וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ישראל צריכה להילחם על העתיד"

14.1.2014 / 20:30

נתניהו נשא דברים בפני משתתפי פרויקט "תגלית" בירושלים. מוקדם יותר התייחס ליחסים עם ארה"ב על רקע התבטאותו לכאורה של יעלון נגד שר החוץ קרי ואמר: "נמשיך לטפח את הקשר"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא הערב (שלישי) דברים בבנייני האומה בירושלים בפני משתתפי פרויקט "תגלית". "ישראל אוהבת את העתיד, אבל גם צריכה להילחם על ההווה", אמר נתניהו לנוכחים באולם. "אתם צריכים להילחם את קרב האמת על ישראל. ספרו את מה שאתם רואים כאן לחברים שלכם בקמפוסים".

חדשות נוספות בנושא פוליטיקה וממשל:
ארה"ב נגד יעלון: "דבריו פוגעים ובלתי הולמים"
הכנסת חוגגת "בית פתוח", המידע נשאר סגור בפנים
אדלשטיין על מירי רגב: "אני לא המחנך של הכנסת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו בבנייני האומה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר, בישיבה לציון 65 שנים להקמת הכנסת, התייחס נתניהו ליחסים עם ארצות הברית על רקע הפרסום הבוקר ב"ידיעות אחרונות" לפיו שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר בשיחות סגורות, בין היתר, ש "הדבר היחיד שיכול להציל אותנו הוא שג'ון קרי יזכה בפרס נובל ויניח לנו במנוחה". "אנחנו זוכרים שארה"ב היא בת בריתנו הגדולה", הדגיש נתניהו. "אנחנו שותפים גם למטרות ולאינטרסים משותפים: יציבות אזורית, מלחמה בטרור, שגשוג, ביטחון ושלום. גם כשיש חילוקי דעות עם ארה"ב, הם תמיד לגופו של עניין ולא לגופו של אדם".

נתניהו הוסיף: "שלום אמת מושתת על הכרה במדינת הלאום של העם היהודי ומושתת על סידורי ביטחון שיבטיחו שהשטחים שבידי הפלסטינים לא יהפכו לכני שיגור של הטרוריסטים, אבל תוך כדי כיבוד הקשר החשוב שיש לנו עם ארה"ב. אנחנו עומדים על האינטרסים הלאומיים שלנו, שאחד מהם הוא המשך טיפוח הקשר עם בת בריתנו ארה"ב".

משה (בוגי) יעלון וג'ון קרי. ינואר 2014. נועם מושקוביץ, AP, עיבוד תמונה
יעלון וקרי/עיבוד תמונה, נועם מושקוביץ, AP

מחלקת המדינה האמריקנית התייחסה לפרסום בחריפות. "אם דבריו של שר הביטחון מדויקים, הם פוגעים ואינם ראויים, בייחוד נוכח כל מה שארה"ב עושה כדי לתמוך בצורכי הביטחון של ישראל", אמרה דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי. יעלון עצמו התייחס ישירות לדברים ואמר: "ארצות הברית היא ידידתנו הגדולה ביותר ובעלת הברית החשובה ביותר שלנו, וכשיש מחלוקות אנחנו מלבנים אותן בתוך החדר, כולל עם מזכיר המדינה קרי, אתו אני מקיים שיחות רבות בנוגע לעתידה של ישראל".

(עדכון ראשון: 19:43)

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully