וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חולה סכיזופרניה נורה למוות בידי השוטרים

הוריו של קית' וידל, בן 18, הזעיקו את המשטרה להרגיע את בנם, שחווה התקף ואיים על אמו. השוטרים הרגיעו את הצעיר, אך שוטר נוסף שהוזעק למקום ירה בו - 70 שניות לאחר שהגיע

קית' וידל נהרג על ידי שוטרים שהוזעקו לביתו, קרוליינה הצפונית. פייסבוק, צילום מסך
"הזעקנו עזרה - והם הרגו את הבן שלי". קית' וידל/צילום מסך, פייסבוק

קית' וידל, בן 18 מצפון קרוליינה, נהרג ביום ראשון מירי שוטרים שהוזעקו לבית המשפחה על ידי אמו ואביו החורג, ככל הנראה במהלך התקף סכיזופרניה שעבר הצעיר. שני שוטרים שהגיעו לבית המשפחה הצליחו להשתלט על המצב, אך שוטר שלישי שהוזעק גם הוא למקום ירה בצעיר הלוקה בנפשו והרג אותו – 70 שניות לאחר שהגיע למקום.

"לא הייתה שום סיבה לירות בילד הזה", אמר אביו החורג לרשת WECT, "הם רצחו את הבן שלי בדם קר. הזעקנו עזרה – והם הרגו את הבן שלי". הוריו של וידל קראו למשטרה על מנת שירגיעו אותו, כדי שיוכלו להעביר אותו לקבלת סיוע. "הוא לא במצב טוב. צריך לקחת אותו למקום אחר", אמר האב בשיחה למוקד החירום. "הוא רוצה להילחם באמא שלו, היא ממש מפחדת ממנו כרגע".

עוד בוואלה! חדשות:
חרדים הפגינו: "רוצים להתפלל על קבר הרב יוסף"
מכוני הפסיכומטרי על הרפורמה: "ניערך לעולם החדש"
ישראלי הותקף על ידי תנין: "כמעט גמר אותי בביס"

קית' וידל נהרג על ידי שוטרים שהוזעקו לביתו, קרוליינה הצפונית. פייסבוק, צילום מסך
"השוטר נכנס, הסתובב רגע בחדר ואמר, 'אין לנו זמן לזה. תשתמשו עליו באקדח הלם עכשיו. בואו נזיז אותו מפה'". וידל/צילום מסך, פייסבוק

שני השוטרים שהגיעו החלו לדבר עם הצעיר, והמצב נשאר יחסית רגוע – עד שלדברי המשפחה, הגיע השוטר השלישי. "הכל הלך טוב", אמר אחיו מארק לרשת WWAY. "אז השוטר הזה נכנס, הסתובב רגע בחדר ואמר, 'אין לנו זמן לזה. תשתמשו עליו באקדח הלם עכשיו. בואו נזיז אותו מפה'".

האב סיפר כי וידל ניסה לברוח, אך נפל לרצפה לאחר שהומם על ידי שני אקדחי ההלם. לפי דיווח אחר ברשת WECT, עם זאת, השוטרים הצמידו את וידל לרצפה, ורק אז אחד השוטרים אמר "אין לנו זמן לזה", וירה בצעיר. 70 שניות לאחר הגעתו של השוטר השלישי, נמסר ברשת הקשר שהם נאלצו לירות בצעיר "מתוך הגנה עצמית".

"אנחנו רוצים שהאמת תצא לאור", אמר מארק, "אנחנו לא רוצים שהמערכת המשטרתית הישנה והטובה תצא עם משהו שהוא אינו האמת". פרקליטות המחוז כעת בוחנת את נסיבות המקרה, וטרם שוחררו הנתונים המדויקים של האירוע, לפי המשטרה. השוטר המעורב במקרה הושעה מתפקידו באופן זמני בעקבות האירוע.

אנתוני אוונס, חבר של המשפחה, טען כי המקרה מדגיש את הצורך להבנה טובה יותר ומודעות בנוגע למחלות נפש. "החדשות היו קשות מאוד בשבילי, ואני נואש למצוא משהו טוב כלשהו שיכול לצאת מהמצב הנוראי הזה", אמר. מארק סיפר כי המשפחה מקווה כעת להקים קרן שתסייע לצעירים הסובלים ממחלות נפש, כמו וידל. "אנחנו מאוחדים, ונפרסם את הסיפור. הצורה שבה התייחסו לאח שלי פשוט לא נכונה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully