וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: קופי הטרור של הימ"מ בפעולה

9.1.2014 / 19:51

אחרי שורת מבצעים נועזים, זכו לוחמי הימ"מ, יחידת הלוחמה בטרור של משמר הגבול, לביקור חגיגי של ראש הממשלה. "עם ישראל צריך לראות מה הם עושים, איך הם מצילים חיים"

צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

אחרי שורת מבצעים מרשימים בתקופה האחרונה, זכו היום (חמישי) לוחמי הימ"מ, יחידת העילית של משמר הגבול ללוחמה בטרור, לביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הביקור, בו לקחו חלק גם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו ומפקד משמר הגבול ניצב עמוס יעקב, צפה ראש הממשלה בתצוגת תכלית של לוחמי היחידה ואף שוחח עמם אישית.

עוד בוואלה! חדשות:
החמרה במצבו של שרון: "כבר לא נלחם כמו אריה"
שר הרווחה לוואלה!: "הזרים - פצצה מהלכת בקרבנו"
לקראת הכרעה מדינית: המורדים בליכוד מעלים הילוך

רוה"מ נתניהו בביקור בימ"מ, ינואר 2014. דוברות המשטרה,
לוחמי הימ"מ בתצוגת תכלית/דוברות המשטרה

הימ"מ הוקמה לאחר הטבח במעלות בשנת 1974, ומאז ועד היום הייתה שותפה לאין ספור פעילויות שתרמו תרומה מכרעת לשמירה על ביטחון המדינה. כיום נחשבת היחידה לאחת מהיחידות הטובות בעולם בתחומה – כשאחת ההתמחויות שלה היא בפעולות מיקוח לשחרור בני ערובה. בין הפעולות שביצעה היחידה בחודשים האחרונים ניתן למנות את מעצר המעורבים בתכנון ובביצוע ניסיון הפיגוע באוטובוס בבת ים, חילוץ ילדה מדירה בה הוחזקה כבת ערובה באשקלון על ידי בן משפחתה וניטרול חוליית מחבלים סלפית בעיירה הפלסטינית יאטה שבדרום הר חברון אשר תכננה לבצע פיגוע.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
רוה"מ נתניהו בביקור בימ"מ, ינואר 2014. דוברות המשטרה,
נתניהו, אהרונוביץ', דנינו ויעקב עם הלוחמים/דוברות המשטרה

"אנחנו עדים לירידה משמעותית בנפגעים בגזרת הדרום", אמר נתניהו. "בשנת 2012 היו למעלה מאלף ניסיונות פיגוע, ובסיכום שנת 2013 נרשמו 60 ניסיונות - זה הנתון הנמוך ביותר זה עשור בגזרת עזה". לדברי ראש הממשלה, גם מספר הנפגעים בגזרת יהודה ושומרון הוא הנמוך ביותר בעשור, זאת על אף שמספר הניסיונות לפיגוע דווקא גדל. בשני המקרים, כך אמר, הירידה במספר הנפגעים היא תוצאה של פעילות של צה"ל וכוחות הביטחון, לרבות היחידות המיוחדות דוגמת הימ"מ. "אני גאה באנשים האלה. עם ישראל צריך לראות מה הם עושים, איך הם מצילים חיים יום יום. אנחנו נמשיך לתת להם את הגיבוי כדי שיישמרו על הביטחון של כולנו".

גם השר לביטחון הפנים שיבח את הימ"מ ואמר כי מדובר ב"יחידה מרשימה שבה לוחמים מהטובים בעולם". "אני מכיר ומוקיר את היחידה ופעילותה זה שנים רבות. פעילות היחידה תורמת רבות לביטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה. מדינת ישראל צריכה ימ"מ חזק, איכותי ויעיל", אמר אהרונוביץ'. דנינו סיכם: "הימ"מ מהווה את חוד החנית ליכולת ההרתעה וההכרעה של משטרת ישראל, ושל מדינת ישראל כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully