם המתמצא בסביבתו ומבין היטב את שלפניו"

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

צפו בברגל בבית המשפט ביום שני

בית המשפט המחוזי בירושלים התיר היום (רביעי) לפרסם את שמו של יצחק ברגל, הנאשם בעבירות של מגע עם סוכן חוץ וגילוי כוונה לבגוד. ברגל, בן 46 המשתייך לפלג החרדי הקיצוני נטורי קרתא, נאשם שיצר קשר עם השגרירות האיראנית בברלין והציע לאסוף עבורם מידע מודיעיני על ישראל. בית המשפט החליט בנוסף להאריך את מעצרו של ברגל עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עיון באמרות הנאשם מלמד על אדם המתמצא היטב בסביבתו". יצחק ברגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפרוטוקול הדיון שנערך היום, פירט סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט יעקב צבן, את מעשיו של ברגל, כפי שעולה מחומר החקירה: "הנאשם החליט ליצור קשר עם נציגי הממשל האיראני ולהציג עצמו לשירותם באיסוף מידע מודיעיני על ישראל. לשם כך טס לברלין, וביום 17.1.11, הגיע לשגרירות האיראנית, הציג עצמו כישראלי המוכן לשוחח עימם ומסר לפקיד את דרכונו". השופט צבן המשיך ופירט: "בתוך השגרירות פגש הנאשם שלושה איראנים, הסביר את עיקרי אמונתו השוללת את קיומה של מדינת ישראל, השאיפה להחלפת השלטון בשלטון גויים והציע לאסוף עבור איראן מודיעין על המדינה. לאחר דו-שיח נוסף, מסרו האיראנים לנאשם כי עליהם לערוך בירור ואחד מהם מסר לנאשם פתק עם דואר אלקטרוני וסיסמה. הנאשם חזר ובדק כמה פעמים את תיבת הדואר האלקטרוני שקיבל וכן התקשר לשגרירות מטלפונים ציבוריים בירושלים".

ברגל נחקר לראשונה על ידי חוקרי השב"כ ב-17 ביולי ונמנעה ממנו פגישה עם עורך דין במשך היומיים הראשונים לחקירתו, כפי שמתיר החוק במקרים של עבירות ביטחון. מחומר החקירה עולה, כי ברגל הודה שנסע לברלין במטרה להיפגש עם אנשי השגרירות האיראנית, וכשנשאל מדוע, השיב: "ההשקפה שלי זה נטורי קרתא וחשבתי שזה דבר טוב ללכת לשגרירות איראן ולשאול אם הם צריכים עזרה ממני ודברים כלליים... לדוגמא לאיסוף מידע, כאשר אני לא ידעתי באותו זמן במה בדיוק מדובר". כמו כן, מפרט השופט צבן כי ברגל טען בחקירתו ש"עוד לפני מאה שנה החליטו רבנים גדולים שאסור להקים מדינה לפני בוא המשיח ועל כן המדינה היא דבר שאסור וצריך למחותה". במקביל, מציין השופט צבן בהחלטתו כי ברגל ציפה לתמורה כלשהי מצד מפעיליו האיראניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פשקוויל שנתלה בשכונת מגוריו של ברגל בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה לטענת סנגורו של ברגל כי הודאתו באשמה נמסרה שלא כדין וכי יש להתעלם ממנה, כתב צבן כי "שאלת קבילות ההודאה תיבחן במשפט העיקרי ולא בשלב המעצר". בהתאם להודאתו בחקירה של ברגל ולאור קיומן של ראיות לכאורה כנגדו, פסק השופט כי יש להאריך את מעצרו של ברגל עד תום ההליכים וכי אין מקום לשקול מעצר בית "ובוודאי לא חלופת מעצר מעורפלת במוסד דתי כלשהו בקרב העדה ממנה בא המשיב", כפי שהציע סנגורו של ברגל.

לגבי בקשת הסנגור להפנות את ברגל לבדיקה פסיכיאטרית, השיב השפט צבן כי אין לכך אינדיקציה בחומר הראיות, והוסיף "להיפך, עיון באמרות הנאשם מלמד על אדם המתמצא היטב בסביבתו, מכיר וזוכר, בעל אידיאולוגיה, תכניות, הוא מבין היטב את אשר לפניו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully