וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות במשטרה לקראת חשיפת פרטי "הפרשה החמורה"

15.1.2014 / 23:49

בצמרת המשטרה חוששים מהשלכות הפרשה, שעיקריה יותרו לפרסום בבוקר, ומחשיפת הקשר בין חצרות רבנים לקצינים בכירים. בארגון הדגישו כי היא נוגעת בעיקר לקצין אחד, בכיר מאוד

מערכת וואלה!

(מתוך המהדורה היומית של וואלה! חדשות)

דריכות וחשש במשטרה לקראת חשיפתה של ה"פרשה החמורה" שמסעירה בתקופה האחרונה את צמרת הארגון: במשטרה מודאגים מאוד מהשלכות הפרשה – שעיקריה יותרו לפרסום מחר בבוקר (חמישי) – ומחשיפת הקשר בין חצרות רבנים לגורמים בכירים בארגון. גורמים במשטרה אמרו הלילה כי הפרשה לא נוגעת לקצינים רבים, אלא נסובה בעיקר סביב קצין אחד, בדרגה בכירה מאוד. לדבריהם, ראש חטיבת חקירות הונאה ארצית, תת-ניצב אפרים ברכה, ששמו נקשר לפרשה, ככל הנראה איננו קשור אליה וינוקה מכל חשד. שמותיהם של כמה קצינים שמעורבותם בפרשה זניחה ככל הנראה לא ייחשפו מחר.

היום אחר הצהריים נענתה שופטת בית משפט השלום בירושלים אנה שניידר לבקשתם של כמה כלי תקשורת, בהם וואלה! חדשות, להסיר את צו איסור הפרסום שהוטל על פרטי הפרשה. אתמול התייחסה המשטרה לעניין, וקראה "לכתבים בפרט, ולגורמים אחרים בכלל, להימנע מיצירה מלאכותית שכולה אווירה המלווה בפיזור רמזים כביכול הנוגעים לגורמי פיקוד במשטרת ישראל". בארגון ביקשו להדגיש כי הדיווחים בנושא "עושים הכללות אשר בינן ובין המציאות אין ולא כלום".

עוד על ה"פרשה החמורה" שמטלטלת את המשטרה:
הרב פינטו לחסידיו: "תקופה עכורה נכפתה עלינו"
עיקרי הפרטים ב"פרשה החמורה" יותרו לפרסום
המשטרה על "פרשה חמורה": "הימנעו משמועות מיותרות"

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו במסיבת עיתונאים בעקבות הסופה המשתוללת ברחבי הארץ. דצמבר 2013. טלי מאייר
גורמים בארגון אמרו כי הפרשה לא נוגעת לקצינים רבים. המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו/טלי מאייר

לאחרונה שררה מתיחות בין הבולשת הפדרלית האמריקנית (FBI) לבין משטרת ישראל, בעקבות פרשה שהעיבה על יחסי העבודה המשותפים. גורמים המעורים בנושא אמרו כי היחסים בין הארגונים הפכו בשנה האחרונה לכמעט בלתי תקינים. "שני הצדדים מקיימים קשרים קורקטיים, אבל לא מעבר לזה", סיפר אחד הגורמים. לדבריו, "הכול נע סביב אותו הסיפור".

הרב פינטו לחסידיו: "תקופה עכורה נכפתה עלינו"

הערב נשמעה התייחסות ראשונה לפרשה מצדו של הרב יאשיהו פינטו, ששמו נקשר לה. "קהילתנו הקדושה, ועליה על צבא תלמידיה, ידידיה ואוהדיה, עומדת בעזרת השם בפני ימים טובים, ימי ברכה ושגשוג, הצלחה וישועה", כתב הרב המקובל, השוהה בימים אלה בניו יורק, לחסידיו. בניסיון לפזר מעט את חרושת השמועות הנוגעות לפרשה, טען פינטו כי "תקופה עכורה זו שנכפתה עלינו באה לנו ללא עוול בכפינו, ואך ורק מתוך שיקולים צרים ואכזריים של גורמים שונים, העושים שימוש בהפחדות, הטרדות ומעללים שונים אשר אין כאן המקום לפרטם".

בדברים לחסידיו הסביר הרב פינטו כי הפרשה באה עליו ועל קהילתו "לשם מטרת תיקונים מגלגולים אחרים וכפרת עוונות על הכלל ועל הפרט". הוא הוסיף כי עליהם "לשים את מבטנו לשליחות קודש זו, ולא להיטרד ולהיבהל מלשונות רעות וקטרוגים שמקורם לא טהור". הרב גם קרא לחסידיו להתחזק "בתוספת קדושה, וקביעת עתים לתורה, ועשיית מצוות וחסד".

פרקליטיו של הרב פינטו, עורכי הדין אלי זהר, רועי בלכר ומשה מזור, מסרו הערב בתגובה כי "יש עניינים שהשתיקה יפה להם, וזהו אחד מעניינים מאלה. לא נוכל להגיב לפרטים המפורסמים בכלי התקשורת. יש להניח לרשויות האכיפה לעשות מלאכתן. אנו מניחים כי בימים הקרובים תתבהר התמונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully