וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: דיונון ענק תועד בסביבתו הטבעית

מדענים יפנים שהפליגו בצוללת לעומק של 900 מטר הצליחו לצלם את הרכיכה המסתורית, שבמשך שנים נחשבה לאגדה: "הדיונון נראה כאילו שהוא עשוי ממתכת, ושינה את צבעו מכסף לזהב"

מדענים הצליחו לתעד לראשונה דיונון ענק בסביבתו הטבעית, שוחה בקרקעית הים בסביבה דלילת-חמצן. הרכיכה האימתנית, שבעבר נחשבה יצור אגדי, צולמה בסרטון וידאו לפני כמה חודשים מדרום ליפן, ותועדה בהפקה מיוחדת של ערוץ דיסקברי ושל הטלוויזיה היפנית. הסרט המלא, שמתעד את המצוד אחר הדיונון הענק, ישודר בארה"ב ב-27 בינואר.

בחלקים מהסרטון ששוחררו להפצה מוקדמת נראה היצור, שעינו כגודל ראש אנושי, חולף על פני המצלמה. "כולנו נדהמנו מאיך שהוא נראה", סיפרה ל"לוס אנג'לס טיימס" אדי ווידר, ביולוגית ימית שהשתתפה בהפקת הסרטון. "הדיונון נראה כאילו שהוא עשוי ממתכת. הוא שינה את צבעו מכסף לזהב, וזה היה מחזה עוצר-נשימה", סיפרה.

המדענים, שהפליגו בצוללת, הצליחו לאתר את הדיונון הענק בארכיפלג האיים של יפן, וצפו בו לראשונה בעומק של 630 מטרים מתחת לפני הים. הם שלחו לעברו פיתיון - דיונון קטן יותר - ואז עקבו אחר היצור המסתורי לופת אותו וצולל לעומק של 900 מטרים. לאחר מכן, חמק הדיונון הענק מעיניהם.

צונמיי קובודרה, מומחה לדיונונים ממוזיאון המדע הלאומי של יפן, אמר לסוכונת הידיעות הצרפתית כי הדיונון הענק המתועד בסרטון הוא דווקא קטן במיוחד - באורך של שני מטרים ו-75 סנטימטרים, ושתיים מזרועות הציד שלו חסרות. לדבריו, אם שתי הזרועות החסרות עדיין היו מחוברות לגופו של הדיונון, הוא היה עשוי להגיע לאורך של שמונה מטרים. קובודרה הוא אותו מדען שב-2005 הצליח לתעד בפעם הראשונה דיונון ענק חי, אך היה זה דיונון שהועלה בחכה לפני הים. ב-2007 לכדו מדענים בניו זילנד דיונון ענק במשקל 450 ק"ג. הדייגים שתפסו אותו סיפרו כי "אם היו חותכים את בשרו לטבעות קלאמרי, הן היו בגודל של צמיגים של טרקטור".

לקריאה נוספת
ביסקסואלים מתוך בדידות: חיי המין של הדיונונים
תעשי לי ילד: דיונון ניסה להפרות אישה שאכלה אותו

דיונון ענק שצולם מדרום ליפן. 2012. NHK/NEP/Discovery Channel, AP
זו הפעם הראשונה שדיונון תועד בסביבתו הטבעית/AP, NHK/NEP/Discovery Channel
  • עוד באותו נושא:
  • דיונון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully