וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסול בלבנון: חיזבאללה שוב מוכיח מי בעל הבית

27.12.2013 / 20:10

חיסול שר האוצר לשעבר בביירות מהווה תזכורת מכאיבה למתנגדי הארגון השיעי באשר למי שולט במדינה. זהו ניסיון של חיזבאללה לסגור חשבון עם האויבת סעודיה - על חשבון החלשים

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

שר האוצר של לבנון לשעבר, מוחמד שטאח, שחוסל היום (שישי) בביירות שילם בחייו את מחיר המלחמה המתנהלת בלבנון על עתידה של המדינה. החיסול מהווה תזכורת מכאיבה למתנגדי חיזבאללה וסוריה על שליטיה האמיתיים של לבנון כיום. זהו מסר ברור מהארגון השיעי והמשטר הסורי למתנגדים במדינה כי עליהם להיזהר מלקרוא תיגר על מעמדו של חיזבאללה בלבנון.

שטאח נהרג בפיצוץ מכונית תופת ליד מתחם שבו נמצא מטה הממשלה ובניין הפרלמנט בבירה הלבנונית. בסך הכול נהרגו בפיצוץ שישה בני אדם וכ-70 אחרים נפצעו. בכירי הממשל בלבנון אמנם הפנו אצבע מאשימה לחיזבאללה, אך בארגון השיעי התנערו מאחריות ואמרו: "חיזבאללה מאמין כי הפשע המרושע הזה הוא חלק משורה של פשעים ופיצוצים שנועדו לפגוע במדינה". חיזבאללה קרא לציבור במדינה לפעול "בהיגיון ובחוכמה" לנוכח האיומים מבית.

המלחמה בלבנון - כותרות נוספות:
בתחילת החודש: בכיר חיזבאללה חוסל בביירות
בשבוע שעבר: ”הרוג ופצועים” בפיצוץ ליד עמדת חיזבאללה
בחודש שעבר: 23 הרוגים בפיגוע ליד שגרירות איראן

שר האוצר לשעבר מוחמד שאטח חוסל בבירות. רויטרס
זירת הפיצוץ בביירות, היום/רויטרס

שטאח, ששימש יועצו של סעד א-דין אל-חרירי - מנהיג מחנה "ה-14 במרץ" המתנגד לחיזבאללה וסוריה בלבנון - היה בדרכו לפגישה עם צמרת המחנה בביתו של אל-חרירי, השוהה בחו"ל. הוא היה אחד מאותם מנהיגים לבנונים שחצו כנראה את הקו האדום של חיזבאללה. רק הבוקר כתב בחשבון הטוויטר שלו כי חיזבאללה מנסה לעשות מה שהמשטר הסורי עשה בימי שלטונו על לבנון: לרוקן את המדינה מתוכן ולהביא לאובדן המוסדות של השלטון שם - לפירוק המדינה ממוסדותיה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

המלחמה העקובה מדם רחוקה מסיום

באמצעות החיסול, חיזבאללה וסוריה "משיבים אש" לאחר אינספור התקפות של קיצונים סונים עליהם. אלא שהאש מכוונת היום נגד החלשים – אנשי "ה-14 במרץ" שאינם חמושים ואינם קשורים לפיגועים נגדם. זוהי סגירת חשבון של חיזבאללה עם סעודיה: אל-חרירי, שטאח וחבריהם נחשבים קרובים לריאד, וחיזבאללה מאשים את סעודיה כי היא אחראית לגל מתקפות הטרור נגדו בלבנון. מה שברור הוא שהחיסול היום רחוק מלסיים את המלחמה העקובה מדם בין חיזבאללה ליריביו במדינה.

שר האוצר לשעבר מוחמד שאטח חוסל בבירות. רויטרס
זירת הפיצוץ/רויטרס
שר האוצר לשעבר מוחמד שאטח חוסל בבירות. רויטרס
שר האוצר לשעבר מוחמד שאטח חוסל בבירות/רויטרס
פיצוץ עז בביירות כנראה מכונית תופת. רויטרס
פיצוץ עז בביירות כנראה מכונית תופת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully