וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשהגוף קורס והחולה שורד, זו עדות לחוזקו של אדם"

11.1.2014 / 10:05

מצבו של ראש הממשלה לשעבר שרון עדיין מוגדר אנוש, ובבית החולים שיבא נפעמים מהטיפול המסור שמעניקים לו בניו, ומסבירים כיצד בן 85 שורד כך: "קרוביו מתו לאחר גיל מאה"

ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. ינואר 2014. לשכת העיתונות הממשלתית
"ישנם אנשים שלא שורדים חודשים ספורים בתרדמת". שרון/לשכת העיתונות הממשלתית

מצבו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון מוגדר אנוש גם הבוקר (שבת), וחרף גילו המתקדם - המאבק על חייו נמשך בבית החולים שיבא בתל השומר. "ישנם אנשים שלא שורדים חודשים ספורים בתרדמת, אבל אנחנו יודעים ששרון בא ממשפחה עם חוסן גופני, שכן קרוביו הלכו לעולמם לאחר שחצו את גיל מאה, וזה אומר הכול", אמר הבוקר ד"ר זאב פלדמן, יו"ר האיגוד לנוירוכירורגיה בישראל ומנהל היחידה הנוירוכירורגית לילדים בשיבא, בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, "העובדה שמערכות גופו קרסו והוא ממשיך במאבק ההישרדות, מעידה על חוזקו וחוסנו של האדם".

הקרב על חייו - כותרות אחרונות בנושא
אין שינוי: מצבו של אריאל שרון מוסיף להיות אנוש
החמרה במצבו של שרון: "כבר לא נלחם כמו אריה"
מנהל שיבא: מצבו של שרון "נהיה גרוע מיום ליום"

"ישנה החמרה אחר החמרה במצבו, שכן הרעלים מצטברים בגוף ומערכות שונות מפסיקות לעבוד, אולם כל ההערכות על כמה יממות נותרו לו הן בגדר ניחוש. הרפואה אינה מדע מדויק", ציין ד"ר פלדמן. הוא שיבח את נוכחותם של בני משפחתו של שרון ומסירותם, באומרו כי "כרופא שרואה הרבה חולים והרבה משפחות, עמדתי באמת נפעם לנוכח ההתמדה של גלעד. ראיתי אותו הרבה לצד אביו, מדבר איתו בתקווה שהוא מבין. זו באמת מסירות שמצופה מכל אחד, אבל לא תמיד רואים אותה. גם הם השלימו עם העובדה שזה מצבו, ושהוא לא ישתפר".

"אין לך ודאות, אבל אתה חייב לתת לכל אדם הזדמנות"

שרון בן ה-85 אושפז בינואר 2006 לאחר שלקה באירוע מוחי ושקע בתרדמת, ולדברי ד"ר פלדמן, "העובדה שהוא איתנו שמונה שנים אחרי האירוע, זו תוצאה של ההחלטה לטפל בו בצורה אגרסיבית, החלטה שהתקבלה בדקות הראשונות לאחר הגיעו לבית החולים". לדבריו, "אתה מקבל החלטות לגבי מטופל על סמך הנתונים הראשונים. אם יש סימנים שהמוח פועל, המטרה שלך כרופא היא להציל את הגורם שמפריע וגורם ללחץ במוח. תפקידו של הרופא הוא לבדוק אם מדובר בדימום מוחי או בפגיעת ראש קשה, והיכולת לפעול ברגע הראשון מוגבלת בהתאם לנתונים שעומדים לרשותך. אין לך ודאות שזה ירפא את החולה, אבל אתה חייב לתת לכל אדם הזדמנות", הוסיף.

ביום חמישי נמסרה הודעה מבית החולים שיבא לפיה בשעות הצהריים חלה החמרה נוספת במצבו של ראש הממשלה לשעבר. "במצבו הוא כבר לא נלחם כמו אריה", מסר גורם בבית החולים בהתייחסו להצהרת מנהל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין מהימים האחרונים על מאבקו של שרון "נגד כל הסיכויים". ביום רביעי שעבר נודע כי בשל אי-ספיקת כליות שממנה הוא סובל, חלה הידרדרות במצבו. במהלך סוף השבוע שאחר כך לא חל שינוי ניכר במצבו של שרון, אלא כפי שהגדיר זאת פרופ' רוטשטיין, "החמרה הדרגתית ואטית במצב איבריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully