וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותקף בקייב: "צעקו 'יהודון' ובעטו עם מסמרים"

19.1.2014 / 11:40

דב גליקמן עדיין מתאושש מהאירוע האלים שבו הוכה עם צאתו מבית הכנסת. "חיכו שאגיע לרחוב חשוך ורצו אחריי", סיפר. לדבריו, מדובר בעונש על מעשיו: "ה' מזהיר אותי מהחטאים"

דב בער גליקמן, יהודי שהותקף בקייב כשיצא מבית הכנסת בליל שבת. 18 בינואר 2014. הצלה אוקראינה - הלל כהן,
"הבנתי שלא אוכל להימלט והתחלתי לצעוק". גליקמן בבית החולים/הצלה אוקראינה - הלל כהן

דב בער גליקמן, תושב קייב בן 30 שהוכה ונדקר בליל שישי האחרון על ידי שלושה צעירים כשיצא מבית הכנסת, שחזר הבוקר (ראשון) את רגעי התקיפה האנטישמית. "תוך שהם צעקו 'יהודון', הם הכו אותי באגרופים, בעטו בי עם הרגליים, כנראה עם מסמרים, וברחו", סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות.

חשד לתקיפה אנטישמית בקייב: בן 30 נדקר בליל שבת

גליקמן עדיין מאושפז בבית החולים. הוא סובל מחום גבוה ומכאבים חזקים בכל חלקי גופו. ממיטתו סיפר כי בשעה 23:00 בלילה בערך, כשיצא מסעודת שבת בבית הכנסת, הבחין בשלושה צעירים שרודפים אחריו: "הם חיכו שאגיע לרחוב חשוך, ואז הבחנתי בהם רצים אחריי". לדבריו, פניהם היו מכוסים בצעיפים וראשיהם בכובעים שחורים. "הבנתי שלא אוכל להימלט והתחלתי לצעוק לעזרה", סיפר.

לדבריו, השלושה התנפלו עליו ואחד מהם הכה אותו באגרוף בראש. "המשקפיים שלי נפלו, איבדתי את ההכרה והם המשיכו לבעוט בי ברגליים", העיד. הוא הוסיף כי זמן מה אחר כך, "השכנים שהיו בסביבה צעקו לעברם והם ברחו לרכב, שם חיכו לראות לאן אני הולך".

גליקמן הצליח לדדות לבית הכנסת, שם הזמין השומר אמבולנס וניידת משטרה. "הכול היה לי שחור בעיניים, נזל ממני הרבה דם. רק כשהגעתי לבית החולים ותפרו לי את החתכים הבנתי שהם הכו ודקרו אותי רק על רקע אנטישמי". עם זאת, הוא גם סבור כי הותקף כעונש על מעשיו: "ה' שלח לי עונש כדי להזהיר אותי מהחטאים שאני עושה".

הרב מוטי לבנהרץ, שליח חב"ד לקייב זה 15 שנים, נמנע הבוקר מלשלוח את ילדיו לבית הספר הממוקם באזור שבו אירעה התקיפה. "יש פחד להסתובב באזור שם", אמר. הרב הזכיר תקיפה קודמת שאירעה לפני שבוע נגד מורה בתלמוד תורה בעיר. "זה משהו מאד מכוון. אנשים שמתגוררים באזור חוששים לצאת מהבית", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully