וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו: "השוטרים היו חלק בלתי נפרד מהקהילה"

16.1.2014 / 9:41

בשיחה עם מקורביו על רקע פרסום פרטי הפרשה בה מעורב מפקד יחידת להב 433, אמר הרב: "אין לנו כעס על אף אחד". "במשך שנה הרב זעק על העוולה והשחיתות, איש לא שמע לו", אמרו

צילום: אבי כהן, קובי אליהו, צילומי ארכיון; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

הרב יאשיהו פינטו, העומד במרכז הפרשה במסגרתה נחקר חשד לפיו מפקד יחידת להב 433 של המשטרה, ניצב מנשה ארביב, קיבל ממנו טובות הנאה - התייחס בשיחה עם מקורביו לחקירה המתנהלת בישראל. "קציני משטרה שהיו חסידיי והסתופפו לקהילתי קיבלו מאיתנו יחס כמו שהיו חלק בלתי נפרד מהקהילה", אמר הרב למקורביו ביממה האחרונה והוסיף: "אין לנו כעס על אף אחד. ועל זה נאמר ה' ילחם לכם ואתם תחרישון".

מקורבי הרב פינטו אמרו לוואלה! חדשות כי הדברים שנחשפו הלילה במסגרת חקירת המשטרה הם "רק קצה הקרחון". לדברי אחד מהם, "במשך שנה הרב זעק על העוולה והשחיתות, איש לא שמע לו. עכשיו, שהממצאים והראיות ידברו, עם ישראל ידע מי המאשים ומי הנאשם". בניגוד לפרסומים לפיהם הוא צפוי להגיע בהמשך היום (חמישי) ארצה, אומרים בסביבת הרב פינטו, כי עד סוף השבוע הבא הוא יישאר בניו יורק וימשיך להעביר שיעורים לחסידיו. רק לאחר מכן, לדבריהם, הוא צפוי לשוב ארצה.

פרשת הרב והקצין הבכיר - סיקור נרחב בוואלה! חדשות:
ניצב ארביב: שמי ינוקה באופן מוחלט
הקצין שדנינו כינה "לא אמין": החשוד המרכזי בפרשה
כסף, קשרים וחקירות: הרב שמקורב לכולם
הרב פינטו לחסידיו: "תקופה עכורה נכפתה עלינו"

איש העסקים לב לבייב, הרב יאשיהו פינטו וראש יחידת להב 433 ניצב מנשה ארביב. ינואר 2014. ספק 500
הרב פינטו עם איש העסקים לב לבייב וניצב ארביב/ספק 500

לטענת הרב פינטו, נתפר לו תיק שוחד בטענה שניסה לשלם לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תנ"צ אפרים ברכה, כדי לברר פרטים על חקירה אחרת שהתנהלה נגד עמותת "חזון ישעיה", שהוא העומד בראשה. לדבריו, המטרה המרכזית של הקצינים הייתה להביא להגשת כתב אישום בישראל נגדו, דבר שבהתאם לחוקה האמריקנית - ימנע ממנו להעיד בפרשת הסחיטה שלו בארה"ב.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

דמויות המפתח בפרשה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

מטרת השתקתו כביכול הייתה למנוע ממנו לחשוף את הקשרים שניהל לכאורה עם קצינים בכירים במשטרה, אולם גרסה זו נבדקה על ידי מח"ש ונשללה כבר בשלב הראשוני. לפני כשנה נפתחה חקירה נגד פינטו בחשד למתן שוחד לתנ"צ ברכה, בתמורה למידע על אודות מכרי הרב בפרשת "חזון ישעיה". לפי החשד, פינטו העביר לברכה סכום של מאה אלף פרנקים שוויצרים, באמצעות אשתו של פינטו שהעבירה את הסכום במזוודה לאשתו של ברכה. למעשה, היה מדובר בתרגיל של המשטרה לפינטו, כאשר ברכה דיווח לממונים עליו על הניסיון לשחד אותו, על אף קרבתו לרב - וזאת לרבות לניצב יואב סגלוביץ', שעמד בראש אגף החקירות.

הפרשה מסתעפת עד לבולשת הפדרלית בארה"ב – ה-FBI, לאחר שורה של האזנות סתר שביצעה בתיק אחר שמתנהל בארה"ב נגד חבר קונגרס מסטטן איילנד, מייקל גרים. מהאזנות הסתר ומעדויות שמסר פינטו בבולשת, עלו הקשרים שהוא מנהל עם קצינים בכירים במשטרת ישראל. הוא הזכיר את תנ"צ ברכה ולאחר מכן ציין שישנו קצין בכיר ממנו שאיתו הוא מנהל קשרים, והזכיר את שמו של ארביב. אותו מידע נמסר למשרד המשפטים, והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט להעביר את התיק לבחינת מח"ש לפני כשבועיים וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully