וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמידים ניצחו: המורים מפסיקים את העיצומים

תלמידי בתי ספר תיכון מחו על ביטול הטיולים השנתיים במסגרת העיצומים של ארגון המורים, והמורים החליטו להפסיק זמנית את המחאה, עד לשיחה שיקיימו עם שר האוצר

מחאת התלמידים נגד עיצומי ארגון המורים שאסרו על מורים לצאת לטיולים. ינואר 2014. שרון ימין, מערכת וואלה! NEWS
בחדרה התלמידים החליטו להקים אוהלים בכיתות/מערכת וואלה! NEWS, שרון ימין

התלמידים דרשו – והמורים נענו: ארגון המורים הודיע היום (שלישי) על הפסקה זמנית בעיצומי המורים ועל השעיה זמנית של האיסור על יציאה לפעילויות מחוץ לבתי הספר, בהן טיולים שנתיים. בהודעה שפרסמה הנהלת הארגון נכתב כי העיצומים הופסקו "לתקופה קצובה שתלויה בתוצאות הפגישה שנקבעה עם שר האוצר בעוד יומיים", והוחלט על כך בעקבות פנייה בנושא של שר החינוך, שי פירון. עם ההודעה על הקפאת העיצומים הודיעו גם במועצת התלמידים והנוער הארצית כי יקפיאו אף הם את איום השביתה.

עוד בוואלה! חדשות:
חמאס על הכוונת: הקרב החדש של השלטון הצבאי בקהיר
אחותה של קרינה בריל נאבקת על התינוק שברחמה
הסכם קליטת מבקשי המקלט עם אוגנדה "נתקל בקשיים"

בשבוע שעבר הכריז ארגון המורים על עיצומים, לטענתם במחאה על הסחבת שבה נוקט משרד החינוך בטיפול ב"סוגיות פרופסיונליות", ולאחר התחייבות מפורשת של שר החינוך פירון כי מרבית הבעיות ייפתרו עד סוף חודש דצמבר. במסגרת העיצומים, ניתנה הנחיה למורים חברי הארגון שלא לצאת לפעילויות מחוץ לכותלי בית הספר, פרט לשל"ח (שדה, לאום, חברה) וימי שדה. זאת במקביל לצעדים שכבר בתוקף, ולפיהם לא מוחתמים שעוני נוכחות בבתי הספר.

עמוד הפייסבוק של מחאת התלמידים נגד ביטול טיולים וסיורים בעקבות עיצומי המורים. פייסבוק, צילום מסך
עמוד הפייסבוק של המחאה/צילום מסך, פייסבוק

בעקבות ההכרזה על העיצומים מצד המורים, תלמידי תיכון מחו על ביטול הטיולים השנתיים, אך הדגישו כי הם תומכים במאבק המורים ומבקשים כי הדבר לא יבוא על חשבונם. המחאה החלה בקבוצת פייסבוק בשם "מחאת התלמידים" שהוקמה על ידי כמה תלמידים מכיתה י"א בבית הספר "אורט נעמי שמר" בגן יבנה, לאחר שהודיעו להם על ביטולו של טיול שהיה אמור להתקיים בעוד כחודש בעקבות עיצומי ארגון המורים. הקבוצה צברה תוך ימים אחדים למעלה מ-5,000 חברים, כאשר במקביל הושקה גם עצומה עליה חתמו כ-400 תלמידים, נשלחו מכתבים למשרד החינוך וליו"ר ארגון המורים והושק קמפיין באינסטגרם.

היום, לפני ההודעה של ארגון המורים על עצירת העיצומים, פרסמו התלמידים הודעה נוספת, שבה קראו לתלמידים ברחבי הארץ שלא להגיע מחר ללימודים. "אין זאת מחאה נגד המורים, אלא נגד משרד החינוך. אנחנו חושבים שהסיבות לשביתת ארגון המורים מוצדקות אבל מתעקשים שזה לא יבוא על חשבוננו", כתבו התלמידים בדף הפייסבוק שהקימו. "אנחנו תומכים במאבק המורים לקבלת שכר טוב יותר ותנאים טובים יותר".

היום מצאו עצמם המורים תחת מתקפה נוספת, כאשר יו"ר המרכז לשלטון מקומי חיים ביבס, אמר ליו"ר ארגון המורים רן ארז כי "עיצומי המורים מנוגדים להסכמים איתנו ונפעל בכל האמצעים החוקיים כדי למנוע אותה".

למתנגדים לעיצומים הצטרפו גם ההורים. יו"ר ארגון ההורים הארצי עו"ד גדעון פישר כתב בפנייה בהולה לשר החינוך היום כי "אנו קוראים לנציגי האוצר, ארגוני המורים, ומועצת התלמידים לנהוג באחריות, לחבור יחדיו ולגשר על הפערים על מנת שהסדר ישוב על כנו. אין לנו ספק כי פעולה משולבת של כל הזרועות תוכל להביא לסיום המשבר, ואף להוות שיעור חינוכי חשוב. ארגון ההורים הארצי ישמח לשמש גורם ניטרלי ואובייקטיבי, ולהעמיד את כל הכלים העומדים לרשותו על מנת לפעול ולגשר על חילוקי הדעות ולהבטיח את המשך הלימודים באופן סדיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully