וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בנט פגע במאמצי נתניהו לחשוף סרבנות הפלסטינים"

27.1.2014 / 11:59

לאחר שבנט ביקר בחריפות את הדיווח על הצעות נתניהו להשארת גושי התנחלות תחת המדינה הפלסטינית שתקום, יוצא גורם בלשכת נתניהו נגד בנט. "הוא עושה זאת בשביל כותרת בעיתון"

צילום: מור שאולי, עומר מירון, לע"מ, רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

סיבוב נוסף בקרב נתניהו – בנט: גורם בלשכת ראש הממשלה התייחס הבוקר (שני) לדבריו של השר נפתלי בנט על האפשרות להשארת גושי התנחלות בשטחי המדינה הפלסטינית שתוקם במסגרת הסכם. "בנט פוגע באופן חסר אחריות במהלך שנועד לחשוף את פניה האמיתיות של הרשות הפלסטינית", אמר הגורם, "בשביל כותרת בעיתון, הוא פוגע במאמץ של ראש הממשלה נתניהו להוכיח לעולם את סרבנות השלום הפלסטינית".

עוד בנושא:
נתניהו קיווה לשמוע "לא" מאבו מאזן - ואז בנט קפץ
בנט תוקף: "מתנחלים יחיו בפלסטין? אובדן עשתונות ערכי"
נתניהו הציע לקרי: כך נשאיר מתנחלים בבתיהם

אתמול בשעות הבוקר, פורסם בוואלה! חדשות כי הצוות האמריקני למשא ומתן הישראלי-פלסטיני, העביר לרמאללה מספר הצעות שמקורן בלשכת ראש הממשלה בירושלים, לגבי הישארות מתנחלים בתחומי המדינה הפלסטינית. ההצעות הללו, נעוצות ברצונו הנחרץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו להימנע מפינוי בכוח של מתנחלים – כולל בהתנחלויות המבודדות שמחוץ לגושי ההתיישבות. הפלסטינים אמנם דחו את רוב ההצעות הללו על הסף, אך עצם קיומן עורר סערה במערכת הפוליטית, והדבר גרר גינויים נחרצים מימין ומשמאל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפורום הכלכלי העולמי. דאבוס, 23 בינואר 2014. AP
בנט קורא לו "להזים מיד רעיון חמור זה". נתניהו נואם בפורום הכלכלי בדאבוס בשבוע שעבר/AP

בין המגיבים, היה כאמור גם השר בנט שכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הרעיון שיישובים יהודים יחיו תחת ריבונות פלסטינית, כפי שיצא מלשכת ראש הממשלה, חמור ביותר ומשקף אובדן עשתונות ערכי, 2,000 שנות כיסופים לארץ ישראל לא עברו כדי לחיות תחת שלטונו של אבו מאזן. מי שמעלה על דעתו חיי יהודים בארץ ישראל תחת שלטון פלסטיני שומט את הקרקע תחת ישיבתנו בתל אביב". בנט הוסיף: "אני קורא לראש הממשלה להזים מיד רעיון חמור זה".

גורם ישראלי אמר אתמול לוואלה! חדשות כי הפלסטינים דחו על הסף את רוב הרעיונות שהאמריקנים הציגו להם בנושא, אך השאירו פתח לדיאלוג כאשר נשאלו לגבי הישארות המתנחלים בפלסטין "תחת ריבונות ואחריות פלסטינית מלאה". באופן אבסורדי, כפי שטען הבוקר הגורם בלשכת ראש הממשלה - המתקפה המילולית הקשה של נציגי המתנחלים בממשלה ובליכוד נגד הרעיון, עשויה להקל על הפלסטינים לגלות גמישות. לעומת זאת, הבעת תמיכה של השר בנט וחבריו המתנחלים ברעיון - הייתה מעודדת את אבו מאזן לפסול אותו מכל וכל, בצורה שהייתה מציירת אותו כסרבן שלום. נהוג לומר שהימין הישראלי סומך על הפלסטינים שיעשו בשבילו את העבודה, אבל אתמול התברר שגם לפלסטינים יש על מי לסמוך בישראל.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully