וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כפור מסכן חיים" בארה"ב: "כוויות קור דרך הבגדים"

הסופה הארקטית "הרקולס" מכה בצפון-מזרח המדינה ומתפשטת דרומה ומערבה. בחלק מהמקומות הורגשו מינוס 50 מעלות צלסיוס. באינדיאנפוליס אסור להסתובב בחוץ. אלפי טיסות בוטלו

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

הסופה הארקטית "הרקולס" מכה בשיא עוצמתה בדרום-מזרח ארצות הברית בקור היסטורי ומסכן חיים, שצנח בחלק מהמקומות לכדי מינוס 50 מעלות צלסיוס (חישוב השפעת הרוח). בצפון-מזרח המדינה הוצאו אזהרות חמורות שלא לצאת מהבתים בשל הקור המקפיא. "העור קופא אחרי חמש דקות בלבד בטמפרטורות הללו", הסביר החזאי בוב ואן דילן את ההודעה החריגה לרשת CNN.

דאגלס ברונט, רופא בחדר מיון בבית חולים במיניאפוליס ציין אף, שמטופלים שהגיעו אליו סבלו מכוויות קור למרות שהיו לבושים. "לא מספיק להיות לבוש, אתם צריכים ללבוש ביגוד שיעמוד באיתני הטבע, שיצליחו לחסום את הרוח", הסביר הרופא ל-CBS. בהתחשב בגל הקור העז, החליט ראש העיר אינדיאנפוליס להעלות את דרגת הכוננות של אמצעי החירום לרמה של "אדום" והנסיעה ברחובות כרגע איננה חוקית. מדובר בהוראה שלא היתה בשימוש מאז שנת 1978 – לפני 35 שנים.

הסופה הרקולס הקפיאה את שיקאגו, ינואר 2014. AP
שיקגו, ליל אמש/AP

האזהרה שלא לצאת מהבתים מתייחסת לתושבי מיניאפוליס שבצפון מזרח המדינה ליד האגמים הגדולים בגבול הקנדי, לתושבי עירו של אובמה שיקגו ולתושבי מילווקי. אתמול (שני) בבוקר שעלה על ארצות הברית, בטנסי היה קר יותר מאשר באלסקה ובאטלנטה היה קר יותר מאשר בבירה הרוסית מוסקבה.

עוד בוואלה! חדשות:
אולמרט: "מקווה שהאמריקנים ענו לפניות במייל שלי"
התקציב קוצץ - ופעילות הטנק שמרתיע את עזה פוחתת
תיעוד עצוב: עשרות לווייתנים נסחפו לחוף ומתו

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מדובר בסופה הקרה ביותר בשני העשורים האחרונים כאשר למעלה מ-3,000 טיסות ברחבי המדינה שחלק גדול מהתעבורה הפנימית בה מבוססת על תעופה - בוטלו. בדקוטה הצפונית הורגשו לפנות בוקר 35- מעלות צלסיוס, בוויסקונסין 29-, ובמיניאפוליס, אינדיאנפוליס ושיקגו 26- מעלות. יחד עם הרוחות העזות, התחושה "על הגוף" היא כשל 50- מעלות. "הטמפרטורות שתרגישו בחוץ יהיו נמוכות מהמקפיא שלכם", אמר ראש העיר מיניאפוליס, גרג בלארד. בעירו של בלארד נסגרו בתי הספר בשל מזג האוויר לראשונה זה 17 שנים ושיעורים בוטלו גם בשיקגו.

הסופה הרקולס הקפיאה את שיקאגו, ינואר 2014. AP
האגמים הגדולים קפואים, שיקגו/AP

מאחורי הסופה "הרקולס" עומדת תופעה מטאורולוגית בשם "מערבולת קוטב" - תערובת של מזג אוויר קפוא ודחוס הנע בניגוד לכיוון השעון. רופאים מזהירים כי במצב כזה גם חשיפה של דקות ספורות לקור העז עלולה לגרום כוויות קור חמורות, וכי ללא הסקה ראויה, חום הגוף עלול לצנוח במהירות עד למצב של היפותרמיה.

על פי תחזית מזג האוויר, החזית הקרה צפויה להכות גם בדרום-מזרח המדינה והטמפרטורות בכל מדינות ארצות הברית, למעט הוואי, צפויות לרדת מתחת לנקודת הקיפאון כאשר ב-26 מדינות הוצאו אזהרות מזג אוויר. הטמפרטורות במדינות כמו אורגון בצפון-מערב המדינה ועד לניו אורלינס בדרומה. "הסופה הזו תיכנס לספר השיאים", אמר מושל אילינוי, פאט קווין, שעודד אנשים להישאר בבתיהם.

(עדכון ראשון - 18:06)

הסופה "הרקולס" מקפיאה את ארצות הברית. 6 בינואר 2014. AP
אלפי טיסות בוטלו. ניקוי כנפי מטוס מהשלג, שיקגו/AP
הסופה "הרקולס" מקפיאה את ארצות הברית. 6 בינואר 2014. AP
מסוכן להישאר בחוץ/AP
הסופה "הרקולס" מקפיאה את ארצות הברית. 6 בינואר 2014. AP
מפזרים את השלג מהרחובות/AP
הסופה "הרקולס" מקפיאה את ארצות הברית. 6 בינואר 2014. AP
הסופה "הרקולס" מקפיאה את ארצות הברית. 6 בינואר 2014/AP
הסופה "הרקולס" מקפיאה את ארצות הברית. 6 בינואר 2014. צילום מסך מרשת CBS, צילום מסך
משפיעה על כשני-שליש מהמדינה/צילום מסך, צילום מסך מרשת CBS
הסופה הרקולס בארצות הברית. AP
פסלו של מייקל ג'ורדן בשיקגו/AP
הסופה הרקולס בארצות הברית. AP
הסופה הרקולס בארצות הברית/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully