וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לרוצחו של הרב אלעזר אבוחצירא

רמי שני

21.1.2014 / 19:15

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה את טענת פרקליטו כי הוא סובל מאי-שפיות זמנית, וגזר על אשר דהן מאסר עולם בגין רצח הרב אבוחצירא במרכז רוחני בבאר שבע ב-2011

אשר דהאן, חשוד ברצח הרב אלעזר אבוחצירא בהגשת כתב האישום, אוגוסט 2011. שי מכלוף
בית המשפט קבע שאינו סובל מאי-שפיות. דהן בבית המשפט/שי מכלוף

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שלישי) מאסר עולם על אשר דהן, בן 45, שהורשע ברצח הרב אלעזר אבוחצירא בבאר שבע בחודש יולי 2011. בית המשפט קבע היום בהכרעת דינו כי לדהן לא עומדת זכות הגנה בשל אי-שפיות זמנית, כפי שניסו לטעון פרקליטיו. על פי הכרעת הדין, דהן הגיע בליל יום חמישי אחד, במהלך יולי 2011, למרכז רוחני בו קיבל הרב אבוחצירא קהל, במטרה ברורה לרצוח אותו. זאת, בשל יעוץ שנראה לו פסול בקשר לחיי הזוגיות שלו ובקשר לבגידותיה, לדבריו, של אשתו בו. הוא נכנס אל אולם הקבלה, ומשעמד סמוך לרב שלף סכין ארוכה ודקר את הרב בגופו.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד: קצין הנפיק אישורי כניסה פיקטיביים לישראל
אונס בת ה-12: כתבי אישום יוגשו נגד 11 נערים
וינשטיין ממליץ: לקיים בחירות חוזרות בנצרת

פרקליטו של דהן, עורך דין תומר אורינוב מהסנגוריה הציבורית, טען כי הוא מופתע מהכרעת הדין. "הצגנו לבית המשפט ראיות לאי-שפיות זמנית, אך בית המשפט דחה אותן", אמר. לדבריו, הוא ישקול להגיש ערעור על פסיקת בית המשפט לאחר שילמד את הכרעת הדין. יצוין כי דהן אמר היום כי הוא מצטער על מה שעשה ואם יכול היה להחזיר את הגלגל לאחור, היה עושה זאת.

מהפרקליטות נמסר בתגובה להכרעת הדין כי "מדובר בתיק חמור ומורכב מבחינה משפטית, שבמהלך ניהולו עלו שתי שאלות מרכזיות - האם היה הנאשם אחראי למעשיו בעת ביצוע הרצח והאם די בדקירה אחת של המנוח כדי להביא להרשעת הנאשם בעבירת רצח". עוד טוענת הפרקליטות כי "גם אם הנאשם סבל מהפרעה נפשית, לא הגיעה ההפרעה לכדי פטור מאחריות פלילית בשל מחלת נפש. חוות דעת פסיכיאטרית של פאנל מומחים קבעה כי אין בהתנהגותו ובמחשבותיו הדתיות של הנאשם, כדי לראות בהן מחלת נפש המעניקה לו פטור מאחריות פלילית. בית המשפט אימץ את עמדת הפרקליטות הן לעניין כשירות הנאשם והן לעניין התקיימות עבירת הרצח, והרשיע כאמור את הנאשם ברצח וגזר עליו מאסר עולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully