וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה מסריחה: מי שפך הר זבל מול הפרלמנט הצרפתי?

אזרח החליט למחות בדרך מקורית נגד החלטת ממשלתו של פרנסואה הולנד להעלות מסים במדינה, ופרק משאית זבל מצחינה בכניסה לבית המחוקקים בפריז. הנהג נעצר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

משאית גדולה חנתה אמש (חמישי) מול בית הנבחרים הצרפתי ופרקה כמה טונות של דשן לעיני העוברים ושבים. על דופן המשאית הוצמדה כרזה שבה נכתב: "הנשיא הולנד ושאר חברי המעמד הפוליטי - החוצה!". נהג המשאית, שנעצר זמן קצר לאחר מכן, טען כי עשה זאת במחאה על החלטת בית המחוקקים להעלות את שיעור המס על מועדוני רכיבת הסוסים מ- 7% ל-20%.

עוד ב"וואלה!" חדשות:
"האיחוד צבוע": נתניהו בתגובה למחאת אירופה על קידום הבנייה בהתנחלויות
המתנחלים יוצאים בקמפיין נגד קרי: "שומרים על המדינה, לא נכנעים לקרי"
התקיפה בעזה: צה"ל מאבד את הסבלנות מול חמאס

לפני מעצרו של הנהג, עלה חשד כי צעד המחאה בא בעקבות חשיפת פרשיית האהבים של הנשיא הצרפתי. הפרשה עלתה לכותרות לאחר פרסום תמונה של הולנד שיצא מביתה של השחקנית הצרפתית ז'ולי גאייה, הצעירה ממנו ב-18 שנים, בעוד בעוד בת זוגו מאושפזת בבית חולים בגלל "מרה שחורה". אם לא די בכך, סקר שהתפרסם בתחילת דצמבר הצביע על כך שהתמיכה הציבורית בהולנד הידרדרה מתחת ל-20% - שפל של כל הזמנים עבור נשיא בצרפת.

משאית פרקה ערימת זבל מול בית הנבחרים הצרפתי. רויטרס
"הנשיא הולנד ושאר חברי המעמד הפוליטי - החוצה!"/רויטרס

ממשלת צרפת העלתה לאחרונה את שיעור המס הנהוג בענף כדי להתאים עצמה לחוקי האיחוד האירופי, אשר חברותיו גובות שיעור מס גבוה מזה שהיה נהוג בצרפת. ההחלטה להעלות את שיעור המס הצטרפה לצעדים הכלכליים שנקטה הממשלה הצרפתית, בהם הטלת "מס מיליונרים" על תושבים המשתכרים מעל מיליון אירו בשנה. בנוסף לכך, החודש תנסה ממשלת צרפת להטיל מס נוסף, שגם מעורר זעם בציבור - "המס הירוק" (eco-taxe), שאושר עוד בימי הנשיא ניקולא סרקוזי, במטרה לעודד שימוש ברכבות ובספינות לשינוע סחורות.

בחודשים האחרונים התקיימו מחאות סוערות של חקלאים שהפגינו נגד כניסת המס לתוקפו, מה שגרם להסרתו הזמנית מסדר היום. בתגובה להעלאת שיעור המס על מועדוני הרכיבה, הוצע להקים "קרן סוסים" שמטרתה לעזור לכל האנשים העוסקים בתחום ובין היתר לעורר את המחאה הציבורית בנושא ברחבי האיחוד האירופי. נהג המשאית שיזם בעבר מעשים דומים, נלקח לתחנת משטרה הסמוכה לבית הנבחרים, וצפוי לעמוד לדין. הזבל האורגני פונה במהירות על ידי מחלקת התברואה של העיר.

(עדכון ראשון: 20:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully