וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב קפאה כולה: "הקור רוצח, מתים תוך 10 דקות"

8.1.2014 / 13:57

מפלורידה עד הוואי, ב-50 מדינות צנחו המעלות מתחת לאפס ו-21 בני אדם נהרגו. דובי הקוטב נמלטים למקלטים מחוממים ובאינטרנט מהללים את תעלולני הקרח. והיכן קפא הגיהינום?

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

הסופה "הרקולס" ממשיכה להקפיא את ארצות הברית, ובכל 50 המדינות כבר צנחו אמש (שלישי) המעלות אל מתחת לאפס. בעוד שבחוף המזרחי הורגשה הקלה מסוימת, הסופה מכה כעת במלוא עוצמתה במערב התיכון של ארה"ב.

הסופה "הרקולס" - כותרות אחרונות
"כפור מסכן חיים" בארה"ב: "כוויות קור דרך הבגדים"
חצי ארה"ב קפואה: מינוס 50 מעלות, "קור קטלני"
שובה של המלחמה הקרה בארה"ב: "והרע עוד לפנינו"

בשיקגו נמדדו אמש 27- מעלות צלזיוס. הקור היה כה עז, עד שדובת הקוטב המפורסמת של גן החיות העירוני, אנאנה, נמלטה בלילה אל המקלט המחומם. מטפליה אמרו כי שכבת השומן שלה דקה יותר מאשר של דובים החיים בטבע.

התחזית עבור חלקה המזרחי של ארה"ב נראתה אמש כמו תרגיל אלגברי: המוני מספרים ומינוסים. ותיקי המטאורולוגים טוענים כי "המערבולת הקוטבית" אינה כה נדירה וכי היא מתרחשת בעוצמה כזו מדי כמה עשורים. ואולם, מפתיע לגלות שאפילו באי הוואי, נמדדו אמש 7- מעלות צלזיוס.

כדי להוסיף על ההפתעה, התברר שגם הגיהנום קפא: 600 תושבי העיירה Hell שבמישיגן משותקים זה כמה ימים בשל הקור העז.

אזהרות החירום עדיין בתוקף ב-32 מדינות ברחבי ארה"ב, ממונטנה בצפון ועד פלורידה בדרום-מזרח, ובתי הספר סגורים ממינסוטה ועד אטלנטה. ראש העיר אינדיאנפוליס, גרג בלארד, דרש מכל בעלי העסקים בעירו להישאר סגורים יממה נוספת. "הקור הוא הרוצח האמיתי", הזהיר, "תוך עשר דקות אפשר למות אם אין לך ביגוד מתאים".

הסערה הרקולס מקפיאה את ארצות הברית. 8-7 בינואר 2014. AP
תוספת לקו הרקיע של שיקגו: נטיפי קרח/AP

הסופה גבתה עד כה 21 הרוגים בארצות הברית, מרביתם בתאונות דרכים. פעוט בן שנה נהרג במיזורי כשהמכונית שבה נסע נלכדה במפולת שלג. אישה בת 20 התנגשה במפלסת שלג. יותר מ-4,300 טיסות בוטלו ברחבי ארה"ב מאז יום שני, ועוד 6,500 נדחו. גם בקנדה יש מזג אוויר קשה: בפרובינציה המרכזית מניטובה, שבירתה וויניפג, צנחו אמש הטמפרטורות אל 30 מעלות מתחת לאפס.

תושב איווה, טום ראוון, הפך לכוכב ויראלי, אחרי שפרסם סרטון (צפו למטה), שבו הוא מראה כיצד חולצה רטובה קופאת תוך רגע. עשרות אמריקנים נוספים – וגם כמה ישראלים – העלו לרשת סרטונים, בהם הראו כיצד מים מושלכים לאוויר הקר וקופאים בן רגע. הרשויות מזהירות כי מדובר בתעלול מסוכן שעלול לגרום כוויות חמורות.

כמו בהוואי, גם בפלורידה השמשית הופתעו מהקור העז. דיאן קורדו מחוות קאי-קאי, נאלצה לצאת לקטיף מוקדם של הירקות, בניסיון להציל את העגבניות והדלעות מהקרה. אך לדבריה, הכרוב, כמו יתר הירקות עם העלים הגדולים, רק מרוויחים מהקור. "אני מלכת החסה כאן. כמה שיותר קר, עדיף", אמרה.

תמונות נוספות מהסופה העזה (צילומים: AP)

הסערה הרקולס מקפיאה את ארצות הברית. 8-7 בינואר 2014. AP
גם נהר אלגני קפא מול גורדי השחקים של פיטסבורג/AP
הסערה הרקולס מקפיאה את ארצות הברית. 8-7 בינואר 2014. AP
מי קרח מול אנדרטת ג'פרסון בפארק הפוטומק, וושינגטון הבירה/AP
הסערה הרקולס מקפיאה את ארצות הברית. 8-7 בינואר 2014. AP
חיות המשק מתאווררות ברגע קל של הפוגה בשלג, בחווה במידלטון, אילינוי/AP
הסופה הרקולס בארצות הברית. AP
ניסיון נואש לגרוף שלג מהמכוניות במיזורי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully