וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין בחירות חוזרות בנצרת; העירייה שובתת

22.1.2014 / 22:42

בית המשפט לעניינים מנהליים דחה הערעורים של ראש העיר המכהן, בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה. המשמעות: ג'רייסי הוותיק ישוב לכיסאו. הפגנות תושבים ושביתה במועצת העיר

חבר הכנסת  טאלב א- סנע, עלי סלאם סגן ראש העיר ואביו של הרוצח באסל סלאם, ראש העיר של נצרת ראמז ג'רייסי  וחברת הכנסת חנין זוהבי. באדיבות אתר: בוקרא,
זה ששב וזה שהולך. ג'רייסי/באדיבות אתר: בוקרא

בית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת החליט הערב (רביעי) שלא לקיים בחירות חוזרות בעיר ולדחות את הערעורים שהגיש ראש העיר המכהן עלי סאלם. זאת בניגוד לעמדתו בעניין של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. משמעות החלטתה של השופטת נחמה מוניס היא כי סאלם ייאלץ לסיים את התפקיד שנבחר לו לפני חודשיים וחצי בלבד, בפער זעום של 22 קולות. ראש העיר הקודם ראמז ג'רייסי, שהיה בתפקיד ב-19 השנים האחרונות, ישוב ללשכה שהכיר היטב. סאלם הודיע כי יגיש לבית המשפט העליון ערעור על ההחלטה. תומכיו הפגינו הערב ברחובות העיר במחאה על החלטת בית המשפט, ומועצת העיר הודיעה כי תפתח בבוקר בשביתה כללית.

רק אתמול הודיע וינשטיין כי הוא סבור שיש להורות על בחירות חדשות בנצרת בשל פגמים שנפלו בהליך הבחירות. בעמדה שהגיש לבית המשפט המחוזי בעיר נטען כי בשל חומרת הטענות שהעלה סאלם – שספירה חוזרת של הקולות הצביעה על כך שהפסיד בפער זעום של תשעה קולות לג'רייסי – נערכו בדיקות עובדתיות ומשפטיות בשיתוף הגורמים המוסמכים במשרדי הפנים והמשפטים. לפי וינשטיין, פער הקולות הזעום – ביכולתו להטות את הבחירות, ולכן יש לערוך אותן מחדש. יצוין כי סאלם איחר בהגשת הערעור על האי-סדרים שטען להם לבית המשפט, והחומרים הוגשו לבסוף רק לווינשטיין. לכן, על אף הוכחות לכאורה לכך ש-11 בני אדם שהיו רשומים כאילו הצביעו הם למעשה מתים או בחו"ל או בבתי סוהר, דחתה השופטת מוניס את העתירות של סאלם.

באוקטובר האחרון ניצח סאלם את ג'רייסי, אולם בעקבות ערעור שהגיש האחרון, נספרו מחדש 47 קולות שנפסלו על ידי ועדת הבחירות, רובן מקלפי למוגבלי ניידות. לפני כשבועיים פורסמו התוצאות החדשות, ואלה הצביעו על מהפך וניצחון של ג'רייסי, כאמור בפער זעום של תשעה קולות.

עוד בחדשות:
אסון ההדברה בירושלים: "ההורים היו כל הזמן עם יעל ואביגיל"
כנסייה מרכזית בת 1,500 שנים התגלתה ליד קריית גת
הקומיקאי הצרפתי דיודונה נחקר בחשד שהיכה גובה מסים

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully