וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מסייע הביון המערבי לאסד לשרוד מול אל-קאעדה

במקביל למאמצים להפגיש בין האופוזיציה לנשיא אסד, נחשף ב"וול סטריט ג'ורנל" כי בכירים מארגוני המודיעין באירופה באו לדמשק, וחלקו עם הסורים מידע על פעילי ג'יהאד

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

משלחות ביון של כמה מדינות במערב הגיעו בעת האחרונה לדמשק, וקיימו שיחות חשאיות עם בכירים במשטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד. בשיחות נידון האיום הגובר על אסד מצד ארגוני הג'יהאד הקיצוניים, ובראשם אל-קאעדה.

במערב מקווים לכנס בשבוע הבא את ועידת "ז'נבה 2" ולהפגיש את האופוזיציה הסורית עם הנשיא אסד. ואולם, המהלך החשאי משקף אמון גובר בהנחה כי אסד יישאר בתפקידו בעתיד הקרוב, וכי יש לחזק את שלטונו ולסייע לו במאבק במורדים הקיצוניים. מנגד, החשיפה עשויה דווקא להצביע על ניסיון להגביר את הלחץ על האופוזיציה החילונית, כדי לשכנע את מנהיגיה לבוא לפסגת השלום.

נשיא סוריה בשאר אסד בלשכתו בדמשק. אוקטובר 2013. רויטרס
נשיא סוריה, בשאר אסד, בלשכתו בדמשק/רויטרס

לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", המשלחות הגיעו בנפרד, וכללו נציגים בכירים מסוכנויות הריגול של בריטניה, גרמניה, צרפת וספרד. הקבוצות נפגשו עם הגנרל עלי ממלוכ, יד ימינו של אסד והממונה על שירותי המודיעין בסוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

סגן שר החוץ של סוריה, פייסל מקדאד, אישר בשיחה עם רשת בי-בי-סי כי ארצו מנהלת מגעים מול מספר מדינות במערב, שכמה מהן קראו בפומבי להדחתו של אסד. לדבריו, "זו ההוכחה כי יש פער בין המדיניות הפוליטית והמדיניות הביטחונית של אותן מדינות".

בקיץ הגיע לדמשק בכיר לשעבר ב-SIS (שירותי המודיעין החשאי של בריטניה, הידוע גם כ-MI6). עד חודש נובמבר 2013 הגיעו גם משלחות מגרמניה, מצרפת ומספרד. ארה"ב לא שלחה נציגים לדמשק.

הצדדים חלקו מידע על 1,200 פעילי ג'יהאד שבאו לסוריה מאירופה וחברו לארגונים מקומיים. לפי המידע שפורסם ב"ג'ורנל", בסוריה נמצאים בין 200 ל-400 צרפתים הלוחמים כעת לצד המורדים הג'יהאדיסטיים, עוד 200 עד 300 בריטים, 100 עד 300 בלגים ועוד 200 גרמנים. ארגוני הביון חוששים כי בשובם לארצם, הלוחמים האירופים יסכנו את האוכלוסייה המקומית.

לוחם של "המדינה האיסלאמית בעיראק וא-שאם" (ISIS), או "דאעש", בעיר חלב. סוריה, ינואר 2014. רויטרס
הג'יהאד משתלט על צפון סוריה. לוחם אל-קאעדה, השבוע בעיר חלב/רויטרס

אחד האיום הגוברים על אסד ארגון "המדינה האיסלאמית של עיראק וסוריה" (ISIS), ארגון חמוש היטב המסונף לאל-קאעדה. ארגון זה, המכונה גם "דאעש", פועל במקביל בעיראק ובסוריה, ולוחמיו הפכו בשנה האחרונה לאחד הכוחות המאיימים על חיילי אסד - וגם על המורדים החילונים. הם משליטים את חוק השריעה באזורים שכבשו, בעיקר בצפון בסוריה ועורפים את ראשיהם של שבוייהם. לוחמים מארגון זה כבשו ניהלו בראשית החודש לחימה עזה מול צבא עיראק, והצליחו לכבוש את הערים פלוג'ה ורמאדי.

חדשות נוספות מהעולם:
הדייג נדהם מהשלל ברשת הציד: דיונון ענק - וחי
הולנד הגיב לפרשת הבגידה: "אני חווה תקופה קשה"
”אמריקני ניסה להבריח לאיראן את תכניות החמקן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully