וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין ששלח את חייליו לזחול בשלג: "בשביל הכיף"

9.1.2014 / 10:36

יומיים לאחר פרסום הסרטון בו הוא נראה מאלץ את חייליו לזחול בתחתונים בקור העז, מגיב מפקד הצוות ביחידת מגלן לסערה שנוצרה. "הכול נעשה ברוח טובה על דעתם של החיילים"

צילום מסך

השבוע פורסם בוואלה! חדשות סרטון בלעדי בו נראו לוחמים מצוות ביחידת העילית מגלן – כשלגופם אפוד, נשק ותחתונים בלבד – זוחלים ומתגלגלים בשלג בהוראת מפקדם. פרסומו של הסרטון עורר סערה בצה"ל ויצר שיח ער סביב ההחלטה של הקצין לתרגל את פקודיו בקור העז. מבירור פרטי האירוע מתברר כי במהלך פעילות בחטיבה המרחבית עציון שבאוגדת יהודה ושומרון היה הצוות, המורכב מלוחמים ותיקים, בכוננות ככוח עתודה לאירועים שעשויים להתרחש בגזרה.

"מדובר בקצין מוערך מאוד. מקצועי, 'מורעל' שאוהב ומכבד את לוחמיו. שוחחתי אתו ולא הייתה לו לרגע כוונה לפגוע בחיילים", אמר חברו של מפקד הצוות, קצין בדרגת סגן. "אני הבנתי ממנו שהחיילים בעצמם רצו את זה. צריך לקבל את האירוע הזה בפרופורציה הנכונה. הוא אמר לי: 'לא התכוונתי לפגוע באף חייל. זה היה בשביל הכיף. כדי להכניס בהם מוטיבציה. לא חשבתי שזה יגיע למצב של ביקורת עליי. הכול נעשה ברוח טובה על דעתם של החיילים'". לדבריו של הקצין, "מדובר בהווי שקיים ביחידות. זה מעלה מורל ומשאיר טעם טוב בין הלוחמים למפקדים. כולנו בני אדם שמחפשים פורקן. אסור לפגוע בקצין מעולה שכזה. נעשה לו עוול".

תיעוד: לוחמי העילית אולצו לזחול בתחתונים בשלג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ניסיתי להחדיר בהם מוטיבציה". הלוחמים שוכבים בשלג בתחתונים, כשהמפקד עומד מעליהם/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד מפקודיו של מפקד הצוות נתן תוקף נוסף לדברים. "אנחנו לוחמים בוגרי מסלול ביחידה וכל אחד יודע מה הוא עושה. מי שלא רצה להתפשט לא עשה את זה", הבהיר. "אנחנו מאוד מעריכים את מפקד הצוות ולרגע לא נעשה דבר בכפייה. האקט עצמו נעשה ברוח טובה כדי שתישאר לנו מזכרת מהתקופה של ירידת שלג".

אולם, למרות ניסיונות ביחידה להגן על התנהלותו של מפקד הצוות, היו גם גורמים שבחרו למתוח עליו ביקורת. אחד הלוחמים מתעקש כי היו כאלה שסירבו להשתתף באירוע מכיוון שחששו להיפגע מבחינה בריאותית כתוצאה מן מההשתתפות. "אם כתוצאה מכך היו הלוחמים חולים, זה היה הווי? זה היה פוגע ביכולת המבצעית. לקרוא לזה הווי זה כסת"ח", זעם. ביקורת נוספת שנשמעה מצד גורמים ביחידה העלתה את הסברה כי הרעיון עשוי להוות תקדים מסוכן. זאת, משום שבעתיד קצינים ומפקדים יקבלו דוגמה ממעשי הקצין וייפקדו על הלוחמים לבצע פעולות אחרות בעתיד שעשויות לפגוע בבריאות החיילים.

גם בקרב חלק מההורים של החיילים הצעירים נשמעה ביקורת נוקבת על ההתנהלות הפנימית ביחידה. "המפקדים צריכים לבחון את ההתנהלות של מפקד הצוות, ולא לאפשר מצב כזה בפעילות מבצעית", אמר אחד ההורים. "כשהצבא טוען שמדובר בהווי הוא צריך לראות שלוחמים אחרים לא נפגעים. היה לי עצוב לראות את הסרטון ובו צועקים לוחמים עם תחתונים ונשק כשלצדם קצין" 'אנחנו משוגעים'. סרטון שהזכיר לי את הסרטונים שמעלים ברשת יוטיוב מסוריה ועיראק. לא מכובד".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
חיילי צה"ל אולצו להתגלגל בשלג בתחתוניהם. צילום מסך
"לא מכובד". הלוחמים בשלג/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully