וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ במעוז חיזבאללה בביירות, לפחות שישה הרוגים

3.1.2014 / 0:13

מכונית תופת התפוצצה בדרום הבירה הלבנונית, כ-50 מטרים מהמקום בו מתכנסת המועצה המדינית של חיזבאללה. לפני שבוע נרצח שר האוצר לשעבר. מקורביו האשימו את דמשק בפיגוע

צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

לפחות שישה בני אדם נהרגו אתמול (חמישי) אחר הצהריים בפיצוץ מכונית ממולכדת בביירות. הפיצוץ אירע בחלקה הדרומי של הבירה הלבנונית, ברובע דאחייה המצוי בשליטת חיזבאללה. כ-60 בני אדם נפצעו. הפיצוץ אירע בשכונת חארת חריכ, 50 מטרים בלבד מהמקום בו נוהגת המועצה המדינית של חיזבאללה להתכנס, ולא הרחק מתחנת הטלוויזיה הישנה של רשת אל-מנאר. המכונית הממולכדת חנתה ברחוב הומה אדם, ועדי ראייה אמרו שאנשי חיזבאללה נאלצו לירות באוויר, כדי להרחיק סקרנים מזירת הפיצוץ. אף אירגון לא לקח אחריות לפיצוץ.

בתום חקירה ראשונית של צבא לבנון, עלה כי הפיצוץ נגרם על ידי פצצה במשקל 20 קילוגרמים.לטענת הצבא, הפצצה נמצאה בתוך ג'יפ גרנד צ'רוקי משנת 1993. במקביל להודעת הצבא, ציטטה רשת אל-ג'זירה מקור ביטחוני בלבנון שאמר כי מחבל מתאבד אחראי לפיצוץ. על פי סוכנות הידיעות הלאומית, חלקי גופה נמצאו בתוך ג'יפ הצ'רוקי, והן נלקחו לצורך לקיחת דגימות די-אן-איי.

גורמים בכירים בלבנון גינו את הפיגוע הקטלני. "מדובר בקונספירציה נגד לבנון", אמר דובר הפרלמנט הלבנוני, נבייה ברעי. נשיא לבנון, מישל סולימאן, טען כי "מבצעי הפיגוע הם אותם אלה אשר עומדים מאחורי התקפות טרור נוספות במדינה", וסגן מזכ"ל חיזבאללה, נעיםן קאסם, אמר כי "על הממשלה להיות מאוחדת בתגובתה לפיגוע היום ולתקיפות אחרות במדינה".

פיצוץ ברובע הדאחייה בדרום ביירות, לבנון, 2 בדצמבר 2014. טוויטר, אתר רשמי
זירת הפיצוץ, אתמול/אתר רשמי, טוויטר
פיגוע ברובע דאחייה בדרום ביירות, לבנון. 2 בינואר 2014. AP
אנשי ביטחון מפנים אישה שנפצעה בפיגוע/AP

בסוף השבוע אירע פיגוע קטלני במרכז ביירות, בו נרצח שר האוצר הלבנוני לשעבר, מוחמד שאטח. מכונית ממולכדת התפוצצה ליד שיירתו, ועוד שישה בני אדם נהרגו בפיגוע, בהם נער בן 16.

שאטח היה בדרכו לפגישה עם אנשי אופוזיציה ממחנה "14 במרץ" של ראש הממשלה לשעבר, סעד חרירי. חרירי הטיל את האחריות לפיגוע על חיזבאללה ועל המשטר הסורי. משטר אסד התנער מהאחריות לפיגוע.

בחודש יולי התפוצצה מכונית ממולכדת ברובע הדאחייה, ו-23 בני אדם נפצעו. בחודש נובמבר נהרגו 25 בני אדם בפיגוע מול שגרירות איראן בעיר. לאחרונה דווח כי מפקד "גדודי עבדאללה עזאם" בביירות - מאג'ד מאג'ד נעצר לחקירה אחרי שהתרברב בביצוע הפיגוע.

(עדכון ראשון: 16:13)

הגיבור של לבנון: הנער שהצטלם ברחוב - ונהרג בפיגוע בביירות

אזור הפיצוץ:

פיגוע ברובע דאחייה בדרום ביירות, לבנון. 2 בינואר 2014. רויטרס
פיגוע ברובע דאחייה בדרום ביירות, לבנון. 2 בינואר 2014/רויטרס
פיגוע ברובע דאחייה בדרום ביירות, לבנון. 2 בינואר 2014. AP
פיגוע ברובע דאחייה בדרום ביירות, לבנון. 2 בינואר 2014/AP
פיגוע ברובע דאחייה בדרום ביירות, לבנון. 2 בינואר 2014. AP
פיגוע ברובע דאחייה בדרום ביירות, לבנון. 2 בינואר 2014/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully