וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שסוריה בוערת: ישראל מחזקת האחיזה בגולן

9.1.2014 / 22:16

בפעם השנייה תוך כמה שבועות מודיעה הממשלה על השקעה כספית ניכרת ברמה. על פי התכנית, יושקעו כ-200 מיליון שקלים בסלילת דרכים חדשות, הקמת מפעלי תעשייה ופינוי מוקשים

חייל נפגע ממוקש ברמת הגולן ומת, מאי 2013. ג'יליס
שדה מוקשים ברמה/ג'יליס

מחזקים את הגולן: הממשלה צפויה להצביע בישיבתה השבועית ביום ראשון הקרוב על הצעה להשקיע כ-200 מיליון שקלים בפיתוח רמת הגולן. ההצעה בנושא, אותה מגישים במשותף משרד ראש הממשלה ומשרד החקלאות, כוללת השקעה שתיפרס על פני חמש שנים במגוון פרויקטים בתחומי החקלאות והתשתיות בגולן. התקציב עצמו יתחלק בין משרד האוצר, משרד החקלאות, החטיבה להתיישבות וקק"ל.

על פי ההצעה, התקציב יושקע בסלילת דרכים חדשות, הקמת מפעלי תעשייה ביישובים, הכשרה ופיתוח של קרקע חקלאית ופיתוח מערכת המים בתחום החקלאי, תוך התבססות על מים ממוחזרים. בנוסף, יושקע תקציב מיוחד בפינוי עשרת אלפים דונם של שדות מוקשים הפזורים בשטחים שונים ברמה.

עוד בוואלה! חדשות:
הקצין ששלח את חייליו לזחול בשלג: "בשביל הכיף"
רהב התנצל בפני העיתונאית, אך טען: "ידעת שאני באטרף"
הורי החשוד ברצח הגיעו לנחם: "המשפחות התרסקו"

בפעם השנייה תוך שבועות: השקעה כספית בגולן

אם ההצעה תאושר, זו תהיה הפעם השנייה תוך שבועות ספורים שישראל מודיעה על השקעה כספית ניכרת ברמת הגולן. לפני כמה שבועות החליטה הממשלה להשקיע בשלוש השנים הקרובות כ-210 מיליון שקלים בפיתוח ארבעת הכפרים הדרוזיים מג'דל שמס, מסעדה, עין קיניה ובוקעתא, שנכבשו על ידי ישראל בשנת 1967 ותושביהם אינם אזרחי המדינה. ההשקעה בכפרים תכלול הזרמת כספים לתחומי התשתיות, החינוך, התרבות והרווחה.

היקפן המשותף של שתי ההחלטות - זו שכבר התקבלה וזו שתעלה להצבעה בשבוע הבא - עומד על יותר מ-400 מיליון שקלים. ההשקעה הניכרת הזו מגיעה בשעה שבצידו הסורי של הגבול, ממזרח לרמת הגולן, ממשיכה להשתולל מלחמת האזרחים הרצחנית, ולכן האפשרות שישראל תיפרד מהגולן במסגרת הסכם מדיני נראית רחוקה מתמיד.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully