וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין על מירי רגב: "אני לא המחנך של הכנסת"

במשדר מיוחד לרגל 65 שנה לכנסת, דיבר היו"ר גם על הצעות החוק הפופוליסטיות שמגיעות לשולחנו. מזכירת הכנסת ומנהלת הארכיון סיפרו חוויות. ומי מצטיין חדר הכושר הפרלמנטרי?

מערכת וואלה!

לפני 65 שנה, בט"ו בשבט התש"ט, התכנסה הכנסת לישיבתה הראשונה. רוב חברי הכנסת, שהגיעו לירושלים מיישובי המרכז והשפלה עצרו בדרכם בשער הגיא לנטיעת עצים מסורתית. מאז חוגגת הכנסת את יום הולדתה בכל שנה בחג האילנות, והשנה יקיים בית הנבחרים "בית פתוח" – סדרה של אירועים חברתיים ותרבותיים בהשתתפות רבים מחברי הכנסת ואזרחים מתעניינים. כאן ב"חי בכנסת" אנו מגישים משדר שבועי מיוחד מהמשכן, בהשתתפות חברי כנסת ועובדי הכנסת.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הגיע לריאיון עם כתבנו הפוליטי עמרי נחמיאס ועם כתבנו המדיני אמיר תיבון, והתייחס בין היתר לניצול בימת המליאה על ידי חברי הכנסת כדי לעורר פרובוקציות, ואמר כי חלה ירידה במקרים הללו במושב הנוכחי. "ועדת האתיקה פעלה להרחיק מישהו לשבועיים מהמליאה - זה לא דבר פשוט", טען אדלשטיין. "אני חושב שיש מקום להחמרת הענישה בעניין הזה".

בנוגע לטענות על כך שיו"ר ועדת הפנים, מירי רגב, ניצלה את תפקידה כדי לסייע למקורבה, ראש העיר נצרת עילית שמעון גפסו, אמר אדלשטיין: "יו"ר הכנסת הוא לא המחנך של הכנסת. אני יכול לנסות לשנות את רוח הדברים, אני לא יכול לשבת עם כל יו"ר ועדה ולשבת על כל הנושאים שיעלו. יו"ר הכנסת הוא לא שוטר תנועה ויש עצמאות לח"כים".

אדלשטיין דחה את הביקורת שספג על כך שסירב להכניס את מבקשי המקלט המוחים על מעמדם בישראל לכנסת. "אמרו לי שאני גזען על כך שאני לא נותן להם להיכנס לכנסת, זה שטויות", הוא הדגיש. "הם כבר היו פה בעבר, אבל להכניס אותם לעשות שואו בכנסת, מצאתי שזה לא נכון".

אירועי הבית הפתוח בכנסת לרגל חגיגות 65 שנה, ינואר 2014. דוברות הכנסת,
אירועי הבית הפתוח בכנסת לרגל יום הולדתה ה-65/דוברות הכנסת

גם ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) השתתפה במשדר והתייחסה לסוגיית הצעות החוק המרובות והצבעוניות שעולות. היא אמרה כי יש נושאים שמועלים לצורך קבלת תשומת לב, אך לטענתה, "שם המשחק היום הוא תמהיל נכון. אפשר לעבוד קשה מאוד אבל אף אחד לא יודע על העבודה שלך. חברי כנסת חרוצים לא תמיד מספקים את הצבע. יש ח"כים שהציבור רואה שבאים לעשות צבע, הציבור ייתן את דעתו בבוא היום".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אירועי הבית הפתוח בכנסת לרגל חגיגות 65 שנה, ינואר 2014. דוברות הכנסת,
חברי הכנסת בנימין בן אליעזר/דוברות הכנסת

במסגרת המשדר החגיגי, שוחחנו הפעם עם דיירי המשכן שאינם נבחרים בבחירות הכלליות – בראשם מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, המוכרת היטב לכל הצופים האדוקים של שידורי המליאה בערוץ 99, רבקה מרקוס, העומדת בראש ארכיון הכנסת ואנטולי גדסקין, מנהל חדר הכושר של הכנסת.

גדסקין סיפר כי מעבר לאימונים בחדר הכושר, משתתפים נבחרי הציבור בשמונה קבוצות ספורט המשתתפות בליגה למקומות עבודה. "הכנסת מאוד משקיעה ומעודדת את הספורט ונותנת לה אפילו שעות על חשבון העבודה לאימון בחדר הכושר", סיפר. מי הח"כ המצטיין בחדר הכושר? "השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' הוא לקוח קבוע אצלנו, גם ראש הממשלה מבקר אותנו 3-4 פעמים בשבוע, שר החוץ, הרשימה ארוכה".

במסגרת היום הפתוח הנערך בכנסת, פרס "בית התפוצות" עמדות מחשב בהן ניתן לבצע נטיעות וירטואליות של עצי שורשים ומשפחה. יו"ר הכנסת אדלשטיין חנך במהלך הבוקר את העמדות ובירך על היוזמה.

בשבוע הבא תחזור "חי בכנסת" לשעת השידור הרגילה – יום שני בשעה 15:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully