וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל 9 קולות: ראש העיר נצרת שהודח - ישוב לכיסאו

8.1.2014 / 16:27

חודשיים אחרי שעלי סאלם הדיח בהפרש זעום את ראמז ג'רייסי, ראש העירייה בשני העשורים האחרונים, נספרו 47 קולות בעייתיים. ג'רייסי קיבל 32 מהם, ואילו סאלם שישה בלבד

חבר הכנסת  טאלב א- סנע, עלי סלאם סגן ראש העיר ואביו של הרוצח באסל סלאם, ראש העיר של נצרת ראמז ג'רייסי  וחברת הכנסת חנין זוהבי. באדיבות אתר: בוקרא,
ערעורו התקבל חלקית. ג'רייסי, בחליפה אפורה במרכז, לצד עלי סאלם/באדיבות אתר: בוקרא

מהפך אחרי מהפך בנצרת: חודשיים אחרי שעלי סאלם הוכרז כראש העיר החדש, היום (רביעי) נספרו 47 הקולות האחרונים שנפסלו על ידי ועדת הבחירות. הספירה נעשתה אחרי שאתמול קיבלה שופטת בית המשפט המחוזי בנצרת נחמה מוניץ את ערעורו של ג'רייסי, והורתה לוועדת הבחירות לספור את הקולות ב-47 מעטפות שנפסלו, רובן של מוגבלי ניידות. זאת, משום שלא הייתה עליהן חתימה של חבר ועדת קלפי.

בבחירות לרשויות המקומיות באוקטובר האחרון ניצח עלי סאלם את ראמז ג'רייסי, ראש עיריית נצרת ב-19 השנים האחרונות, בהפרש זעום של 22 קולות בלבד. ג'רייסי ומפלגת חד"ש הוציאו בשעתו צו מניעה לפרסום תוצאות הבחירות, בטענה כי עשרות מעטפות נפסלו שלא כדין על ידי ועדת הבחירות המקומית, וכי הדבר היטה את תוצאות הבחירות. ב-30 באוקטובר הסיר בית המשפט העליון את הצו שמנע את פרסום התוצאות, ושלח את באי כוחו של ג'רייסי להגיש ערעור על תוצאות הבחירות. עוד באותו יום התכנסה ועדת הבחירות המקומית והכריזה באופן רשמי כי סאלם הוא ראש העיר הנבחר של נצרת.

ההתפתחות הבאה הייתה לפני כשבועיים, אז קיבל בית המשפט המחוזי חלק מערעורו של ג'רייסי ופסק כי מתוך כ-90 קולות שנפסלו, ייפתחו רק 47 מעטפות. פתיחת המעטפות התעכבה בשל ערעור שהגיש סאלם, אולם אתמול כאמור פסקה השופטת כי המעטפות ייפתחו היום, וכי ספירת הקולות צריכה להיעשות עד היום בשעה 16:00. בתום ספירת הקולות נקבע שוב מהפך בנצרת.

מתוך 47 קולות שנספרו, ב-37 קולות זכה ג'רייסי. יריבו המר סאלם קיבל שישה קולות בלבד, ואילו ח"כ חנין זועבי קיבלה שני קולות בלבד. המועמד יוסף איעד קיבל קול אחד בלבד, וקול נוסף נפסל. מהפרש של 22 קולות לטובת ראש העיר הנוכחי סאלם, התהפכו על פיהן תוצאות הבחירות, ובתום ספירת הקולות הבעייתיים ניצח ראש העיר היוצא ג'רייסי בהפרש של תשעה קולות בלבד. כך, חודשיים אחרי שג'רייסי נאלץ להיפרד מכיסא ראש העיר, הוא צפוי לשוב אליו בשבועות הקרובים.

עוד בחדשות:
מבקשי המקלט הפגינו מול הכנסת, כניסתם נאסרה
אחרי שלושה ימים: הנהג שדרס משפחה בנגב הסגיר עצמו
ארה"ב קפאה כולה: "הקור רוצח, מתים תוך 10 דקות"

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully