וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נגד לפיד: "יש עתיד דיקטטורה, זה לא סוד"

26.1.2014 / 11:39

באירוע "שר על הבר" אמר שר הכלכלה כי מפלגתו מגוונת, בשונה מאלה של לפיד וליברמן: "המפלגות הדמוקרטיות - הליכוד, העבודה ואנחנו". על לבני: "ה'ציפים' חיים בשכבה דמיונית"

צילום: עומר מירון, דניאל בוק, מאל בנאוליאל, טל אנגלנדר; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

חילופי העקיצות בין יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, לבין יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, נמשכים. אחרי ששר האוצר אמר כי "יש להתקדם בתהליך המדיני, גם במחיר שינוי בקואליציה" – כשהוא רומז להוצאתה של הבית היהודי מהממשלה – כינה בנט את מפלגתו של לפיד "דיקטטורה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבית היהודי זו מפלגה מגוונת, יש הרבה דעות". בנט בדרכו לישיבת ממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באירוע "שר על הבר" שהתקיים ביום חמישי האחרון בפתח תקווה, ובמסגרתו אירח העיתונאי יועז הנדל את בנט, נשאל שר הכלכלה על אופן ההצבעה של חברי מפלגתו בעניינים המדיניים, ובמידת היענותם לרבנים. "להגיד לך פשוט? מפלגת הבית היהודי זו מפלגה מגוונת, יש הרבה דעות, אנחנו לא דיקטטורה כמו יש עתיד או ישראל ביתנו", השיב.

לדברי בנט, "יש עתיד זו מפלגה שאין בה פריימריז. ברור שזו מפלגה לא דמוקרטית, זה לא סוד. המפלגות הדמוקרטיות היום בכנסת הן הליכוד, העבודה והבית היהודי". בלשכת בנט אישרו כי הדברים נאמרו, ומסרו בתגובה: "אנחנו גאים שבבית היהודי מתקבלות החלטות בצורה דמוקרטית, וכך ראוי שיהיה בישראל".

עוד מחדשות היום:
חרף המתיחות: יעלון ומקבילו האמריקני ייפגשו בארבע עיניים
ענת קם שוחררה מהכלא: "מרגישה מצוין, הולכת הביתה"
דוח האנטישמיות: יותר משליש חוששים ללכת עם כיפה

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שר האוצר יאיר לפיד בראיון לוואלה! חדשות. ינואר 2014. טלי מאייר
מו"מ גם במחיר של הוצאת בנט מהממשלה. לפיד בראיון לוואלה! חדשות, בשבוע שעבר/טלי מאייר

באשר לתהליך השלום ולמאמציה של הממונה עליו, שרת המשפטים ציפי לבני, אמר בנט: "קדימה, תביאו שלום, אף אחד לא מפריע. מישהו הפריע לכם? שבו בחדר, אף אחד לא מפריע. למה השלום לא מגיע? כי הפלסטינים לא מכירים במדינת ישראל. זה לא ישתנה הדבר היסודי הזה". הוא ציין כי "ה'ציפים' שמסתובבים בעולם – הם חיים באיזו שכבה דמיונית, ומה לעשות? השטח יודע לעשות שלום פי אלף יותר טוב מה'ציפים' וה'ביילינים'". אחר כך אמר בשעשוע כי "ציפי זו אחות", והסביר כי הוא משתף עמה פעולה בנושאים שונים.

בחודש שעבר היה זה כאמור לפיד שיצא נגד "האח" שנחשב עד לאחר הבחירות לבעל ברית שלו. בנאום שנשא בוועידת ישראל לעסקים של העיתון גלובס אמר לפיד כי כל שבוע שחולף ללא התקדמות ממשית במשא ומתן עם הפלסטינים מסכן גם את יציבותה של הממשלה. "זוהי ממשלת עשייה, והממשלה הנכונה למדינת ישראל בעת הזו וגם בשנים הקרובות", אמר. "המהלכים הכלכליים והחברתיים שאותם התחלנו בחודשים האחרונים זקוקים לזמן כדי להבשיל ולשאת פרי, וזה חיוני למשק ולמדינה שהממשלה הזו תמשיך לכהן בתפקידה, גם אם התקדמות המשא ומתן תחייב שינויים קואליציוניים כאלה או אחרים", הוסיף בהתייחסו למפלגתו של בנט, המהווה סמן ימני בממשלה.

"אם גם השמאל הישראלי וגם הימין הישראלי ימשיכו לומר פעם אחר פעם ש'שום דבר לא ייצא מזה', הנבואה עלולה להגשים את עצמה והצדדים יעזבו את שולחן המשא ומתן תוך חילופי האשמות הדדיים", הסביר שר האוצר, והדגיש כי הוא יעשה הכול כדי למנוע את כישלון המשא ומתן. "עם כל יום שעובר ללא הסכם, מתקרבת אלינו הסכנה של מדינה דו-לאומית, שאליה מנסה להוביל אותנו ברית בלתי קדושה של השמאל הקיצוני והימין הקיצוני, כל אחד מסיבותיו המשיחיות", הוסיף לפיד בנאום.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully