וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדייג נדהם מהשלל ברשת הציד: דיונון ענק - וחי

8.1.2014 / 8:05

שיגנורי גוטו יצא להפלגה בצפון יפן, ולא שיער שיעלה ברשתו את הרכיכה המסתורית. "הצוות צרח: דיונון ענק, דיונון ענק", סיפר, "אם הוא לא היה מסריח, היינו אוכלים אותו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

כאשר הדייג שיגנורי גוטו יצא להפלגה בשבוע שעבר באיים הצפוניים של יפן, הוא קיווה לשוב עם שלל נאה של דגי אינטיאס. אלא שמה שהתגלה ברשת הציד שלו, התברר דווקא כאחד היצורים המסתוריים ביותר של האוקיינוס: דיונון ענק, חי ונושם.

הרכיכה הענקית העניקה השראה לאגדות רבות, ויצרה מיתוס של מפלצת תת-ימית נדירה. מעטים החוקרים שהצליחו להתקרב אליה. בשנה שעברה, צוות יפני עשה היסטוריה כשפרסם תצלומים של דיונון ענק בסביבתו הטבעית, בעומק של קילומטר מתחת לפני הים.

דיונון ענק שנלכד מול חופי יפן. ינואר 2014. מהטלוויזיה היפנית, צילום מסך
החלק הארוך של זרועות הציד נקטע כשהדיונון עלה ברשת/צילום מסך, מהטלוויזיה היפנית

גוטו, בן 44, סיפר על החוויה הנדירה. "אחרי כחצי שעה של הפלגה, יצור גדול ואדמדם הגיח מהמעמקים. כולנו התחלנו לצרוח: דיונון ענק, דיונון ענק!".

הדיונון, זכר שמשקלו 163 קילוגרמים, מת זמן קצר אחרי שנשלה מהמים, והועבר לידי ביולוגים. אורכו הכולל היה ככל הנראה שמונה מטרים; הוא איבד את מרבית זרועות הציד שלו כשנלכד ברשת. הדיונון נחשב קטן יחסית. בעבר נלכד דיונון שאורכו, מהזנב עד הזרועות, היה 18 מטרים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
דיונון ענק שנלכד מול חופי יפן. ינואר 2014. מהטלוויזיה היפנית, צילום מסך
הדיונון שוקל מעט יותר ממתאבק סומו בקטגוריית משקל כבד. היפנים לא התאפקו וסיפקו אילוסטרציה/צילום מסך, מהטלוויזיה היפנית

גוטו הביע צער על כך שהדיונון סבל ואיבד את זרועותיו. "לצערי, אין טכניקות דייג כדי ללכוד דיונון ענק", אמר. הוא סיפר כי מאז שלכד את הרכיכה הנדירה, עיתונאים אינם מפסיקים להטריד אותו בבקשות לראיון. "לא היה לי מושג שזה הולך להיות כזה סיפור גדול. אם הייתי מנחש, הייתי מנסה להתייחס לדיונון בעדינות גדולה יותר, ולעשות אותו מעט יותר ייצוגי".

"זה באמת דיונון ענקי", סיכם גוטו. "אם הוא רק היה קטן יותר, אולי היינו חושבים לאכול אותו. אבל הוא הסריח מאמוניה, אני לא חושב שהוא ראוי לאכילה".

סיפורים נוספים מהעולם
המתנה המוזרה שהביא ג'ון קרי לשיחות השלום על סוריה
שתה קוטל חרקים, הוכרז כמת - וקם לתחייה לאחר יום
הרומן הלוהט בארמון האליזה: "הנשיא הודה, זוגתו סולחת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully