וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי ראש העיר המודח: "תוצאה תמוהה, אנחנו ננצח"

8.1.2014 / 20:02

מקורבו של ראש עיריית נצרת החדש, עלי סאלם, אמר כי התוצאות החדשות שהצביעו על ניצחון לראש העיר הוותיק ג'רייסי "בהחלט לא סופיות. יש עוד שתי עתירות, ההפרש – לטובתנו"

חבר הכנסת  טאלב א- סנע, עלי סלאם סגן ראש העיר ואביו של הרוצח באסל סלאם, ראש העיר של נצרת ראמז ג'רייסי  וחברת הכנסת חנין זוהבי. באדיבות אתר: בוקרא,
ראש העיר הנוכחי סאלם/באדיבות אתר: בוקרא

ראש עיריית נצרת עלי סאלם מגיב על פרסום התוצאות החדשות של הבחירות בעירו, שככל הנראה ייאלצו אותו לעזוב את כיסאו חודשיים בלבד אחרי שנכנס לתפקיד - ולפנותו לראש העיר הוותיק ראמז ג'רייסי. "אני אופטימי, אני עדיין ראש העיר ומתפקד כראש העיר", הבהיר. "אנחנו מחכים לדיון בשתי עתירות נוספות שהגשנו על עוד 22 קולות שנספרו בטעות לרעתי. בושה למפלגת חד"ש שהולכים לבג"צ בשביל 2-3 קולות אבל אחרי שהעתירות שלי במחוזי יתקבלו, אני אנצח בהפרש של 8-10 קולות"

מוסטפא עראביה, מקורבו וחבר מפלגתו של ראש העיר סאלם, טען כי מלכתחילה היה ידוע שהקלפי של מוגבלי הניידות, שממנה הוצאו מרבית המעטפות הבעייתיות, לא התנהלה באופן תקין.

"הם ידעו מההתחלה שהקלפי הזה הוא מזויף", אמר עראביה. "זה הגיוני שמתוך 42 קולות, 37 קולות הם בעד ג'רייסי?", תהה. לדבריו, "זה נדיר שתצא תוצאה כל כך תמוהה. התוצאות הן בהחלט לא סופיות, יש עוד שתי עתירות שהגשנו על טעות בספירה בשתי קלפיות. באחת מהן ספרו בטעות 13 קולות פחות לסאלם, ובשנייה תשעה קולות פחות. לפי החישובים שלנו, אנחנו ננצח בסוף בהפרש של ארבעה קולות".

שר החינוך הציג את הרפורמה: "יוצאים לדרך חדשה"
צפו: מתנחלים תוקפים פלסטינים ב"ליווי" צה"ל
תיעוד נדיר: שכונת מגורים נבלעת באדמה בברזיל

צו מניעה, ערעור וספירה חוזרת

ג'רייסי בעצמו העדיף לא להגיב לפניית העיתונאים אולם אחד ממקורביו אמר: "עלי סאלם אומר הרבה דברים. צריך לבחור בין חוק לבין נוסטלגיה".

אחר הצהריים פורסמו תוצאותיהן החדשות של הבחירות שנערכו בעיר באוקטובר – והסתיימו בניצחון דחוק של 22 קולות לטובת סאלם – ואלה הצביעו על מהפך. זאת, בעקבות ספירתם של 47 קולות שנפסלו על ידי ועדת הבחירות, רובן מקלפי למוגבלי ניידות שאליה התייחס עראביה בדבריו. אתמול קיבלה שופטת בית המשפט המחוזי בנצרת נחמה מוניץ את ערעורו של ראש העיר הקודם ג'רייסי, והורתה לוועדת הבחירות לספור את הקולות הפסולים, שעל מעטפותיהם לא הייתה חתימה של חבר ועדת קלפי.

אחרי הבחירות בחודש אוקטובר האחרון הוציאו ג'רייסי ומפלגת חד"ש צו מניעה לפרסום תוצאות הבחירות, בטענה כי המעטפות הפסולות היטו את תוצאות הבחירות. ב-30 באוקטובר הסיר בית המשפט העליון את הצו שמנע את פרסום התוצאות, ושלח את ג'רייסי ובאי כוחו להגיש ערעור על תוצאות הבחירות. באותו יום הכריזה באופן רשמי ועדת הבחירות המקומית כי סאלם הוא ראש העירייה הנבחר.

לפני כשבועיים קיבל בית המשפט המחוזי חלק מהערעור שהגיש ג'רייסי, ופסק כי מתוך כ-90 קולות שנפסלו, ייפתחו 47 מעטפות. פתיחת המעטפות התעכבה בשל ערעור שהגיש סאלם, אולם אתמול כאמור פסקה השופטת כי המעטפות ייפתחו היום, וכי ספירת הקולות צריכה להיעשות עד היום בשעה 16:00. ב-37 מתוך 47 הקולות שנספרו מחדש זכה ג'רייסי. סאלם קיבל שישה בלבד, ובשלושה האחרים התחלקו ח"כ חנין זועבי (שני קולות) והמועמד הנוסף יוסף איעד.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully