וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסידי ברסלב מודאגים: הכניסה לקבר הרב תעלה כסף?

20.1.2014 / 8:28

לפי הצעת חוק חדשה באוקראינה, מתחם קבר רבי נחמן ייתחם והכניסה אליו תעלה 105 דולר לביקור. בחסידות תוקפים: "זו סחיטה של גופי שלטון מושחתים, מנסים להרוויח על הגב שלנו"

חסידי ברסלב חוגגים ראש השנה באומן. רויטרס
מחירי חבילות נסיעה לקבר מגיעים עד 1,500 דולר. חגיגות החסידים באומן/רויטרס

האם הכניסה לקבר רבי נחמן תעלה כסף? הצעת חוק חדשה המונחת על שולחן הפרלמנט האוקראיני, מטרידה את מנוחתם של אלפי חסידי ברסלב בארץ ובעולם הפוקדים מדי שנה את קברו של רבי נחמן מברסלב, הממוקם בעיר אומן. לפי ההצעה, מתחם הקבר יגודר, וכדי להיכנס אליו יהיה צורך ברכישת כרטיס מגנטי שעלותו כ-105 דולר ליום. כרטיס הכניסה יהיה לשימוש אישי בלבד והוא יכיל את פרטיו של הרוכש. בתמורה להכנסות ממכירת הכרטיסים, יקבלו החסידים שירותי תברואה, ביטחון, חירום והצלה.

חסידי ברסלב עוקבים בדאגה אחר ההצעה, ומוטרדים מהאפשרות כי תתקבל ותייקר משמעותית את עלות הביקור בקבר. "השלטון המקומי מנצל את האמונה והחובה של החסידים שרוצים להתפלל על קברו של רבי נחמן בראש השנה או במועדים אחרים בשנה", האשים גורם בחסידות שפוקד את הקבר לפחות ארבע פעמים בשנה. "זו סחיטה של גופי השלטון הידועים כמושחתים, וגם הפעם הם מנסים להרוויח הון על הגב שלנו".

עוד כותרות מהעולם:
עימותים בקייב: מאה אלף מחו נגד איסור ההפגנה
'האפיפיור יחקור את מעשי פיוס, המואשם שבגד ביהודים'
הותקף בקייב: "צעקו 'יהודון' ובעטו עם מסמרים"

חסידי ברסלב חוגגים ראש השנה באומן. רויטרס
"מאחורי היוזמה - גורמים שרצו לחזק את קשריהם עם השלטון". קבר רבי נחמן מברסלב/רויטרס

מלבד המאבק המתוכנן נגד החוק, בחסידות יש שמאשימים כי ליוזמה שותפים גורמים מתוך החסידות "שרצו לבסס ולחזק את קשריהם עם השלטון המקומי על חשבון שאר החסידים". בארגונים הרשמיים של ברסלב כבר הודיעו כי הם מתנגדים לחוק, ואף יעמדו מאחורי כל צעד אפשרי כדי להסירו מסדר היום. "זוהי הפרה של חוקי יסוד חופש האדם ופרטיותו וחוק חופש התנועה במדינה", הסבירו.

שמעון בוסקילה, מנכ"ל "מרכז ברסלב העולמי באומן", סיפר כי הוא פועל בכל המישורים כדי לטרפד את הצעת החוק. בין היתר, הוא ואנשיו שלחו פניות לארגוני זכויות האדם באוקראינה. בנוסף נשלחו פניות ומכתבים לארגונים ופעילים פוליטיים ומשפטיים באירופה בכלל ובמדינה בפרט.

הנסיעה לקברו של רבי נחמן הפכה לתעשייה המגלגלת מיליוני שקלים מדי שנה. סוכני הנסיעות מנצלים את הביקוש הרב, ומחירים של חבילות נסיעה מגיעים לעתים עד 1,500 דולר לאדם. התושבים מקומיים משכירים את דירותיהם תמורת אלפי דולרים לימים בודדים, והאוכל המוצע בימי השהות מגיע גם הוא לסכום של מאות שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully