וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן המפכ"ל לשעבר: סולד מהקשר בין רבנים לקצינים

במשדר וואלה! חדשות, אמר סנדו מזור כי "ניצב ארביב זכה להערכה, אך לא צריך לכנותו הלוחם מס' 1 בשחיתות. טוב שיצא לחופשה". ראש אגף החקירות לשעבר: "איסור הפרסום גרם נזק"

מתוך המשדר המיוחד של וואלה! חדשות

ניצב (בדימוס) סנדו מזור, לשעבר סגן המפכ"ל, אומר כי הוא "סולד מקשר בין קציני משטרה לרבנים". לפנות בוקר (חמישי) הותר לפרסום כי היחידה לחקירות שוטרים חוקרת מידע לפיו ראש יחידה להב 433, ניצב מנשה ארביב, קיבל טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו.

במשדר המיוחד של וואלה! חדשות, אמר הבוקר מזור כי "ארביב זכה להערכה בתפקידיו השונים במשטרה, אך טוב תעשה התקשורת אם תחדל לכנות אותו הלוחם מס' 1 והלוחם בשחיתות הציבורית. הוא רק נכנס לתפקיד, ולכן לא עשה מספיק". מזור סייג כי ההאשמות המיוחסות לארביב הם חמורים, "בכל מקרה ובכל תפקיד. "טוב שעשה כשביקש לצאת לחופשה, וטוב עשה המפכ"ל שאישר אותה".

טלטלה בצמרת המשטרה- סיקור נרחב
הקצין שדנינו כינה "לא אמין": החשוד המרכזי בפרשה
כסף, קשרים וחקירות: הרב שמקורב לכולם
הרב פינטו לחסידיו: "תקופה עכורה נכפתה עלינו"

דמויות המפתח בפרשה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך המשדר דיבר ניצב בדימוס יוסי סדבון, לשעבר ראש אגף החקירות במשטרה. הוא העריך כי יש תשתית ראייתית חזקה להגשת כתבי אישום, בפרשה המטלטלת את צמרת המשטרה. סדבון התייחס גם לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תנ"צ אפרים ברכה, ששמו נקשר בפרשה. "ברכה אינו קשור למידע החדש. החשוד היה פינטו, ויש תשתית ראייתית טובה להגשת אישום נגדו. כתב האישום מוצק וצריך להגיש אותו".

לדבריו, "בפרשה נעשתה עסקה, משום שאין אישור לכך שבתמורה למידע שיתקבל תמורת ארביב, ייסגר תיק השוחד שלכאורה נתן לו פינטו. אם יש הסכם שבו יבוטל תיק העוסק בפינטו תמורת מידע על ארביב - זה לא ראוי". ניצב בדימוס סדבון אמר כי חקירת ה-FBI שנקשרה בפרשה מטילה עליה צל כבד. "בנוגע לארביב, רק במח"ש יוכלו לדעת עד כמה חמורות ההאשמות נגדו. אני לא יודע אם יש ראיות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
החשד: בכיר במשטרה קיבל טובות הנאה מהרב פינטו. אבי כהן
הרב פינטו עם תנ"צ ארביב/אבי כהן

בהתייחסו להטלת הצו שאסור על פרסום הפרשה, אמר סדבון: "זה עשה נזק גדול וניפח את העניין לממדים חסרי פרופורציות. הצו גרמם לתופעה הפוכה , של פרסום, במקום לכך שהחקירה, כמו שחקירה צריכה להיות, תתנהל בשקט."

הרב פינטו טוען כי נתפר לו תיק שוחד, בטענה שניסה לשלם לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תנ"צ ברכה, כדי לברר פרטים על חקירה אחרת שהתנהלה נגד עמותת "חזון ישעיה", שהוא העומד בראשה. לדבריו, המטרה המרכזית של הקצינים הייתה להביא להגשת כתב אישום בישראל נגדו, דבר שבהתאם לחוקה האמריקנית - ימנע ממנו להעיד בפרשת סחיטה בארה"ב.

ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה תנ"צ אפרים ברכה.. יואב ארי דודקביץ', ישראל היום, ספק 500
תנ"צ אפרים ברכה/ספק 500, יואב ארי דודקביץ', ישראל היום

מטרת השתקתו כביכול הייתה למנוע ממנו לחשוף את הקשרים שניהל לכאורה עם קצינים בכירים במשטרה, אולם גרסה זו נבדקה על ידי מח"ש ונשללה כבר בשלב הראשוני. בשבועות האחרונים נהרו למשרדי מח"ש שורה של אנשים שייתכן שיכלו לשפוך אור על הפרשה. העד המרכזי שהגיע ביום שלישי למשרדי החקירות הוא בעל מלון במנהטן שסיפר כי ארביב ובנו קיבלו ממנו טובות הנאה הקשורות לענייני הגירה לארה"ב.

הפרשה מסתעפת עד לבולשת הפדרלית בארה"ב – ה-FBI, לאחר שורה של האזנות סתר שביצעה בתיק אחר שמתנהל בארה"ב נגד חבר קונגרס מסטטן איילנד, מייקל גרים. מהאזנות הסתר ומעדויות שמסר פינטו בבולשת, עלו הקשרים שהוא מנהל עם קצינים בכירים במשטרת ישראל. הוא הזכיר את תנ"צ ברכה ולאחר מכן ציין שישנו קצין בכיר ממנו שאיתו הוא מנהל קשרים, והזכיר את שמו של ארביב. אותו מידע נמסר למשרד המשפטים, והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט להעביר את התיק לבחינת מח"ש לפני כשבועיים וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully