וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרעו והושפלו בקוסרא, וכעת דורשים: תנו לנו נשק

יהושע בריינר

9.1.2014 / 16:20

לאחר שהתפרעו בכפרים בשומרון וחולצו על ידי הצבא, מפנים פעילי הימין אצבע מאשימה דווקא כלפי צה"ל. "הפסדנו כי לא נותנים לנו להחזיק נשק", טען אחד מהם, נכדו של הרב כהנא

צילום: רויטרס, זאכריה, רבנים למען זכויות אדם, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

יומיים לאחר שעשרות מתנחלים פלשו לכדי להתפרע בכפרים הפלסטיניים קוסרא וג'אלוד בשומרון, נלכדו על ידי התושבים המקומיים ושוחררו לאחר זמן קצר על ידי כוחות הביטחון, התייחס היום (חמישי) אחד מפעילי הימין, מאיר אטינגר, לאירוע החמור. למרות שחולץ בשן ועין על ידי החיילים, בחר אטינגר להפנות אצבע מאשימה דווקא כלפי הצבא שלטענתו לא נותן למתנחלים להתחמש בכלי נשק במאבקם נגד הפלסטינים.

"במלחמה יש גם הפסדים, אבל היה לנו נס לא בזכות הצבא אלא בזכות הקדוש ברוך הוא", אמר אטינגר לאתר האינטרנט "הקול היהודי" המזוהה עם הימין הקיצוני בכלל, ועם המתיישבים בהתנחלות יצהר בפרט. "נהגנו בגבורה עצומה, אבל בגלל התנאים בשטח, היתרון המספרי של הערבים שהקיפו אותנו וההפקרות של הצבא, שלא נותן לנו להחזיק נשק, הבנו שהקרב אבוד, ספגנו עוד פגיעות ונלכדנו בתוך הבית".

התפרעויות המתנחלים בשומרון - כותרות נוספות:
מתנחלים נכנסו לכפר פלסטיני, נלכדו - ושוחררו
המתנחלים המתפרעים הושפלו, בצה"ל חוששים שיחזרו לנקום
צפו: מתנחלים תוקפים פלסטינים ב"ליווי" צה"ל

תפיסת המתנחלים שנכנסו לתקוף את הכפר הפלסטיני קוסרא, והועברו לכוחות הביטחון. ינואר 2014. זכאריה, רבנים למען זכויות אדם,
אטינגר/זכאריה, רבנים למען זכויות אדם

אטינגר, הנחשב לאחד מפעילי הימין הבולטים וליעד מרכזי של שירות הביטחון הכללי, הוא נכדו של מייסד תנועת כך הרב מאיר כהנא - ונקרא על שמו. בעבר הוצאו נגדו צווי הרחקה מנהליים, והוא אף הורשע ב"פרשת המרגלים", במסגרתה הקימו פעילי ימין חמ"ל בו עקבו אחר תנועות צה"ל לצורך מניעת פינויי מאחזים. בגיל 17 הוא נפלט ממערכת החינוך ועד אז היה פעיל בהקמת מאחזים לא חוקיים. הוא לא גויס לצה"ל, בין היתר בשל הסתבכותו בפלילים. בשנים האחרונות עולה מעמדו בימין הקיצוני לא רק בזכות ייחוסו אלא בעקבות פעילותו בשטח, שהסתיימה כאמור השבוע בחילוצו על ידי צה"ל.

בקול מתנשף הוא המשיך לתאר בראיון את שאירע בכפר הפלסטיני, כשהוא מודה למעשה בהשפלה שחטפו מהתושבים המקומיים. "חטפתי בלוק בראש כשהייתי אזוק וזה מצב שבו יש רק את השם יתברך", אמר, והדגיש כי הוא וחבריו לא שמים את מבטחם בכוחות הצבא. "כל הכוח שלנו להילחם בא רק מהשם ובזמן כזה נותר רק לסמוך עליו. לא היה לנו פחד . צריך לדעת ליפול ולקום. כשיוצאים למלחמה יש גם הפסדים וגם נפילות אבל צריך לדעת לנצח במערכה. אסור לפחד מהגויים. השם הושיע אותנו לא היה כאן שום דבר בדרך הטבע והצבא לא רצה ולא יכל להגן עלינו".

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully