וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים נגד הפינוי בגבעת עמל: "תשובה – תן גז וסע"

14.1.2014 / 15:06

תושבי השכונה התל אביבית שצפויים להתפנות לטובת פרויקט נדל"ן יוקרתי טוענים כי "פינוי מרצון" של משפחה היום היה תוצאה של מסע הפחדה. "איימו עליהם בשוטרים ופינו באלימות"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

עשרות תושבי שכונת גבעת עמל בתל אביב יצאו היום (שלישי) להפגין נגד פינוי משפחות מבתיהם לטובת פרויקט נדל"ן יוקרתי של קבוצתו של יצחק תשובה. המפגינים, אשר נשאו שלטים שעליהם נכתב "הון שלטון", "בית זה לא מותרות", ו-"תשובה – תן גז וסע", מחו על כך שלטענתם ההסכם על פינוי מרצון שנחתם עם משפחה שבבעלותה חמישה בתים במקום התקבל תוך הפעלת לחץ ואיומים, תמורת פיצוי שאינו הולם.

"הפינוי הזה באמת שלא התבצע מרצון. כל גבעת עמל אבלה על זה, אין לנו מילים אפילו לתאר את גודל הנזק", סיפרה סיוון כהן, תושבת גבעת עמל בת 24 שהשתתפה בהפגנה. "תשובה ויועץ התקשורת שלו טוענים שיש פה פינוי מרצון. מה שכולם לא יודעים זה שה'פינוי מרצון' הזה נמשך בעצם כל הלילה, איימו על המשפחה בשוטרים ושהפינוי התבצע באלימות. פשוט הציעו להם סכום מגוחך שאף אחד לא יכול לקנות בו לא דירה ואפילו לא משהו שקרוב לדירה".

עוד בחדשות:
אחותה של קרינה בריל נאבקת על התינוק שברחמה
הסכם קליטת מבקשי המקלט עם אוגנדה "נתקל בקשיים"
התלמידים ניצחו: המורים מפסיקים את העיצומים

פינוי של כוחות משטרה תושבים מבתים בגבעת עמל מול מגדלי יו, ינואר 2014. דרור עינב
"כל גבעת עמל אבלה על הפינוי". ההפגנה בגבעת עמל, היום/דרור עינב

חלק מתושבי השכונה מתגוררים שם עוד מתקופת קום המדינה, ואף הועברו לשם על ידי המדינה. "בבלי עוד לא הייתה קיימת כשהייתי פה, כל המתחם הזה ממול לא היה. היו לי פה חברות, אותן פינו בכבוד, נתנו להן סכומים שהן יכלו לצאת ולקנות בית בכבוד", סיפרה ציונה אהוד, בת 63. "אנחנו לא אנשים שקופים, אנחנו חיים פה". לדבריה, יש לספק לתושבים המפונים דירה תמורת דירה, או לחילופין סכום כסף שבו הם יוכלו לבנות דירה חלופית. "אנחנו חיים פה כל החיים. אנחנו רגילים לחיות פה וסבלנו פה מספיק. מגיע לנו לדעתי לא רק זה, אלא גם פיצוי על הסבל על כך שגדלנו פה עם נחשים ועם עקרבים ובלי מים".

בני משפחת ציון, שבבעלותם חמישה בתים בשכונה, חתמו על הסכם שבמסגרתו הם יקבלו 1,750,000 שקלים תמורת הדירות שיעזבו והסכם דומה צפוי להיחתם עם תושבים נוספים. עם זאת, טענת התושבים היא שהם חתמו לאחר מסע הפחדה מטעם תשובה ואנשיו. "יצחק תשובה ניצל את עיתוי מותו של אריאל שרון ודחיית הדיון בכנסת כדי להעמיד את הרצל ציון עם הגב לקיר יום לפני הפינוי המיועד שלו ולקרוא לזה 'משא ומתן'", נכתב בעמוד פייסבוק שנפתח תחת הכותרת "גבעת עמל – נלחמים על הבית". "זה לא משא ומתן - זה מסע הפחדה. זה לא פינוי בהסכמה - זה פינוי בהפחדה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פינוי של כוחות משטרה תושבים מבתים בגבעת עמל מול מגדלי יו, ינואר 2014. דרור עינב
"זה לא פינוי בהסכמה - זה פינוי בהפחדה"/דרור עינב

איש הרוח יוסי אלפי, שהשתתף בהפגנה, סיפר כי הוא מכיר את השכונה עוד מילדותו בתל אביב. "האנשים האלה גרים פה כדין. לאנשים האלה מגיע דיור הולם", הוא הדגיש. "הם היו פה לפני הרבה מאוד אנשים שגרים היום בתל אביב, אוכלי חינם. מגיע להם שיתייחסו אליהם, שיתנו להם את כל תשומת הלב".

על אף שנטען כי מדובר בפינוי בהסכמה, נכחו במהלך הפינוי כוחות משטרה גדולים, כולל מסוק וצפלין באוויר, על מנת לאבטח את האירוע. במשטרה הסבירו כי בימים האחרונים התבצר אדם במקום עם בלוני גז, והיה חשש להפרות סדר במהלך הפינוי היום, ולכן החליטו לא לקחת סיכון.

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

פינוי של כוחות משטרה תושבים מבתים בגבעת עמל מול מגדלי יו, ינואר 2014. דרור עינב
פינוי מרצון? כוחות משטרה גדולים אבטחו את הפינוי/דרור עינב
פינוי של כוחות משטרה תושבים מבתים בגבעת עמל מול מגדלי יו, ינואר 2014. דרור עינב
פינוי של כוחות משטרה תושבים מבתים בגבעת עמל מול מגדלי יו, ינואר 2014/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully