וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונה האחרונה: הצטלם ברחוב ונהרג בפיגוע

לבנון אבלה על מותו של תלמיד התיכון מוחמד, שתועד עם חבריו ליד מכונית התופת ביום שישי. הוא נפגע קשה בפיצוץ ואמש מת מפצעיו. "כל פשעו היה שביקש ליהנות מהשמש"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

מוחמד א-שועאר, נער לבנוני שהצטלם ברקע מכונית התופת בביירות רגעים ספורים לפני שהתפוצצה ביום שישי, מת אמש (שבת) מפצעיו. בכך עולה לשבעה מניין ההרוגים בפיגוע, שבו נרצח השר לשעבר מוחמד שאטח.

הידיעה על מותו של א-שועאר סוקרה בהרחבה באתרי החדשות בלבנון. הנער, בן 16, ישב עם חבריו ברחוב. אחד מהם צילם את החבורה, כשברקע ניתן לראות את ג'יפ ההונדה המוזהב שבו הוטמנו חומרי הנפץ.

חבריו של א-שועאר, שכולם למדו עמו באותו בית הספר התיכון על שם רפיק אל-חרירי, לא נפצעו בפיצוץ. א-שועאר נפגע קשה מההדף, והתמונה שבה הוא נראה פצוע הופצה ביום שישי באתרי החדשות ברחבי העולם. הוא נפגע קשה בראשו, ופונה למרכז הרפואי של האוניברסיטה האמריקנית בביירות. אמש נקבע מותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למעלה: א-שואער וחבריו, וברקע המכונית הממולכדת. למטה: א-שועאר מוטל פצוע אחרי הפיצוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

התמונה, שבה נראה א-שועאר ברגעים האחרונים לפני מותו, הופצה ברשתות החברתיות, והוא הוכתר כ"גיבור הטרגי" של הפיגוע הקטלני. בעיתון א-שרק אל-אווסט נכתב: "כל פשעו היה שביקש ליהנות מבוקר של שמש. הוא נקטף בגיל 16 בלבד והותיר אחריו אם ואב. התצלום האחרון הפך לסיוט (...) כעת, כל מי שייצא מביתו, לבית הספר או לעבודה, לא יוכל עוד לדעת אם יחזור בחיים".

מקורות ביטחון בביירות העריכו כי מטען הנפץ שקל 60-50 קילוגרמים. בפיגוע נהרג השר לשעבר שאטח, שומר ראשו ועוד ארבעה עוברי אורח. שאטח היה בדרכו לפגישה עם אנשי אופוזיציה. מחנה "14 במרץ" של ראש הממשלה לשעבר, סעד חרירי, הטיל את האחריות לפיגוע על חיזבאללה ועל המשטר הסורי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הלווייתו של השר לשעבר מוחמד שאטח שנרצח בפיגוע בביירות. לבנון, דצמבר 2013. רויטרס
הלווייתו של השר מוחמד שאטח, היום בצהריים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully