וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "מקווה שהאמריקנים ענו לפניות במייל שלי"

6.1.2014 / 12:30

ראש הממשלה לשעבר התייחס בכנס באוניברסיטה העברית למסמכי סנודן: ”איבדנו את הפרטיות שלנו". על התהליך המדיני: "ראש ממשלה טמבל לא יעשה שלום"

צילום: מור שאולי, עריכה: מיכאל ברגמן

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נושא בשעה זו (שני) דברים בכנס שנערך במכון טרומן באוניברסיטה העברית בירושלים תחת הכותרת "הסיקור התקשורתי המשתנה של המלחמה בטרור". אולמרט הוא אורח הכבוד והנואם המרכזי בכנס שנערך לרגל השקת ספר חדש בנושא. בכנס נוכחים בין היתר מעל 200 סטודנטים באוניברסיטה, שגם ראש הממשלה לשעבר הוא בין בוגריה.

אולמרט טען כי הנושא החשוב ביותר שאיתו התמודד מבחינה תקשורתית "היה דווקא במאמצים שלי להשיג הסכם שלום". "יש לנו חלק גדול מדי באוכלוסיה שחי ברמת חיים שהיא הרבה מתחת למה שאדם מרוויח כדי שיוכל לקיים את חייו", הוסיף, "הפריפריה, יישוב הנגב ובעיית הבדואים בנגב - כל הדברים האלה חשובים - אך אין שום דבר שישנה את חיינו באופן מהותי, שום דבר לא ישפיע על חיינו באופן שלילי יותר כמו קיומו או היעדרו של הסכם שלום בזמן הקרוב ככל הניתן בינינו לבין הפלסטינים".

עוד בוואלה! חדשות:
התקציב קוצץ - ופעילות הטנק שמרתיע את עזה פוחתת
המחאה נמשכת: מבקשי המקלט מפגינים מול שגרירויות זרות
מרקל נפלה בשלג וסדקה את האגן: "תנוח 3 שבועות"

עוד התייחס אולמרט להדלפות סנודן: "הוא סיפר שהאמריקנים עקבו אחר האימייל שלי בזמן שהייתי ראש ממשלה. כשפנו אליי מה'ניו יורק טיימס', אמרתי, 'זה היה אימייל שהיה מיועד לפניות הציבור. אני מאוד מקווה שהאמריקנים האזינו לתשדורות, וענו לכל הפניות'".

אהוד אולמרט בכנס בנושא הסיקור התקשורתי המשתנה של מלחמה וטרור. ינואר 2014. יואב דודקביץ'
"אין שום דבר שישנה את חיינו באופן מהותי יותר כמו קיומו או היעדרו של הסכם שלום". אולמרט, היום/יואב דודקביץ'

אולמרט הוסיף: "במידה מכרעת איבדנו את הפרטיות שלנו. אתם הולכים לחנות, יש מצלמות וידאו שמצלמות אתכם ואוגרות את הצילומים הללו. אפשר לדעת בדיוק מי נכנס לחנות, מי עבר ליד הכניסה, ואפשר לאתר אותו. תאמינו לי שאני לא אומר את כל מה שאני יודע שאפשר לעשות - ועושים - בתחומים האלה. קשה מאוד לשמור על הפרטיות, וזה דבר שצריך לקחת כנתון".

ראש הממשלה לשעבר אמר: "ראש ממשלה טמבל לא יעשה שלום", אך מיהר להבהיר כי אומר זאת "בצורה הכי כללית ולא אישית שניתן להעלות על הדעת". הוא הוסיף: "אפשר להגיע עכשיו להסכם שלום שיבטיח גם את ביטחונה של מדינת ישראל, גם את יהדותה של מדינת ישראל, גם את ציונותה של מדינת ישראל וגם את ביטחון תושביה במדינה דמוקרטית - וגם להקים מדינה פלסטינית. אפשר לעשות את זה. צריך לקבל החלטות. זה תפקידם של מנהיגים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
השופט ריצ'ארד גולדסטון. AP
כולם הכירו בזכות שלנו להגנה עצמית. גולדסטון/AP

"היינו יכולים לחסוך מיליארדים"

"שדה הקרב העתידי נראה אחרת לגמרי", הוסיף, "אני לא בטוח שאנחנו מוכנים לו, ואינני בטוח שאנחנו מצטיידים לו כראוי. היינו יכולים לחסוך מיליארדים אם היינו נערכים לשדה הקרב העתידי כפי שהוא צפוי להיות. הגנרלים נלחמים את המלחמות שהיו, ולא את המלחמות שיהיו".

אולמרט סיפר על הצעה שקיבל מראשי המערכת הצבאית בזמן מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, להרוס את כל התשתיות של לבנון. "אמרתי, 'רבותי, מה נרוויח מזה?'. ענו לי שזה יגרום לכך שהמלחמה תיגמר בתוך 48 שעות. אמרתי להם שזה יהפוך את כל שניים וחצי מיליון הנוצרים ששונאים את המוסלמים שם, לבעלי הברית שלהם ולאויבים שלנו". "למה אני צריך למנוע חשמל מכל תושבי לבנון? במה זה יעזור לי נגד החיזבאללה?", הוסיף.

אולמרט התייחס לוועדת גולדסטון, בעקבות מבצע עופרת יצוקה: "היא הוקמה כמעט ארבעה חודשים אחרי שהסתיימה הלחימה, ולא סתם. היה הסכם עם האו"ם, שהבדיקה תיעשה יחד עם ממשלת ישראל – והממצאים יוצגו לממשלה לפני פרסום הדוח. כל זה השתנה לאחר מכן בגלל סיבות שניתן לשער אותן. היו דברים במלחמה הזו שהרגיזו לא בעצם זכותנו להגיב על ההתקפות מעזה. כולם הכירו בכך שיש לנו זכות להגנה עצמית וזכות להגן על אזרחינו באזורים שהקהילה הבינלאומית מסכימה שהם חלקים לגיטימיים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully