וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הפיגועים: בכירים בחיזבאללה יוצאו מהדאחייה

העיתון הלבנוני א-ליוואה דיווח כי לאחר שהחודש התפוצצו במעוז חיזבאללה בביירות שתי מכוניות תופת, החליטו בארגון להעתיק את מגורי כמה מבכיריו אל מחוץ לשכונה

צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(הפיגוע שהרעיד את מעוז חיזבאללה בתחילת החודש)

הארגון השיעי לא מצליח לערוב לביטחון אנשיו: חיזבאללה החליט להעתיק את מגוריהם של רבים מבכיריו אל מחוץ למעוז של ארגון הטרור בביירות, רובע הדאחייה. כך דיווח אתמול (שבת) העיתון הלבנוני א-ליוואה. על פי הדיווח, מדובר בצעד זמני שיימשך עד שבארגון ישתכנעו ביעילות הצעדים שנועדו להגביר את הביטחון בשכונה הדרומית, שסבלה רק החודש משני פיגועי תופת.

התקיפה האחרונה אירעה ביום שלישי, כשמכונית תופת התפוצצה בחארט חרייק, וגבתה את חייהם של ארבעה בני אדם. ארגון ג'בהת א-נוסרה בלבנון, ארגון המקושר לפעילי אל-קאעדה הנלחמים בסוריה, קיבל אחריות למתקפה. בהודעה שפרסם הארגון נטען כי מדובר בתגובה למעורבות הצבאית של חיזבאללה במלחמת האזרחים בסוריה השכנה, שם נלחמים אנשיו לצד כוחותיו של הנשיא בשאר אסד "נגד הסונים", לשון ההודעה.

עוד על זליגת הלחימה מסוריה ללבנון
בפעם השנייה החודש: פיגוע בדרום ביירות, 4 נהרגו
והיה גם פיצוץ ראשון, שגב את חייהם של שישה
פיגועים גם מחוץ לביירות, בעיר הרמל שבבקעת הלבנון

פיגוע ברובע הדאחייה בביירות, ינואר 2013. רויטרס
הפיגוע האחרון בדאחייה, השבוע/רויטרס

במקביל, דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית בלבנון כי המודיעין הצבאי עצר חשוד במעורבות בתקיפה. חאלד א-סאטם, נעצר בשל "קשרים חשודים עם מבצעי הפיגוע האחרון". על פי דיווחים בתקשורת הלבנונית, הוא נעצר אמש במחסום בידי אנשי חיזבאללה ונמסר לצבא לבנון לצורך חקירתו. משפחתו הכחישה כל קשר לפיגוע וטענה כי הוא נהג מונית תמים ותו לא.

פיגוע ברובע הדאחייה בביירות, ינואר 2014. רויטרס
מנסים להשתלט על ההרס. מראות שהפכו לשגרה בשכונה הלבנונית/רויטרס

כמה מכוניות ממולכדות התפוצצו באזור בחודשים האחרונים, בשורה של פיגועים קטלניים נגד אנשי חיזבאללה, כנקמה על מעורבות הארגון במלחמת האזרחים בסוריה. בשבוע שעבר התפוצצה בעיר הרמל שבבקעת הלבנון מכונית ממולכדת ושלושה בני אדם נהרגו. 40 אחרים נפצעו בשטח, שבו יש לחיזבאללה אחיזה ניכרת.

בתחילת החודש נהרגו שישה בני אדם בפיצוץ מכונית ממולכדת בביירות, שבוע אחרי ששר האוצר הלבנוני לשעבר נרצח בפיצוץ בשיירתו. בחודש נובמבר 2013 נהרגו 23 בני אדם בפיגוע מול שגרירות איראן בביירות. ביולי התפוצצה מכונית נוספת ברובע הדאחייה.

פיצוץ ברובע דאחייה של חיזבאללה בדרום ביירות בירת לבנון. 15 באוגוסט 2013. רויטרס
עשן מיתמר מעל הפרבר הלבנוני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully