וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ ליברמן: "עלינו לקבל את ההצעה של קרי"

בראיון ל"טלגרף" הבריטי, הדגיש את חיוניות השיחות עם הפלסטינים. עם זאת, טען כי ערביי ישראל חיים "בסוג של סכיזופרניה" והטיל ספק ביכולתו של אבו מאזן "לספק את הסחורה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו: קרי נפגש עם מלך ערב הסעודית לדון במו"מ)

"ההצעה של קרי היא הטובה ביותר שנוכל לקבל, ועלינו לקבל אותה", כך אמר שר החוץ אביגדור ליברמן בראיון אמש (חמישי) ל"טלגרף" הבריטי. ליברמן, שידוע כאחד הסמנים הימנים בממשלת נתניהו, סיפק אמירות מפויסות במהלך הראיון ולאחר שציין כי קרי "השקיע הרבה אנרגיה בנושא הזה, ואנחנו בהחלט מעריכים את מאמציו", הדגיש את חיוניות השיחות עם הפלסטינים. "חשוב מאוד לשמור על קשר עם הפלסטינים. עם או בלי פתרון, נמשיך להיות שכנים. ישנן בעיות רבות בשטח, ולכן הקשר הישיר בין הצדדים הוא חיוני", אמר.

עוד על תהליך השלום:
איך המו"מ המדיני יסדר לנו טיסות בזול לתאילנד?
66% מהציבור: ג'ון קרי לא יפקיר ביטחונה של ישראל
ליברמן: התנאי להסכם מדיני - חילופי אוכלוסייה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בירושלים עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, ינואר 2014. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"ההצעה הכי טובה שנוכל לקבל". נתניהו וקרי/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ליברמן הצהיר בתחילת השבוע כי ישראל לא תסכים להסדר קבע שלא יכלול חילופי שטחים, וכי "לא מדובר בטרנספר, אלא בהזזה של הגבול". לדבריו, אין מניעה מכך שתושבי "יישובי המשולש" ו-ואדי ערה לא יועברו למדינה הפלסטינית "שהם כה חפצים בה". בראיון לטלגרף אף טען כי ערביי ישראל "חיים בסוג של סכיזופרניה, הם לא יודעים אם הם אזרחי ישראל או פלסטינים. גם במהלך משחקי הכדורגל בליגה שלנו הם מניפים דגלי פלסטין".

ליברמן התייחס ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ולמרות שנמנע מלתקוף אותו אישית, הטיל ספק ביכולתו "לספק את הסחורה" בשיחות השלום. "הוא חייב להיות מוכן לפשרה, ואני לא בטוח שהוא מסוגל", אמר. לדבריו, "ישראל מוכנה ללכת רחוק" במשא ומתן, "אך עלינו לדעת שהוא מסוגל לכך". בסיומו של הראיון התייחס שר החוץ לוויכוח הפומבי בין ישראל לארצות הברית בסוגיית הגרעין האיראני, ואמר כי חילוקי הדעות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ברק אובמה הם "כמו בין חברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully